חדשות

עימות בין "מד"א" ל"איחוד הצלה" בוועדת הבריאות; משרד הבריאות מנסה לגשר

ראשי שני הארגונים האשימו אחד את השני בניסיונות לפגוע בתרומות שהם מקבלים; יו"ר הוועדה: "באווירה שכזאת אין סיכוי שתשתפו פעולה - אבל אין לכם ברירה. אתם מסכנים כך נפשות"

ניידת מגן דוד אדום (צילום: אילוסטרציה)

הסכסוך בין מד"א לבין ארגון "איחוד הצלה" הגיע אתמול (ב') לכנסת, תוך הטחת האשמות הדדיות בין נציגי שני הארגונים היריבים.

את הדיון בוועדת הבריאות של הכנסת יזמו הח"כים נחמן שי, ג'מאל זחאלקה, אורי מקלב וטלי פלוסקוב. במהלכו הציג המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, מזכרי הבנות שהושגו בעבר בין שני הגופים אותם יזם משרד הבריאות. לפי ההבנות, אמור להתקיים מוקד אחד שתפקידו להפעיל כוננים משני הארגונים, בפיקוח משרד הבריאות.

מנכ"ל מד"א, אלי בין, טען בדיון: "אסור שמידע המגיע למד"א ידלוף לגורמים אחרים. יש חיסיון. כשם שכוננים מזק"א ומעשרות ארגונים אחרים מתעדכנים על ידינו באמצעות אפליקציה סלולרית שמד"א מרכזת, כך גם על מתנדבי איחוד הצלה לפעול באמצעות האפליקציה. יש פה תכנית אסטרטגית שבנתה איחוד הצלה כדי לחסל את מד"א ולפגוע בתורמים שלה. מד"א אינו כנופיה, אנחנו פועלים על פי הנחיית רשויות המדינה".

מנכ"ל איחוד הצלה, משה טייטלבוים, הגיב: "לא ייתכן שיימנע מרופא או מפרמדיק להציל חיים רק בגלל שאלי בין וחבורתו לא מאפשרים לו לעשות את זה. עניין האפליקציה הוא אחיזת עיניים. היא לא עובדת. המידע מועבר בה באופן חלקי בלבד. מצאנו מענה לכל בעיות אבטחת המידע, משרד הבריאות אישר את הנהלים שלנו".

נשיא איחוד הצלה, אלי ביר, הוסיף: "האפליקציה היא דרך לחסל אותנו ולקחת מאיתנו את רשימת המתנדבים".

יו"ר הוועדה, ח"כ אלי אלאלוף, אמר: "באווירה שכזאת אין סיכוי שתשתפו פעולה - אבל אין לכם ברירה. אתם מסכנים כך נפשות. חברי הוועדה יכינו תוך 3 חודשים הצעת חוק שתסדיר אחת ולתמיד את העבודה של שני הגופים, ובמקביל משרד הבריאות ינסה למצוא פתרון שיוצג לוועדה מיד אחרי פסח. המלחמה ביניכם מחלישה את המדינה, לא פחות. תפסיקו להאשים זה את זה ותגיעו להבנה הדדית".

נושאים קשורים:  חדשות,  מד"א,  "איחוד הצלה",  ועדת הבריאות של הכנסת,  אלי בין
תגובות
אנונימי/ת
24.03.2017, 10:46

מדא פועל כגוף חמסני ומונופוליסטי.
חמדות, הפעלת עורכי דין לגביית חובות מיומרים.