חדשות

הנטל הכלכלי של הסרטן על האיחוד האירופי: 126 מיליארד יורו בשנה

עם זאת, מחלות הסרטן ניצבות רק במקום השלישי מבחינת העלות הכלכלית ב-27 מדינות האיחוד, אחרי דמנציה ומחלות קרדיו-וסקולאריות

העלות הכלכלית של מחלת הסרטן ב-27 מדינות האיחוד האירופי מגיעה לכ-126 מיליארד יורו בשנה, המהווים "נטל כספי ענק על כלכלות המדינות"; כך עולה מתוך דו"ח העוסק בהשלכות הכלכליות של המחלה. ניתוח הנתונים נעשה באוניברסיטת אוקספורד הבריטית וב-"קינג'ס קולג'" שבלונדון, ופורסם בכתב העת Lancet Oncology. עורכי המחקר ציינו, כי הנטל הכלכלי עקב דמנציה וגם עקב מחלות קרדיו-וסקולאריות עדיין גבוה יותר.

בכלל העלויות נלקחו בחשבון הוצאות המטופלים עצמם והוצאות מערכות הבריאות על תרופות, עלות טיפולים, שכר העבודה של הרופאים, אובדני הכנסות של המטופלים עקב המחלה וגם ההוצאות המוטלות על המשפחות.

אובדני תפוקה בעבודה עקב המחלה או עקב מותם של החולים בגיל צעיר הסתכמו ב-52 מיליארד יורו; עלויות מערכת הבריאות (רופאים ותרופות) ב-51 מיליארד יורו; הנטל על המשפחות – 23 מיליארד יורו.

במדינות העשירות של האיחוד האירופי – גרמניה ולוקסמבורג, למשל – ההוצאות הנובעות ממחלות הסרטן הן גבוהות יותר בחישוב של עלות טיפול לחולה – וזאת בהשוואה למדינות מזרח אירופה, כמו בולגריה וליטא שבהן סך ההוצאות קטן יותר, ציינו עורכי הדו"ח. הם גם ציינו כי העלויות הכרוכות בטיפולים בחולי סרטן ריאות מהוות מעל 10% מסך העלויות במדינות האירופיות. סרטן זה משפיע על אנשים בגיל צעיר לעומת סוגי סרטן אחרים, ולכן סעיף אובדני ההכנסות והתפוקה בעבודה הוא גורם מרכזי בתחשיב הזה.

העלויות הכרוכות בכל הנוגע לטיפול בדמנציה מסתכמות במדינות האיחוד האירופי בלמעלה מ-189 מיליארד יורו בשנה ואילו המחלות הקרדיווסקולאריות ב-169 מיליארד יורו.

העלויות הגבוהות ביותר הנוגעות לדמנציה נובעות מטיפולים ומהשגחה רפואית לאורך תקופה ארוכה במיוחד. בנוגע למחלות הקרדיו-וסקולאריות – הרי שזוהי קבוצת מחלות גדולה במיוחד, הכוללת יתר-לחץ דם, שבצי מוח ומחלות לב שונות, ולכן העלות הכלכלית שלה נרחבת.

לקריאת המחקר המלא לחצו כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  סרטן,  מחלות לב,  דמנציה,  האיחוד האירופי,  עלות טיפול
תגובות