חדשות

כנס בינ"ל של האגודה הישראלית לכירורגיית פה ולסת עסק בסרטן ראש-צוואר

בכנס השתתפו שלושה מומחים מובילים בתחום ניתוח פה, לסת וראש-צוואר; ראש האגודה, ד"ר אלחנדרו רויזנטול: "קול ברור של תמיכה בישראל וברפואה הישראלית"

ניתוח (צילום: אילוסטרציה)

האגודה הישראלית לכירורגיית פה ולסתות, שבראשה עומד ד"ר אלחנדרו רויזנטול, מנהל היחידה בתחום זה במרכז הרפואי "זיו" בצפת, אירגנה בירושלים בשבוע שעבר כנס בינלאומי שעסק בסרטן ראש וצוואר. לכנס הגיעו גם אורחים מחו"ל, ביניהם שלושה מטובי המומחים בעולם לכירורגיית פה ולסתות וראש צוואר.

ד"ר רויזנטול, שאירגן את הכנס יחד עם פרופסור נרדי כספי, מנהל המחלקה לכירורגיית פה ולסתות ב"הדסה" עין כרם, ציין כי השתתפות המומחים מהעולם בכנס בירושלים "מהווה אות ברור לתמיכה ולהערכה הרבה לה זוכה האגודה הישראלית לכירורגית פה ולסתות בקרב הקהילה המקצועית הבינלאומית".

מימין: פרופ' רוי פרננדס, פרופ`חוליו אסרו, פרופ` ג'יימס האפ, פרופ' נרדי כספי, ד"ר אלחנדרו רויזנטול, ד"ר יואב לייסר, ד"ר אדיר כהן וחוליאנה רויזנטול (צילום:  אמיל יוספוב)

מימין: פרופ' רוי פרננדס, פרופ`חוליו אסרו, פרופ` ג'יימס האפ, פרופ' נרדי כספי, ד"ר אלחנדרו רויזנטול, ד"ר יואב לייסר, ד"ר אדיר כהן וחוליאנה רויזנטול (צילום: אמיל יוספוב)

ד"ר רויזנטול: "בימים של סערה דיפלומטית ודיבורים על חרמות, ממשיכה הרפואה הישראלית להוות אי של יציבות ולשמש למעשה שגרירה נאמנה של ישראל"

לדבריו, "דווקא בתקופה זאת, שבה נעשים ניסיונות חוזרים ונשנים מצד גורמים בינלאומיים שונים להחרים את האקדמיה הישראלית ולבודד את ישראל – בואם של המומחים המובילים בתחום רפואי זה לארץ היא גם בגדר קול ברור של תמיכה בישראל וברפואה הישראלית".

האורחים הבינ"ל היו פרופסור חוליו אסרו, יו"“ר האגודה העולמית לכירורגית הפה והלסתות ומנהל המחלקה הגדולה ביותר לכירורגיה פה ולסתות בספרד; פרופסור רוי פרננדס, מנהל מחלקת כירורגיה אונקולוגית של הראש והצוואר באוניברסיטת פלורידה בארה"ב; ופרופסור ג`יימס האפ, הדיקן המייסד של הפקולטה לרפואת שיניים באוניברסיטת צפון קרוליינה, שהוא גם עורכו הראשי של הירחון המקצועי האמריקאי לכירורגיית פה ולסתות.

באי הכנס נחשפו ודנו בטכנולוגיות העדכניות והחדשניות ביותר לשם התמודדות עם סרטן הראש והצוואר. לאירוע הגיעו מיטב המומחים והרופאים בישראל, מכלל המחלקות לכירורגיית פה ולסתות בבתי החולים המובילים בארץ.

בנוסף להרצאות האורחים הוצגו בכנס כמה פרויקטים רפואיים ייחודיים ופתרון לבעיות מורכבות בתחום רפואת הפה והלסתות. מתמחים בתוכניות התמחות שונות הציגו עבודות מחקר משלהם.

ד"ר רויזנטול הוסיף, כי האורחים מחו"ל ציינו לשבח את המעמד המכובד לו זוכים הרפואה והמחקר הרפואי הישראלי ו"הביעו רצונם להעמיק את הקשרים המחקריים והקליניים בין מוסדות וחוקרים ישראליים לבין מרכזי מצוינות מעבר לים. כדאי בלי ספק לשים לב לכך שבימים של סערה דיפלומטית ודיבורים על חרמות, ממשיכה הרפואה הישראלית להוות אי של יציבות ולשמש למעשה שגרירה נאמנה של ישראל".

נושאים קשורים:  חדשות,  האגודה הישראלית לכירורגית פה ולסתות,  ד"ר אלחנדרו רויזנטול,  המרכז הרפואי "זיו",  המרכז הרפואי "הדסה",  סרטן ראש-צוואר
תגובות
30.03.2016, 17:08

ברכות, אבל .... חבל שישנן פעילויות בתחום ראש צוואר שאינן במסגרת החברה לכירורגיה ואונקולוגיה של ראש צוואר. שיתוף פעולה עדיף.