חדשות

רמות גבוהות של ניקוטין וחומרים מסרטנים התגלו בקרב מעשני נרגילות

מחקר שנעשה בארה"ב העלה, כי בקרב מעשני נרגילות נמצאו רמות גבוהות פי 73 של ניקוטין ופי 4 של קוטינין, לעומת מעשני סיגריות רגילות

כתב העת Cancer Epidemiology, Biomarkers & Prevention, של החברה האמריקאית לחקר הסרטן (AACR), דיווח בסוף השבוע על תוצאות מחקר חדש שנעשה באוניברסיטת קליפורניה בסן-פרנסיסקו, לפיו התגלו רמות גבוהות מאוד של ניקוטין וקוטינין בקרב גברים ונשים שעישנו נרגילות. לפי המחקר, בדגימות השתן שנערכו לנבדקים גם נמצאו חומרים אורגניים נדיפים, שעלולים להעלות את הסיכון לסרטן ולמחלות כרוניות אחרות.

את המחקר הוביל ד"ר גדעון סנט-הלן והוא נעשה בקרב מעשנים בברים מיוחדים לעישון נרגילות, שהפכו פופולריים בשנים האחרונות. בדגימות השתן שנלקחו ממעשנים בני 48-18 נמצאו רמות גבוהות פי 73 של ניקוטין לעומת סיגריות רגילות, ורמות גבוהות פי ארבעה של קוטינין.

כמו כן, נמצאו רמות גבוהות פי שניים ויותר של NNAL, שהוא תוצר התפרקות מניטרוסמין, אף הוא חומר כימי אורגני המצוי בטבק, ו-NNK - שעלולים לגרום לסרטן ריאה ולבלב. עוד מצאו החוקרים עלייה בשיעור של 14%-91% בהתפרקות של חומרים נדיפים ביניהם בנזן – גורם סרטן ומחלות קרדיו-וסקולריות אחרות.

בניסוי שנערך לצורך המחקר גויסו 55 גברים ונשים בריאים שהתבקשו לא לעשן שבוע לפני-כן.

לקריאה נוספת לחצו כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  עישון,  נרגילה,  חומרים מסרטנים,  בר נרגילה
תגובות
דוידי שוסיוב
18.05.2014, 21:45

יש עבודה ראשונה שפורסמה לפני מספר שנים עם נתונים דומים ואף חמורים מאלה על ידי פרופ לאה בן טור מבית חולים רמבם בחיפה