חדשות

שני רופאים מ"פוריה" מונו לדרגת פרופ' באוניברסיטת בר-אילן

השניים הם: ד"ר ארנון בלום, המנהל את מחלקה פנימית א' וד"ר יזהר בן-שלמה, רופא בכיר במחלקת נשים ויולדות בבית החולים

שני רופאים בכירים במרכז הרפואי "פוריה" בטבריה,ד"ר ארנון בלום וד"ר יזהר בן שלמה, מונו לפרופסורים בפקולטה לרפואה בגליל של אוניברסיטת בר-אילן.

פרופ' בלום משמש כמנהל מחלקה פנימית א' במרכז הרפואי "פוריה" מאז 1999. הוא קיבל את המינוי כפרופסור במסלול רגיל/מחקר. פרופ' בלום התמחה ברפואה פנימית בהדסה ובקרדיולוגיה בבית החולים בילינסון. במשך למעלה מ-25 שנה עוסק פרופ' בלום גם במחקר בסיסי וקליני בתחום המקשר בין אימונולוגיה לבין מחלות לב וכלי דם.

פרופ' ארנון בלום (צילום: "פוריה")

פרופ' ארנון בלום (צילום: "פוריה")

"זה תחום חדש וראשוני", ציין, "כאשר התחלתי לעסוק בו הייתי היחיד בארץ שחקר את הקשר האפשרי בין מחלות לב לבין תהליכי דלקת, וכן בקשר האפשרי שבין מחלת לב טרשתית לתהליכים אוטו-אימוניים". בין השנים 97'-99' היה פרופסור בלום בצוות מחקר במסגרת מכוני הבריאות הלאומיים בארה"ב (NIH). הצוות פיתח מכשיר הדמיה על-קולי, בלתי פולשני, לניבוי תמותה בחולי לב. ב-2006 חזר למרכז הלאומי למחקר בארה"ב ובשנים 2006- 2008 היה שותף לפיתוח טכנולוגיה חדש לשם גידול תאי גזע מהדם הפריפרי.

ב-2011 היה פרופסור אורח ומוביל באוניברסיטת מיאמי, בה היה שותף לסדרת השתלות תאי גזע ללב לריפוי מחלות לב וכלי דם. בנוסף עסק פרופ' בלום ביישום ובבדיקת מודל מחקרי לפיו הצלחת ההשתלה של תאי-גזע בלב מתרחשת דרך מנגנון ההשפעה של תאי הגזע המושתלים על תאים שכנים "רדומים", כך שביחד הם משפרים את תפקוד האנדותל בכלי הדם, ובעקיפין את תפקוד הלב הכושל.

ד"ר יזהר בן שלמה, רופא בכיר במחלקת נשים ויולדות וראש מנהלת המחקר במרכז הרפואי "פורייה" קיבל מינוי כפרופסור חבר במסלול הקליני בפקולטה לרפואה בגליל. פרופ' בן שלמה התמחה בגניקולוגיה בבית החולים "זיו" בצפת וב"שיבא". הוא היה עמית מחקר מטעם "קרן פולברייט" בבולטימור, ארה"ב. ובשנת 2001 - פרופסור אורח באוניברסיטת סטנפורד בקליפורניה (מטעם קרן פלדמן) .

פרופ' יזהר בן-שלמה (צילום: "פוריה")

פרופ' יזהר בן-שלמה (צילום: "פוריה")

פרופסור בן שלמה עוסק במחקרים בבעיות פריון ובפיזיולוגיה של השחלה. לפני כמה חודשים מונה כראש מנהלת המחקר החדשה במרכז הרפואי "פוריה". לצד העיסוק במחקר הוא מקפיד להמשיך בטיפול ביולדות . "האהבה הראשונה שלי היא הטיפול בבני אדם ברגע כל כך משמעותי של הבאת יילוד חדש לעולם", אמר פרופסור בן-שלמה. בשבועות הקרובים ישתלב פרופסור בן שלמה כרופא בכיר ביחידה להפריה חוץ גופית (IVF) בניהולו של פרופסור יונס.

נושאים קשורים:  חדשות,  מינויים,  פרופ' יזהר בן-שלמה,  פרופ' ארנון בלום,  המרכז הרפואי "ברוך פדה" בפוריה
תגובות