חדשות

נפתח מוקד מידע בעניין שתלי הסיליקון הדולפים של PIP

האיגוד לכירורגיה פלסטית ומשרד הבריאות פרסמו פרטים לגבי הרופאים והמרפאות בישראל שבהן בוצעו השתלות של שתלי PIP

האיגוד לכירורגיה פלסטית ואסתטית ומשרד הבריאות קוראים לנשים שבגופן הושתלו שתלי סיליקון להגדלת חזה של חברת PIP הצרפתית, שאינם מאושרים לשימוש, לפנות בהקדם למנתח פלסטי לבדיקת אולטרה-סאונד כדי לברר אם יש דליפה מהשתל. במקרה של דליפה מומלץ לבצע ניתוח להסרת השתל. ההסרה תמומן על-ידי משרד הבריאות, אך לא השתלה חלופית.

ההודעה המשותפת פורסמה בעקבות פגישה שקיימו יו"ר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית, ד"ר עמוס לויאב, מנכ"ל המשרד, פרופסור רוני גמזו, ואנשי מקצוע בכירים בתחום. על פי נתונים שפורסמו בהודעה המשותפת, לכ-850 נשים בישראל הושתלו שתלי הסיליקון הנ"ל לשם הגדלת חזה (אך לא למטרת שחזור). שתלים אלו מוגדרים מסוכנים משום שהתגלה כי הם עשויים מחומר תעשייתי זול שלא אושר לשימוש רפואי. מדובר בכ-5% מכלל הנשים בישראל שעברו ניתוח להגדלת שד. זהו שיעור גבוה הרבה יותר מן ההערכות הראשוניות שהצביעו רק על כמה עשרות נשים בישראל שבגופן הושתל שתל זה.

בדיקת שתלי סיליקון (מקור: יוטיוב)

בדיקת שתלי סיליקון (מקור: יוטיוב)

החל מאתמול (יום א') מפעיל משרד הבריאות מוקד מידע בטלפון מספר 5400* כדי שנשים שעברו את ההשתלה יוכלו לקבל פרטים נוספים. משרד הבריאות פרסם את רשימת המרפאות שבהן נעשה שימוש בשתלים אלו: המרכז הרפואי הפרטי "עתידים", סינופסיס (מירב), נארא, מרפאת רפאל ברמת גן, מרפאת התאומים, סניטס, המרכז הרפואי רמת אביב, מרפאת אריאל (לשעבר) והמרכז הרפואי האסתטי בנתניה.

דוברת משרד הבריאות מסרה עוד כי הוברר שאת רוב ההשתלות של שתלי סיליקון מסוג זה בישראל ביצע ד"ר אברהם ריגלר וכן עשרה רופאים נוספים, אולם את שמותיהם ניתן יהיה לקבל רק במוקד המידע הטלפוני. כל אישה שעברה השתלה אצל הרופאים הללו נקראת לבצע בירור מקיף. לעומת זאת, הודגש בהודעה, לא בוצע שימוש בשתלים מסוג PIP בבתי החולים הציבוריים בישראל וכן ברוב בתי החולים הפרטיים כמו אסותא, מדיקל סנטר בהרצליה, המרכז הרפואי חורב, אלישע ורמת מרפא.

עוד מסר משרד הבריאות כי החליט שלא לאמץ את הנחיות משרד הבריאות בצרפת, שקרא לפני כמה ימים ל-30 אלף נשים בצרפת להסיר בדחיפות את השתלים. משרד הבריאות מסר כי על-פי רשויות הבריאות באנגליה, בצרפת, באיטליה, בדנמרק, בהולנד, בפורטוגל, באירלנד, בהונגריה, באוסטריה ובמאלטה, "אין כל עדות לעלייה בשיעורי הסרטן בקרב נשים שהושתלו להן שתלי סיליקון, ובכלל זה שתלים מסוג PIP". רק בצרפת נרשמה עלייה במספר הנשים שאצלן אירעה דליפה מהשתל, המגיעה לכ-5%–10% לשנה מכלל המושתלות.

נושאים קשורים:  חדשות,  סרטן,  משרד הבריאות,  שתלי סיליקון,  כירורגיה פלסטית,  דליפה משתלי סיליקון,  עמוס לויאב,  פרופ' רוני גמזו
תגובות
דר טמאן
26.12.2011, 20:13

אין כל עדות לעלייה בשיעורי הסרטן בקרב נשים שהושתלו להן שתלי סיליקון, ובכלל זה שתלים מסוג PIP".
זה הציטוט מהכתבה.
אבל לא מספיק.
אל תסתכל בקנקן אלא מה שיש בתוכו.
הדליפה פחות מענינת. מענין מה דולף. ובאם זה סיליקון שקונים גם ב"הום סנטר", יש לסלק כל השתלים לאלתר.
מי ישלם עבור זה- זו כבר שאלה אחרת.

עו"ד דוד אור-חן
28.12.2011, 00:23

כמי שמתמחה בתביעות ייצוגיות נגד חברות תרופות ,אין בהחלפת השתל למנוע הגשת תביעה נגד היצרנית בצרפת שבו יכלל כאב וסבל ואף נזק נפשי ולכן יש להקפיד שלא לחתום על כתב ויתור מסוג כלשהו