חדשות

איגוד המרדימים נגד החלטת משרד הבריאות להסיר הרדמה מרשימת המקצועות במצוקה

על רקע הודעת משרדי האוצר והבריאות על הקצבת 75 מיליון שקל להמשך תוכנית המענקים, אך הסרת ההתמחויות בהרדמה ובפסיכאטריה מרשימת המקצועות הזכאים להם, שלח יו"ר איגוד הרופאים המרדימים, פרופ’ בני דרנגר מ"הדסה", מכתב חריף לשר הבריאות יעקב ליצמן

הרדמה (צילום: אילוסטרציה)

רופאים שבחרו להתמחות ברפואת הרדמה ובפסיכיאטריה של מבוגרים מתרעמים על כך שלא יקבלו מענק למקצוע במצוקת כוח אדם, למרות שמקצועות אלה נכללו ברשימה המקורית של ההתמחויות הזכאיות למענק בהסכם שנחתם עם המדינה ב-2011.

בתחילת החודש שינה משרד האוצר את הקריטריונים למענקים, לאחר שהתקציב הכולל שיועד לכך על פי ההסכם שנחתם לאחר שביתת הרופאים ב-2011 – 637 מיליון שקל עד שנת 2019 - אזל. המשרד הודיע כי לאחר שיחות עם משרד הבריאות, הוסכם כי יוקצו 75 מיליון שקלים למענקים השונים, אבל הקריטריונים שונו.

"שום שיקול של משרד האוצר על חוסר במשאבים למענקים איננו יכול לכפר על הטעות של משרד הבריאות, בהמלצתו להוציא את ההרדמה מהגדרת מקצוע מועדף לצורך מענקים"

בהסכם המקורי הרדמה ופסיכיאטריה נכללו במסגרת רשימת המקצועות שבהם קיים מחסור ברופאים ("מקצועות מצוקה"), בנוסף לפתולוגיה, שיקום, גריאטריה, טיפול נמרץ ילדים, כירורגיה ילדים ועוד. רופא שבחור להתמחות באחד מתחומים אלה היה אמור על פי ההסכם, לקבל 300 אלף שקל במענק חד פעמי. לרופאים שבחרו לעבוד במקצועות אלו ביישובי הפריפריה הובטחה תוספת של עוד 200 אלף שקל לכל אחד.

בתחילת החודש, כאמור, החליטו משרדי האוצר והבריאות על שינוי בקריטריונים.

"ידיעות אחרונות" מדווח היום (ג'), כי בעקבות השינוי המפתיע כתב יו"ר איגוד הרופאים המרדימים, פרופ’ בני דרנגר מ"הדסה", מכתב לשר הבריאות יעקב ליצמן ובו נאמר בין השאר: "שום שיקול של משרד האוצר על חוסר במשאבים למענקים איננו יכול לכפר על הטעות של משרד הבריאות, בהמלצתו למשרד האוצר, להוציא את מקצוע ההרדמה מהגדרת מקצוע מועדף לצורך מענקים".

עוד הובאו בדיווח דבריו של ד"ר אלכסנדר גורביץ, סגן מנהל מחלקת ההרדמה במרכז הרפואי לגליל המערבי בנהרייה, שאמר: "אני חושש שעכשיו רופאים מרדימים לא יגיעו יותר לבתי החולים ואלו שכבר נמצאים - יעזבו".

משרד הבריאות אמר לעיתון כי "הקריטריונים גובשו על פי סדרי עדיפויות רפואיים שמשרד הבריאות קבע ובהתחשב במגבלות התקציב ל-2016, שהסתכם ב-75 מיליון שקל."

לדברי המשרד, "המענקים יוענקו לרופאים מומחים שיעברו לעבוד בפריפריה, למתמחים שיחלו בהתמחותם במקצועות במצוקה במרכז הארץ ובפריפריה ולמתמחים בפריפריה שיחלו להתמחות במקצועות שיוגדרו בידי מנהלי בתי החולים כמקצועות בחסר כוח אדם. בנוסף, יחולקו מענקים חריגים בהתאם לצרכי מערכת הבריאות".

נושאים קשורים:  חדשות,  מקצועות במצוקת כוח אדם,  משרד האוצר,  משרד הבריאות,  מענקים,  הר"י,  שר הבריאות יעקב ליצמן,  פרופ' בנימין דרנגר
תגובות
אנונימי/ת
21.04.2016, 19:20

תפסיקו לבלבל את המוח! יש מרדימים כמה שרוצים...אבל ברפואה פרטית. תפסיקו להתלונן ותתחילו להרגן את העבודה בצורה רווחית גם בסקטור הציבורי. כאשר יש 1000 מזכירות ו10000 ניירות על אותו דבר ברור ששום דבר לא יעבוד. תשלחו את אינקומפטנטום שבולמים ומשתקים את הרפואה בכלל וההרדמה ספרת הביתה. ואז הדברים יתחילו לזוז. הגב...הרבה רופאים מרדימים, כחה יש שמועות, עובדים במרכזים פרטים אחרי תורנות. מה עושה הסתדרות הרפואית ואיגוד המרדימים? כלום. מה בדיוק בודק משרד הבריאות? נועלים וצבע על הכירות, סבון גובה מסוים בבקבוקים הפרוזדורים. די!