חדשות

הנחיות שגובשו בשיבא בנושא שילוב בין קרינה לתרופות ביולוגיות אומצו בארה"ב

בפרויקט משותף לרופאים וחוקרים משיבא ועמיתיהם בארה"ב גובשה עמדה אחידה לגבי אופן השילוב בין קרינה לתרופות ביולוגיות

השבוע פורסמו הנחיות חדשות של המכון הלאומי לבריאות בארצות הברית (NIH) בנושא קידום טיפול חדשני בסרטן על ידי שילוב של קרינה ותרופות חדשות. ההנחיות קיבלו את חסותם של שני ארגונים אמריקאיים חשובים NCI ו-RTOG, והמאמר המציג את ההנחיות, פורסם בעיתון היוקרתי JNCIי(Journal of the National Cancer Institute).

ד"ר יעקב לורנס, מנהל מרכז המחקר היישומי ברדיותרפיה בשיבא, שהוביל את הפרויקט וחתום על המאמר מסר: "כל שנה נכנסות לשוק כמה תרופות חדשות נגד סרטן, כל אחת מתאימה לסוג אחר של גידול. המאמר מדגיש את חשיבות שילובן של תרופות חדשות עם קרינה, ומצד שני מנחה רופאים כיצד לבצע את השילוב".

חדר טיפול בהקרנות (אילוסטרציה)

חדר טיפול בהקרנות (אילוסטרציה)

אחד השיפורים החשובים שנעשו ב-20 השנים האחרונות בטיפול בחולי סרטן הוא מתן קרינה בשילוב עם תרופות נגד סרטן (במקרים מסוימים). השילוב מוביל לשיפור משמעותי בתוצאות ובשרידות של חלק ניכר מהחולים בהשוואה לטיפולי קרינה בלבד. במקביל נכנסו לשימוש עשרות תרופות חדשות נגד סרטן. "זו עדות להתקדמות המרשימה שחלה בהבנת הביולוגיה של הסרטן" ציין ד"ר לורנס. עד כה השילובים המוצלחים היו של קרינה ותרופות כימותרפיות מהדור הישן. התקווה היא כי הדור החדש של התרופות הביולוגיות יביא עמו תוצאות טובות יותר בשילוב עם קרינה.

עד היום לא היו הנחיות מפורשות כיצד לתכנן ולבצע שילובים בין קרינה לתרופות החדשות (גם למחקר) מה שגרם לעיכוב בביצוע המחקרים הקליניים החשובים. שיתוף הפעולה בין שיבא לגופים האחרים הוביל לגיבוש עמדה אחידה בנושא. ההנחיות יהיו מורה דרך גם לביצוע מחקרים שיקדמו את השילוב בין תרופות ביולוגיות לטיפולי קרינה.

נושאים קשורים:  חדשות,  קרינה,  תרופות ביולוגיות,  המרכז הרפואי "שיבא"
תגובות
רק שאלה...
17.01.2013, 07:16

כותרת המאמר היא זו:
Translational Program Strategic Guidelines for the Early-Stage Development of Radiosensitizers

האם זה מה שנכתב בכתבה שלכם ???
תמהני