חדשות

ניתוח בטכניקה חדשנית לשחזור אפרכסת האוזן בוצע ב"סורוקה"

בטכניקה החדשה נעשה שימוש במשתל מוכן עשוי מחומר אלופלסטי (medpor) בניתוח אחד, ואין צורך בחתכים באזור בית החזה; כמו כן, ניתן לבצע את הניתוח בגיל צעיר יותר מבעבר

המשתל המוכן לפני הניתוח לשחזור אפרכסת (צילום: "סורוקה")

בבית החולים "סורוקה" בבאר-שבע בוצע בחודש שעבר ניתוח חדשני לשחזור אפרכסת האוזן. בית החולים מסר היום (ג') כי את ההליך בטכניקה החדישה ביצעו מומחים בכירורגיה פלסטית באמצעות משתל מוכן. המנותח היה נער בן 17, תושב דרום הארץ, שנולד ללא אפרכסת.

בשיטה המסורתית לשחזור אפרכסת, נמסר, המנתחים לוקחים סחוסים מצלעות המטופל ומעצבים אותם בצורת אפרכסת. בשיטה זו מבוצעים חתכים בצלעות, והשחזור נעשה בשלושה ניתוחים שונים - בכל פעם מבוצע שלב אחר.

אולם בטכניקה החדשה, נעשה שימוש במשתל מוכן עשוי מחומר אלופלסטי (medpor). ד"ר אלדד זילברשטיין, מומחה בכירורגיה פלסטית, שביצע את הניתוח, הסביר: "במקרה זה ביצענו את השחזור בניתוח אחד וללא צורך בחתכים באזור בית החזה, שכן זו פעולה המלווה בכאב ובתוספת צלקות וסיבוכים נוספים".

בשיטה החדשה, המנתח מעצב את המשתל המוכן לצורתו הסופית על-פי תבנית האוזן שבצד הבריא של הפנים. המשתל מונח במקומו ומכוסה ברקמת חיבור שנלקחת מהקרקפת דרך חתך המוסתר היטב על ידי השיער ושתל עור.

"בשיטה מתקדמת זו, ניתן לבצע את הניתוח בגיל צעיר יותר מאשר בשיטה המסורתית ובכך למזער את הנזק הפסיכולוגי הנגרם לילד כתוצאה מתגובות החברה", הוסיף ד"ר זילברשטיין. כיום, כחודש לאחר הניתוח, הנער בביתו והחלמתו מתקדמת כצפוי, מסר בית החולים.

נושאים קשורים:  חדשות,  ניתוח,  שחזור אפרכסת,  משתל,  המרכז הרפואי "סורוקה"
תגובות