חדשות

ד"ר משה בוחר מונה לעמוד בראש מכון האיזוטופים במרכז הרפואי "זיו"

ד"ר בוחר, ששימש כרופא בכיר ב"הדסה", ילווה את הקמת מכון ה-PET CT החדש ב"זיו", שיופעל בשילוב מכון ההקרנות לחולים אונקולוגים, ושצפוי להיפתח השנה

ד"ר משה בוחר, מנהל מכון האיזוטופים במרכז הרפואי "זיו" (צילום: "זיו")

ד"ר משה בוחר, רופא בכיר בבית החולים "הדסה" בירושלים, ינהל את מכון האיזוטופים (הדמיה ברפואה גרעינית) במרכז הרפואה "זיו" בצפת, ואף ילווה את הקמת מכון ה-PET CT החדש, שיופעל בשילוב מכון ההקרנות לחולים אונקולוגים, ושצפוי להיפתח השנה.

ד"ר בוחר ישתלב גם בצוות ההוראה של הפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר-אילן וידריך ב"זיו" סטודנטים לרפואה. הוא יחליף בתפקיד את ד"ר מיגל גורנברג.

ד"ר בוחר נמנה על חלוצי תחום ה-PET הקליני והמחקרי בארץ. הוא אף לקח חלק בפיתוח מכשיר ה-PET CT הקליני הראשון בעולם

ד"ר בוחר הוא בוגר בית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית ובית החולים "הדסה" בירושלים ומשמש כרופא-מומחה מזה 34 שנים. הוא התמחה ברפואה גרעינית במחלקה לביופיזיקה ולרפואה גרעינית ב"הדסה" ועבר השתלמויות מתקדמות במחלקה לקרדיולוגיה ורפואה גרעינית ובמחלקת הרדיולוגיה בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת קליפורניה, בסן פרנסיסקו.

ד"ר בוחר נמנה על חלוצי תחום ה-PET הקליני והמחקרי בארץ. הוא אף לקח חלק בפיתוח מכשיר ה-PET CT הקליני הראשון בעולם והשתתף בפיתוח היבטים רבים הנוגעים להדמיה ההיברידית. הוא השתלם בעבודה הקלינית והמחקרית הנוגעת ל-PET CT בתחומי האונקולוגיה, הקרדיולוגיה והנוירולוגיה במעבדה הלאומית "לורנס ברקלי" ובמוסדות רפואיים ומחקריים אחרים בקליפורניה.

במכון האיזוטופים עוסקים במיפוי לב, עצמות, כליות, כבד, דרכי העיכול, בלוטת התריס, ריאות ואיברי גוף אחרים. מכשיר ה-PET CT החדש צפוי להיכנס לשימוש במכון האיזוטופים סמוך לפתיחתו של מכון ההקרנות ב"זיו", שבו ישולבו אמצעי הדמיה לנושאים התפקודיים (PET) ואמצעי הדמיה אנטומיים (CT) - בבדיקה אחת. כיום, זהו אחד מאמצעי ההדמיה העיקריים באבחון ומעקב של מחלות הסרטן.

ד"ר בוחר ציין, כי ההדמיה במכון האיזוטופים והרפואה הגרעינית מאפשרת קבלת מידע רפואי שלא ניתן לקבלו בשיטות הדמיה אחרות. הבדיקות יאפשרו לרופאים לקבל החלטות טיפוליות בשלבים מוקדמים של המחלה ומעניקות לכן סיכוי גבוה יותר להצלחת הטיפול הרפואי. מכשיר ה-PET CT הוא משמעותי ביותר בכל הנוגע לאבחון חולי סרטן. "פענוח מדויק של הבדיקה מסייע במתן הטיפול המיטבי המותאם אישית לחולה", אמר.

ד"ר סלמאן זרקא, מנהל "זיו", מסר כי בית החולים ימשיך בקליטת מומחים מובילים בתחומי הרפואה השונים "על מנת לשפר ולהרחיב את מגוון שירותי הרפואה המוענקים לתושבי האזור. גיוס רופאים מומחים מצטיינים ל'זיו' הוא חלק מהמאמץ שנועד להעניק לתושבי הגליל ורמת הגולן את השירות והטיפול המתקדמים והטובים ביותר שניתן להציע כיום לחולים – והכל סמוך ככל האפשר למקומות מגוריהם".

הוא בירך את ד"ר בוחר על הצטרפותו לצוות המרכז ואיחל לו הצלחה רבה בתפקידו החדש. "איננו חוסכים באמצעים על מנת להעניק למטופלינו את הטוב ביותר. בנוסף לקליטת רופאים חדשים, נצטייד במכשור רפואי משוכלל ונפתח שירותים מתקדמים", אמר ד"ר זרקא.

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי "זיו",  הפקולטה לרפואה בצפת של אוניברסיטת בר-אילן,  רפואה גרעינית,  הדמיות,  PET-CT
תגובות
אנונימי/ת
13.01.2016, 09:26

דר' בוחר איש יקר, מקצוען ובעל מעוף. עזיבתו היא נזק חמור להדסה. נקווה שאלו שאריות הנזקים האחרונות של ניהולה של פרופ' פרץ.

אנונימי/ת
24.01.2016, 18:06

אכן אבדן עצום להדסה! יכול היה לנהל בה בהצלחה את המחלקה המתרוקנת מרופאיה והמשוועת למומחים כמוהו ...

14.01.2016, 22:56

יש ברכה רבה במעבר לפריפריה של רופאים עם רקורד כמו של דר' בוחר ותפסיקו כבר להתבכיין על תמי פרץ. הקטסטרופה בהדסה נוצרה במאמץ מתמשך לאורך שנים ארוכות.