חדשות

פרס האיגוד האירופי לקרדיולוגיה ל-2011 לפרופסור ליאור גפשטיין מרמב"ם

הפרס יוענק לו על מחקריו בנושאים הקרדיווסקולאריים הבסיסיים שעוסקים באי ספיקת לב ובשימשו בתאי גזע לטיפול בהפרעת קצב חמורה

פרס האיגוד האירופי לקרדיולוגיה לשנת 2011 יוענק בפריס לפרופסור ליאור גפשטיין, רופא במרכז הרפואי רמב"ם בחיפה וחוקר בפקולטה לרפואה בטכניון. הפרס ניתן על הישגים מרשימים במחקרים העוסקים בנושאים קרדיו וסקולריים בסיסיים. לפני ארבע שנים זכה פרופסור גפשטיין, בן 41, נשוי ואב לתאומים, בפרס יוקרתי אחר, ע"ש זייפס לחוקר מצטיין מטעם איגוד הקרדיולוגיה האמריקני.

פרופסור ליאור גפשטיין (צילום באדיבות דוברות רמב"ם)

פרופסור ליאור גפשטיין (צילום באדיבות דוברות רמב"ם)

 

פרופסור גפשטיין סיים לימודי דוקטורט בטכניון ובמהלך עבודת המחקר שלו היה שותף גם לפיתוח מערכת תלת ממדית הממפה את הפעילות החשמלית של הלב. במקביל התמחה ברפואה פנימית ובקרדיולוגיה ברמב”ם. הוא משמש כמומחה לאלקטרו-פיזיקה והקים את המעבדה לחקר הלב בפקולטה לרפואה בטכניון, בראשה הוא עומד.

במעבדתו של פרופסור גפשטיין הצליחו ליצור באמצעות שימוש בתאי גזע, מודל ייחודי למחקר וטיפול במחלת לב המובילה להפרעת קצב קטלנית. זאת על-ידי נטילת תאי עור מחולה שסבלה מהפרעת קצב מסכנת חיים משפחתית – והם נהפכו לתאי גזע מושרים (iPS) ובהמשך, יצרו מהם במעבדה תאי לב.

במאמר שהתפרסם על עבודת המחקר בNature, הראו החוקרים כי תאי הלב שנוצרו במעבדה ביטאו את ההפרעה החשמלית האופיינית לתסמונת הפרעת הקצב המשפחתית שממנה סבלה החולה. בהמשך נבחנו המנגנונים העומדים בבסיס הפרעת הקצב שלה - והשפעתן של תרופות שעשויות להחמיר או לטפל במחלה.
תוצאות העבודה מדגישות את הפוטנציאל הטמון באפשרות לתכנת מחדש תאים בוגרים על מנת ליצור מהם "תאי גזע מושרים", ייחודים לאותו חולה.

פרופסור גפשטיין סיים לימודי דוקטורט בטכניון ובמהלך עבודת המחקר שלו היה שותף גם לפיתוח מערכת תלת־ממדית הממפה את הפעילות החשמלית של הלב. במקביל התמחה ברפואה פנימית ובקרדיולוגיה ברמב”ם.

נושאים קשורים:  חדשות,  מחלות לב,  הפקולטה לרפואה בטכניון,  פרופסור ליאור גפשטיין,  האיגוד האירופי לרפואת לב,  הפרעת קצב,  תאי גזע מושרים,  המרכז הרפואי "רמב"ם"
תגובות
Dr Yitschak Copperman
25.07.2011, 18:35

Sincere congratulations to Prof . Gepstein - a well deserved award to an excellent researcher. We expect to hear much more from him in the future.

פרופ' צבי קליין
25.07.2011, 19:37

מדהים!!! כל הכבוד ומזל טוב לפרופ' גפשטיין. שירבו כמוהו בישראל!

Prof.Edward G Abinader
26.07.2011, 14:23

Congratulations for the prestigious and well deserved award to a relatively young and brilliant researcher from our neighbourhood. Keep up the good work.

Dr. Yossi Muncher
03.08.2011, 18:11

One of a kind! A brilliant researcher and MD, and most of all, a remarkable PERSON. Congratulations!!!

איל
21.09.2011, 19:27

שלום פרופסור גפשטיין

אשמח באם תוכל לייצור קשר בנושא אפשרות להקים ביחד START-UP

איל
0505363668