• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

תוצאות ראשונות לחיסון לאבולה: בטוח לשימוש ומעורר תגובה חיסונית

חוקרים מאוניברסיטת אוקספורד דיווחו על פרופיל בטיחות טוב לחיסון הניסיוני שמפותח על ידי חברת GSK בשיתוף מכוני הבריאות הלאומיים של ארה"ב (NIH)

ניסוי בחיסון לאבולה (צילום: אילוסטרציה)
ניסוי בחיסון לאבולה (צילום: אילוסטרציה)

התוצאות הראשונות של ניסוי בחיסון נגד נגיף האבולה, שנערך על ידי חוקרים מאוניברסיטת אוקספורד, מעלות כי הוא בטוח לשימוש וכי הוא מעורר תגובה חיסונית בגוף. דיווח ראשוני על התוצאות פורסם אתמול (יום ד') ב-NEJM.

"החיסון נסבל היטב. פרופיל הבטיחות שלו הוא פחות או יותר מה שקיווינו", אמר פרופ' אדריאן היל מהאוניברסיטה הבריטית, שהוביל את הניסוי.

לדברי החוקרים, משמעות התוצאות היא שהחיסון יכול להיבדק כעת בשטח, במערב אפריקה הסובלת מהתפרצות של נגיף האבולה, במטרה להגן בראש ובראשונה על הצוות הרפואי המטפל בחולים.

החיסון שנבדק הוא חלק ממאמץ בינלאומי להיאבק במגיפה, ואחד מכמה חיסונים שפותחו והובאו לאישור מואץ בחודשים האחרונים, על רקע מספר הקורבנות הגבוה שגבתה המחלה עד כה (יותר מ-8,000 בני אדם). החיסון מפותח על ידי חברת התרופות "גלקסו-סמית-קליין" (GSK), בשיתוף מכוני הבריאות הלאומיים של ארה"ב (NIH).

החיסון משתמש באדנו-וירוס הנפוץ בקרב שימפנזים, אליו הוחדר גן של נגיף האבולה הקטלני עצמו, כדי לעורר תגובה חיסונית בגוף. הניסוי בדק את התגובה אליו אחרי 28 יום. הוא ניתן במינונים שונים לקבוצה של 60 נבדקים, והפגין פרופיל בטיחות טוב, לפי החוקרים, בכל המינונים. שני נבדקים סבלו מחום כ-24 שעות לאחר החיסון, אך הוא חלף כעבור יממה.

ניסויים נוספים בנוגע לחיסון נערכים בימים אלה בארה"ב, במאלי ובשוויץ.

נושאים קשורים:  חדשות,  מגיפת האבולה,  חיסון לאבולה,  GSK,  NIH,  אוניברסיטת אוקספורד,  NEJM
תגובות