חדשות

הורי ילדים חולי סרטן המטופלים ב"הדסה" פתחו בקמפיין אישי נגד שר הבריאות

"במקום להילחם בסרטן היא צריכה להילחם בליצמן", נכתב על אחת הכרזות, המציגה ילדה בת שנתיים המטופלת במחלקה; ההורים דורשים לאפשר לצוות המתפטר לעבור כגוף אחד ל"שערי צדק"

מתוך הקמפיין של הורי הילדים נגד שר הבריאות ליצמן (צילום: יח"צ)

הורי הילדים חולי הסרטן המטופלים במחלקה ההמטו־אונקולוגית ב"הדסה" עין כרם הודיעו כי הם יוצאים בקמפיין אגרסיבי נגד שר הבריאות יעקב ליצמן, בדרישה שיאפשר לצוות הרופאים במחלקה - שעזב כולו את בית החולים במחאה על צעדי ההנהלה - לעבור לעבוד כגוף אחד ב"שערי צדק"; כך מדווח הבוקר (א') "ידיעות אחרונות".

לפי הדיווח, הקמפיין מנוהל בידי משרד יחסי הציבור כהן-רימון. הוא צפוי לעלות במדיה וברשתות החברתיות. בכרזה המלווה את הקמפיין מופיע צילום של אחת מהילדות המטופלות במחלקה בליווי הכיתוב: "במקום להילחם בסרטן היא צריכה להילחם בליצמן". ההורים קוראים לציבור לשלוח מיילים ללשכת השר ובמקביל לעזור להם במימון המאבק.

משרד הבריאות: "אין היתכנות מעשית לאופציה (של העברת המחלקה ל"שערי צדק", כך שהיא לא תוכל להיות הפתרון עבור הילדים המטופלים כעת ב'הדסה'"

בדיווח נמסר, כי הורי הילדה שמופיעה בתמונה אמרו: "קשה לנו מאוד לחשוף את הנושא בצורה כזו. אבל בחרנו לעשות זאת כדי שהציבור יבין כי שיקולי כסף מניעים את ליצמן ואת מנכ"ל בית החולים, פרופ' זאב רוטשטיין. בגלל זה הבת שלנו ושאר ילדי המחלקה לא מקבלים טיפול ראוי. אנחנו לא יכולים להעלות בדעתנו שניסע לקבלת טיפולים למרכז הארץ, כאשר ילדתנו עם חום וסובלת מכאבים. זו פשוט סכנת חיים עבורה. הרופאה שלה מכירה אותה ב-100% והבת שלנו קשורה אליה. בחרנו במהלך הזה כחלק מהמאבק על חייה".

המשבר פרץ משום שהנהלת "הדסה" הורתה לאחד את מחלקת השתלות מח העצם של הילדים עם זאת של המבוגרים. רופאי המחלקה ההמטו-אונקולוגית ילדים התנגדו לכך, בנימוק שהדבר מסכן את הילדים. תחילה הודיעו שישה רופאים וביניהם מנהל המחלקה פרופ' מיקי וינטראוב, שהם מתפטרים ויפסיקו לעבוד ב-1 ביוני. בשבוע שעבר הצטרפו אליהם עוד שלושה רופאים מתמחים במחלקה. ביום רביעי שעבר הגיע מנהל חדש למחלקה, ד"ר גל גולדשטיין מ"שיבא". במצב הנוכחי הוא נותר למעשה ללא רופאים.

ח"כ אילת נחמיאס-ורבין (המחנה הציוני) המלווה את מאבק ההורים, אמרה לעיתון: "אני מרגישה שלמעט ההורים אף אחד לא ניסה באמת לרדת מהעץ ולפתור את המשבר: לא הנהלת הדסה, לא הרופאים ולא משרד הבריאות". היא מסרה כי פנתה לרופאים וביקשה שישהו התפטרותם, ובמקביל פנתה ליו"ר ועדת הבריאות של הכנסת, ח"כ אלי אללוף, בבקשה לקיים דיון דחוף במשבר בנוכחות שר הבריאות.

תגובת משרד הבריאות כפי שהובאה בעיתון: "נעשה כאן שימוש ציני ופסול בילדים החולים, תוך זריית חול בעיני הציבור, הטעיה מכוונת והתעלמות מכל הצעות הגישור שהוצעו ועדיין מוצעות לצדדים. המאבק מיותר. חלק מרופאי המחלקה בחרו לעזוב את בית החולים על רקע ויכוח ניהולי שיש להם עם הנהלת הדסה. מאז פרוץ המשבר נאבק שר הבריאות למען הילדים ואיננו מסכים לשום פגיעה בהם".

הבוקר העביר דובר משרד הבריאות תגובה נוספת: "משרד הבריאות מבקש להבהיר כי האופציה של פתיחת מחלקה המטו-אונקולוגית ב'שערי צדק' נבחנה על ידי גורמי המקצוע במשרד ונמצאה חסרת הצדקה. מעבר לכך: אין היתכנות מעשית לאופציה זו - כך שהיא לא תוכל להיות הפתרון עבור הילדים המטופלים כעת ב'הדסה'. העניין גם בא לידי ביטוי בדברי פרופ׳ יונתן הלוי, בראיון לרשת ב'. האופציה הטובה ביותר כדי להבטיח את רצף הטיפול בילדים הייתה ונשארה ביטול מכתבי ההתפטרות של הרופאים וכניסה לתהליך גישור בראשות עו״ד קובי אמסלם וזאת בהתאם להצעת שר הבריאות. משרד הבריאות ימשיך לסייע לילדים ובני משפחותיהם בכל האמצעים העומדים לרשותו".

נושאים קשורים:  חדשות,  משבר ב"הדסה",  המרכז הרפואי "הדסה",  המרכז הרפואי "שערי צדק",  ילדים,  פרסום,  קמפיין,  "ידיעות אחרונות"
תגובות