חדשות

מועצת "גדולי התורה" אישרה, וליצמן צפוי להתמנות לראשונה לתפקיד שר הבריאות

ח"כ יעקב ליצמן מ"יהדות התורה" הודיע כי יכהן בקרוב כשר הבריאות, לאחר ששימש עד כה כ"סגן שר במעמד שר"; לאחר שבג"צ פסל סידור זה השבוע, התכנסה מועצת גדולי התורה היום (ה') ואישרה לו לכהן כשר בממשלה, בפעם השלישית בהיסטוריה של ממשלות ישראל

ראש הממשלה בנימין נתניהו וסגן שר הבריאות יעקב ליצמן (צילום: משרד הבריאות)

"מועצת גדולי התורה" של "אגודת ישראל" ו"יהדות התורה" אישרה היום (ה') בצהריים לח"כ יעקב ליצמן להתמנות לראשונה לשר הבריאות. ליצמן, שכיום נושא את התואר סגן שר הבריאות וכיהן בתפקיד זה גם בעבר, אמור להיכנס רשמית לתפקידו כשר בימים הקרובים.

בהתכנסות האדמו"רים שקיבלה את ההחלטה השתתפו על-פי דיווחי התקשורת החרדית ששה רבנים, ושלושה רבנים לא הגיעו מסיבות שונות. הששה הם האדמו"רים מגור, ויז'ניץ, באיאן, סלונים, סאדיגורה ומודזי'ץ. לא הגיעו להתכנסות האדמו"ר מבעלז וכן האדמו"רים מצאנז ומביאלא.

ליצמן: "בעיניי, סגן שר במעמד שר, כמוהו כשר בריאות לכל דבר. הייתי ונותרתי עם אותה מחויבות לקידום צורכי הבריאות של אזרחי ישראל"

ליצמן מיהר להודיע כי קיבל את הכרעת המועצה. "אשמש בקרוב כשר הבריאות", אמר ליצמן לאחר ההחלטה, לפי אתר Ynet. "אני מכבד את החלטת ודרישת בג"ץ. מבחינתי אין כל שינוי בתפקידי... אמשיך לשרת את אזרחי ישראל בדיוק כפי שהייתי עד היום. בעיניי, סגן שר במעמד שר, כמוהו כשר בריאות לכל דבר. הייתי ונותרתי עם אותה מחויבות לקידום צורכי הבריאות של אזרחי ישראל, ועם אותה אחריות לטובת מערכת הבריאות, וללא שינוי בתפקוד היומיומי שלי במשרד הבריאות", אמר.

תהיה זו הפעם השלישית בתולדות המדינה שנציגי מפלגות חרדיות-אשכנזיות ישמשו בתפקיד של שר. קודם לכן היה זה הרב איצ'ה-מאיר לוין בממשלה הראשונה ולאחריו בנימין מינץ, שכיהן כשר הדואר. החלטת מועצת גדולי התורה התקבלה לאחר שבג"צ קבע כי "מוסד סגן שר במעמד של שר" מבוטל ולמעשה האיץ בליצמן לקבל על עצמו את תפקיד שר הבריאות, עם מלוא האחריות.

לפני ההתכנסות שיגרה האגודה לזכויות החולה פנייה לחברי מועצת גדולי התורה לאשר את מינויו של ליצמן לשר. במכתבה נאמר, כי מערכת הבריאות בישראל על סף קריסה וכי בתקופה כזאת חשוב שיעמוד בראש המערכת אדם המכיר אותה היטב ויכול להנהיג בה רפורמות לטובת החולים.

גם יו"ר הסתדרות האחיות, אילנה כהן, קראה למועצת גדולי התורה לאשר את מינויו ליצמן לשר. "ליצמן הוכיח יכולת עשייה ורגישות בתחום", אמרה כהן.
בעבר התנגדו האדמו"רים למינוי של נציג חרדי כשר, בנימוק שבתפקיד זה יישא באחריות כוללת למעשי הממשלה.

נושאים קשורים:  חדשות,  שר הבריאות,  בג"צ,  מועצת גדולי התורה,  שר הבריאות יעקב ליצמן
תגובות
אנונימי/ת
27.08.2015, 18:24

כשאני עובד באסותא אני לפחות לא כפוף לחוקי הדת.
ברוך בורא הרפואה הפרטית (היכן שהרפואה בישראל פחות מבוססת על דת ויותר מבוססות על ספרי רפואה ומדע)
כסף? לעזאזל הכסף. יחי החופש לעבוד כרופא אמיתי ולא כממלא דבריו של עוד אדמור עם טרנסלוקציה. בושה.

אנונימי/ת
27.08.2015, 21:34

אוטואנטישמי