חדשות

מחקר חדש מחזק: אספירין מסייע במניעת סוגי סרטן שונים

המחקר, עליו מדווח Lancet, נערך על-ידי צוות רופאים וחוקרים מאוניברסיטת אוקספורד. נמצא כי כדור אספירין במינון של 75 מ"ג מפחית את הסיכון להתפתחות סרטן המעי הגס

כתב העת Lancet דיווח לפני כשבוע (ב-21 במארס 2012)  על מחקר שהוביל ד"ר פיטר רוטוול מאוניברסיטת אוקספורד – אחד משלושה שפורסמו לאחרונה – וגם הוא מחזק את ההערכה כי נטילת אספירין מסייעת במניעת סרטן. המחקר מדגיש שאספירין מגן מפני הופעת סוגי סרטן שונים וכן מפני התפשטות הגידולים הממאירים.

תא סרטני (אילוסטרציה)

תא סרטני (אילוסטרציה)

כתב העת מתאר שלושה מחקרים שונים: באחד מהם נמצא כי הסיכון לחלות בסרטן אחרי שלוש שנים של נטילת אספירין מדי יום פוחת ב-25%, ואחרי חמש שנים פוחת הסיכון למוות מהמחלה ב-37%. מחקר נוסף מצא שהסיכון של חולי סרטן לפתח גרורות פוחת ב-36%, לאחר שש שנים וחצי בממוצע של נטילת אספירין מדי יום.

לדברי ד"ר רוטוול, "ממצאי המחקרים מוסיפים מידע נוסף לסוגיית השימוש באספירין לשם מניעת סרטן, ובמיוחד חשובים למי שנמצא בסיכון מוגבר לחלות". רוטוול הדגיש כי "המחקרים מעלים את האפשרות שאספירין יהיה אפקטיבי כטיפול נוסף לסרטן למניעת המשך התפשטות המחלה".

מחקרים קודמים אותם מצטט כתב העת הרפואי בדיווחו, ציינו כי כדור אספירין חד-יומי במינון של 75 מ"ג מפחית את הסיכון להתפתחות סרטן המעי הגס, בתנאי שנוטלים אותו בקביעות, אך השפעתו מתחילה לאחר כעשר שנים.

לתקציר בעברית של המחקר.

למאמר המלא ב-Lancet

נושאים קשורים:  חדשות,  סרטן הוושט,  רפואת משפחה,  רפואה פנימית,  אונקולוגיה,  סרטן,  אספירין,  סרטן המעי הגס,  Lancet
תגובות