חדשות

דיווח: שיחות על איחוד עתידי בין בתי החולים "וולפסון" ו"איכילוב"

לפי "כלכליסט", מנהלי שני בתי החולים נפגשו לשיחות במסגרת יוזמה לשיתוף פעולה בתחומי רכש ופעילות, שעשויים להוביל בעתיד לאיחוד מלא; משרד הבריאות שוקל הקמת ועדה שתבחן את הנושא; "איכילוב": "הרעיון של חיבור ניהולי נדחה בשלב זה על ידי משרד הבריאות".

בית החולים "וולפסון" בחולון (צילום: ויקיפדיה)
בית החולים וולפסון בחולון. צילום: ויקיפדיה

מנהלי בתי החולים "וולפסון" בחולון ו"תל-אביב-איכילוב" בתל אביב קיימו באחרונה שיחות על שיתוף פעולה, שעשוי להוביל בעתיד לאיחוד בין שני המוסדות הרפואיים הממוקמים בגוש דן; כך דיווח היום (ה') היומון "כלכליסט".

בדיווח נמסר, כי שני מנהלי בתי החולים, פרופ’ רוני גמזו ("איכילוב") וד"ר יצחק ברלוביץ’ ("וולפסון") קיימו באחרונה כמה פגישות בעניין. מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן־טוב מעורב במגעים. משרד הבריאות הוא הגורם שיכול לאשר איחוד שכזה, שמשמעותו תהיה הפיכת בתי החולים למרכז המשותף הגדול בישראל.

משרד הבריאות הוא הגורם שיכול לאשר איחוד שכזה, שמשמעותו תהיה הפיכת בתי החולים למרכז המשותף הגדול בישראל

עוד נמסר, כי בשני בתי החולים מעוניינים לקבל ממשרד הבריאות כתבי מינוי להקמת ועדה שתבחן את הנושא. אמורים להיות בה שלושה נציגים מ"וולפסון" ו-2 נציגים מ"איכילוב". ההחלטה בעניין צפויה להתקבל רק כשייבחר מנהל חדש ל"וולפסון", במקום ד"ר ברלוביץ’ שאמור לפרוש מתפקידו באוקטובר.

העיתון מסר, כי שני בתי החולים (כמו כל בתי החולים הממשלתיים והעירוניים) סובלים מגירעונות כספיים. ב-2014 סך הגרעונות שלהם הסתכם ב-1 מיליארד שקל. מצב זה עשוי ליצור יתרון לאיחוד ולייעול. ב"וולפסון", הועלתה בשנה שעברה השתתפות המדינה בתקצובו מ-78 מיליון שקל ל-108 מיליון.

עוד מדווח העיתון, כי עדיין לא ברור אם כיצד יבוצע איחוד, וכן אם אחד משני בתי החולים ישנה את ייעודו וייתן רק שירותים בתחומים רפואיים ספציפיים ולא מלאים, כמו היום. אם זה יהיה הכיוון, העריך העיתון, השינוי יבוצע ב"וולפסון".

אפשרות אחרת היא ששני בתי החולים ימשיכו לעבוד במתכונת דומה לנוכחית אך תחת הנהלה מאוחדת, בדומה ל"הדסה" עין כרם ול"הדסה" הר הצופים. אפשרות נוספת, שכבר נדונה ב-2006 בין ד"ר ברלוביץ למנהל "איכילוב" הקודם, פרופ’ גבי ברבש, היא לאחד רק חלק מהשירותים.

שני בתי החולים מתוקצבים למעשה על ידי המדינה. "איכילוב" שייך ישירות לעיריית תל אביב. "וולפסון", הקטן יותר מבין השניים,  נמצא בבעלות ישירה של המדינה ומשרת בעיקר את תושבי חולון, בת ים, ודרום תל אביב ויפו.

ד"ר ברלוביץ’ אמר לעיתון: "מדובר ביוזמה של פרופ’ גמזו ושלי לשיתוף פעולה של בתי החולים בתחומי העברת ידע, מחשוב, רכש משותף ולוגיסטיקה. אני מקווה שיתקדם גם לשיתופי פעולה בנושאים אחרים". בתשובה לשאלה אם הכוונה לאחד את שתי ההנהלות, ענה מנהל וולפסון: "כרגע זה עדיין לא עלה לדיון". תגובת איכילוב: "הרעיון של חיבור ניהולי נדחה בשלב זה על ידי משרד הבריאות".

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי איכילוב-תל אביב,  איחוד,  תל אביב,  גוש דן,  משרד הבריאות,  המרכז הרפואי וולפסון
תגובות
אנונימי/ת
04.06.2016, 22:56

ברלוביץ' הינו והיה ראוי.
נקוה רק שמי שיחליף אותו יהיה ראוי גם הוא ולא... מי שיודע על מה מדובר מבין.