חדשות

רמב"ם: תרומת ענק של 10 מיליון דולר למחלקה ההמטו-אונקולוגית לילדים

על התרומה הודיע התורם האמריקני סנפורד וייל, יו"ר מועצת המנהלים של בית הספר לרפואה באוניברסיטת קורנל

המרכז הרפואי רמב"ם בחיפה קיבל תרומה בסך 10 מיליון דולר מזוג הנדבנים האמריקני, ג'ואן וסנפורד וייל והקרן המשפחתית, עבור המחלקה ההמטו-אונקולוגית החדשה לילדים, שבראשה עומדת פרופסור מרים בן-הרוש.

התרומה מיועדת גם למרכז ידידות ישראלי-פלסטיני שיוקם אף הוא ברמב"ם. משפחת וייל סייעה לא מכבר להקמת בית-הספר לרפואה של אוניברסיטת קורנל בדוחא, בירת נסיכות קטאר שבמפרץ הפרסי. וייל הוא נשיא הכבוד של סיטי-גרופ ויו"ר מועצת המנהלים של בית הספר לרפואה באוניברסיטת קורנל, במדינת ניו-יורק.

בית ספר לרפואה בדוחא, שבקטאר הוא בית הספר לרפואה האמריקני היחיד הפועל מחוץ לגבולות ארה"ב. לידו ייפתח בשנה הבאה גם בית חולים אוניברסיטאי.

המחלקה ההמטו-אונקולוגית ברמב"ם תישא את שמם של התורמים ותהיה חלק מבית החולים החדש לילדים, על-שם רות רפפורט, שייפתח ב-2013 בקריה הרפואית רמב"ם בחיפה.

מנהל רמב"ם פרופסור רפי ביאר אמר היום (יום ד'), כי התרומה היא אחת המשמעותיות בתולדות בית החולים ותחזק מאוד את יכולתו לספק טיפול אונקולוגי איכותי לילדים, מכל האזור כולל המדינות השכנות.

במעמד ההצהרה על הענקת התרומה, אמר סנפורד וייל: "בעיני, רמב"ם הוא מוסד יוצא דופן, שבו פועלים בצוותא רופאים, אחיות וסגל שייחודו ברב-גוניות האנושית שלו. זו תרמה להישגים רפואיים ומחקריים ולרגישות הגבוהה לטיפול רפואי איכותי. לרעייתי ולי מטרה: להפוך את ישראל והאזור למקום שמח ויצירתי יותר מכפי שהוא היום. חינוך ובריאות משמשים דרך לגישור על פני הבדלים ופערים תרבותיים".

המחלקה החדשה תיבנה בסטנדרטים בינלאומיים מתקדמים ותכלול יחידה לטיפול יום ומרפאות חוץ, יחידת השתלת מח עצם, חדרי משחקים, כיתות-לימוד, פינות ביקור להורים ולמשפחות ומתקנים נוספים.

המחלקה המורחבת והחדישה היא היחידה המשרתת כיום את אזור הצפון. מדי שנה מטופלים בה עתה כ-300 ילדים ישראלים ו-50 פלסטינים. מנהלת המחלקה, פרופסור בן הרוש, מוכרת כרופאה ברמה עולמית בהמטו-אונקולוגיה.

המחלקה החדשה תיבנה בסטנדרטים בינלאומיים מתקדמים ותכלול יחידה לטיפול יום ומרפאות חוץ, יחידת השתלת מח עצם, חדרי משחקים, כיתות-לימוד, פינות ביקור להורים ולמשפחות ומתקנים נוספים.

30% מאשפוזי הילדים ברמב"ם הם על רקע מחלות סרטן שונות. פרופסור בן-הרוש: "אנו מסוגלים לרפא כ-80 אחוז מהילדים החולים והתרומה תאפשר להגדיל את ההיקף ויכולת הטיפול בילדים".

מרכז הידידות הישראלי-פלסטיני החדש נועד על-פי התוכנית שהתוו התורמים לגשר על המצוקה ההומניטארית שבה נתקלים מטופלים המגיעים מהרשות הפלסטינית. הוא יאפשר לספק אירוח והלנה נאותים וגם ישמש לצרכי הדרכה של רופאים ואחיות פלסטינים. בטקס נאמו גם ג'ואן וייל ואיתן ורטהיימר, יו"ר חבר הנאמנים של רמב"ם.

נושאים קשורים:  חדשות,  פרופסור רפי ביאר,  המטו-אונקולוגיה,  פרופסור מרים בן-הרוש,  בית ספר לרפואה קורנל בקטאר,  המרכז הרפואי "רמב"ם"
תגובות