חדשות

אונקולוגים ישראלים הדריכו בטורקיה רופאים מסוריה, לבנון ולוב

פרופסור אברהם קוטן וד"ר יובל שקד מרמב"ם הרצו והדריכו בקורס ברדיו-ביולוגיה וטיפול קרינתי, במסגרת אירוע של הארגון הים-תיכוני של רופאי סרטן

רופאים ישראלים מקיימים תקשורת מקצועית עניינית עם עמיתיהם מהארצות השכנות: סוריה, לבנון, מצרים, וכן לוב, אלג'יריה וגם מרוקו והרשות הפלשתינאית -  כל זאת במסגרת ארגון AROME - ר"ת Association of Radiotherapy and Oncology of the Middle East. ידע וניסיון עשיר שרכשו הישראלים מועבר במסגרת לימודית – לרופאים מאותן מדינות, בקורסי העשרה והשתלמויות מיוחדות שהארגון מקיים.

למרות האווירה המתוחה השוררת עתה בין ישראל לטורקיה, שגם היא חברה ב-AROME – הגיעו שני אונקולוגים ישראלים, מהמרכז הרפואי רמב"ם בחיפה, לפני עשרה ימים לאיסטנבול כדי להרצות בקורס בטיפול קרינתי ורדיו-ביולוגיה שקיים הארגון לחבריו.

פרופסור אברהם קוטן

פרופסור אברהם קוטן (צילום: רענן טל, באדיבות דוברות רמב"ם)

פרופסור אברהם קוטן, מנהל המערך האונקולוגי ברמב"ם וד"ר יובל שקד מאותה יחידה הרצו בקורס. כמו כן גם ד"ר פרסיה פרזה, רופאה מפרו העושה עתה את הדוקטורט שלה במעבדתו של פרופסור יוסף ירדן ממכון וויצמן.

הארגון זימן לקורס גם אנשי-מקצוע בתחום הרדיו-ביולוגיה משוויץ וארה"ב: פרופסור מרטין פרושי מאוניברסיטת ציריך ופרופסור ברי רוזנשטיין - מביה"ח "הר סיני" בניו-יורק. נושאים נוספים שנכללו בתוכנית ההכשרה: טכנולוגית קרינה חדשנית וסדנה לסימון גבולות קרינה.

"זאת הייתה הזדמנות לכולם להיחשף למיטב המומחים בעולם ולטכנולוגיות מתקדמות, באווירה נינוחה ואירוח ים תיכוני", סיפר פרופסור קוטן. "הכרנו קולגות ממדינות שכנות, העמקנו קשרים. ביום האחרון של הקורס נערכה תחרות הרצאות נושאת פרסים, בקרב המשתתפים".

ארגון AROME נוסד לפני כחמש שנים ובו חברים מומחים בתחום האונקולוגיה מ-21 מדינות הים התיכון. לצד שכנינו הקרובים גם רופאים מצרפת, איטליה, יוון, ספרד, טוניסיה, אלבניה, מונטנגרו ומונקו. פרופסור קוטן מכהן כמתאם-האדמיניסטראטור של הועד המנהל של הארגון. נשיא AROME הוא פרופסור יזיד בלקסמי, ראש המחלקה לאונקולוגיה במונטה- קרלו.

AROME עוסק בפעולות הכשרה והשתלמויות לרופאים בתחום הסרטן, מארגן השתלמויות לצוותים הרפואיים וגם הסיעודיים בכל תחומי הטיפול התומך בחולים, מקיים שיתופי פעולה במחקר וגם מעניק מלגות השתלמות לרופאים צעירים מכל מדינות אגן הים התיכון. בנוסף הוא גם מפעיל, באיסטנבול, בית-ספר לרדיו-ביולוגיה. פרופסור קוטן נמנה על צוות ההדרכה שלו. "זו דוגמא נהדרת לאופן שבו פועל הארגון הזה", ציין פרופסור קוטן. "במחזור האחרון נטלו חלק 90 רופאים ביניהם היו גם מארצות המגרב, מצרים, לבנון ואפילו סעודיה". ד"ר מירוסלב לוצק מרמב"ם אחראי על הפעלת אתר האינטרנט של הארגון ועל תכניו.
קוטן: "המטרה שלנו היא לקדם את תחום הטיפול בסרטן במדינות הזקוקות לעזרה, ולשם כך חשובה המעורבות שלנו בפעילות הארגון. הערך המוסף של הפעילות הזאת היא שאנחנו מרוויחים כך ידידים, גם לישראל, לכל החיים, כאלה שלא היינו יכולים לפגוש במקומות אחרים".

נושאים קשורים:  חדשות,  פרופסור אברהם קוטן,  רדיוביולוגיה,  המרכז הרפואי "רמב"ם"
תגובות
ניקולא
01.06.2011, 21:47

כל הכבוד אברהם!