חדשות

ד"ר יונתן להב מונה למנהל היחידה החדשה לניתוחי גרון ומיתרי קול ב"קפלן"

היחידה פועלת במסגרת המחלקה לאף-אוזן-גרון בבית החולים; ד"ר להב הקים בבית החולים מערך סיוע לשחקנים וזמרים המשתמשים באופן מאומץ בקולם

ד"ר יונתן להב (צילום: "קפלן")

ד"ר יונתן להב מונה למנהל היחידה החדשה לניתוחי גרון ומיתרי קול במרכז הרפואי "קפלן" ברחובות, הפועלת במסגרת המחלקה לא.א.ג., שאותה מנהל ד"ר דורון הלפרין.

בית החולים הודיע, כי ד"ר להב נחשב למומחה בעל שם עולמי בטיפול במיתרי קול ואף הקים מערך סיוע לטיפול באומנים, זמרים ושחקנים, ששימוש בקולם באופן מאומץ עלול לגרום להם לפגיעות במיתרים כתוצאה ממאמץ קיצוני, ממושך או פתאומי.

"הקול הוא הרבה יותר מאמצעי תקשורת וכשהוא נפגע יש לכך השלכות תפקודיות, כלכליות ורגשיות קשות"

ד"ר להב הוא בוגר בית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית בירושלים. הוא התמחה ברפואת אא"ג בבית החולים "קפלן" ועבר תת-התמחות בכירורגיה של הגרון ומיתרי הקול במרכז הרפואי Massachusetts General Hospital של אוניברסיטת הרווארד בבוסטון.

היחידה החדשה בניהולו תרכז את האבחון והטיפול הכירורגי בחולי סרטן מיתרי הקול, טיפול בנגעים שפירים הנגרמים משימוש יתר בקול, הפרעות קול ונשימה הנגרמות מנזקי עישון, שחזור תפקוד הגרון במקרים של שיתוק במיתרי הקול, שיקום קולי במקרים של צלקות וחסר רקמה במיתרי הקול וכן תיקון היצרויות בגרון ובקנה.

על עבודתו הקלינית והמחקרית זכה ד"ר להב בפרסי האוניברסיטה העברית בירושלים, האיגוד הישראלי לרפואת א.א.ג והאיגוד האמריקאי לכירורגיה של הגרון (American Laryngological Association).

"הקול הוא הרבה יותר מאמצעי תקשורת וכשהוא נפגע יש לכך השלכות תפקודיות, כלכליות ורגשיות קשות", הסביר ד"ר להב. "בשנים האחרונות הצעדנו בקפלן את התחום האבחוני והטיפולי במיתרי הקול לקדמת הבמה במישור הבינלאומי, הן מבחינת איכות הטיפול והן מבחינת המכשור הרפואי. צוות היחידה לניתוחי גרון ומיתרי קול בראשותי הוא בעל יכולות גבוהות כדי להעניק מענה מקצועי ויעיל לטיפול ולמניעת מחלות הקשורות במיתרי הקול, בפרט בקרב קבוצות המועדות לכך ביניהן: מורים, מרצים ואמני במה לצד מעשנים וחולי סרטן הגרון".

נושאים קשורים:  חדשות,  קול,  ניתוח גרון ומיתרי קול,  סרטן,  עישון,  שחקנים,  אומני במה,  המרכז הרפואי "קפלן"
תגובות