חדשות

בריטניה נגד "תיירות ה-NHS": תורה לרופאים לבדוק זכאות לטיפול

הממשלה הודיעה כי לא יינתנו שירותי בריאות חינם בידי רופאי משפחה וקהילה למי שאיננו תושב בריטי; שירות חירום עדיין יוענק לזקוקים לו

שר הבריאות הבריטי, ג'רמי האנט, יודיע לרופאי הקהילה במערכת הציבורית במדינה כי הם יחויבו לבצע רישום ומעקב אחרי מטופליהם, בניסיון למנוע ממהגרים לא חוקיים לאי הבריטי לקבל שירותי רפואי חינם במרפאות ה-NHS; כך דיווח הבוקר ה"גרדיאן". לדברי הממשלה, מטרת הרפורמה היא לסתום פרצות שקיימות כיום, במסגרתן גם מטופלים שאינם תושבים בריטיים נהנים משירותים רפואיים בחינם, כמו תושבי הממלכה.

הממשלה צופה כי ההנחיה עשויה להיות שנויה במחלוקת, מאחר שהרופאים טוענים כי הם מחויבים לשבועת היפוקראטס. העיתון דיווח כי טיפול רפואי דחוף ימשיך להינתן בחינם לכל מי שיזדקק לו.

האפשרות לקבל שירות רפואי בידי רופאי קהילה גם למי שאינו אזרח בריטניה נחשבת לפרצה בחוק הביטוח הבריאות הלאומי. מסתבר כי היא מנוצלת בידי מהגרים לא חוקיים, שאינם נדרשים להזדהות ולא משלמים בעד הטיפול שהם מקבלים. התופעה זכתה בבריטניה לכינוי "תיירות NHS".

ההנחיה לרופאים תהיה לקיים מעקב אחר מי שעשוי להיות מהגר לא חוקי באמצעות המערכת הממוחשבת של ה-NHS. מי שיבקש שירות רפואי יידרש לשלם בעדו.

כיום, על פי הערכות, שירותי "תיירות ה-NHS " מסוג זה עולים למערכת הציבורית 33 מיליון ליש"ט בשנה (מתוך תקציב שנתי של 109 מיליארד ליש"ט). ה-NHS מספקת שירותים רפואיים לכמיליון בני אדם בבריטניה מדי 36 שעות. מסתבר שפחות ממחצית המבקרים הזרים בבריטניה המקבלים טיפול בבתי חולים כלל מזוהים, ורק מחצית מעלויות הטיפול בהם משולמות על ידי גורם כלשהו.

לקריאת הידיעה ב"גרדיאן"

נושאים קשורים:  חדשות,  בריטניה,  רפואת משפחה,  NHS
תגובות