חדשות

"הרופאים שנמצאים עתה במחלקה לא יודעים לתת את הטיפול הנכון. הילדים בסכנה!"

כך אמרה אחות במחלקה ההמטו-אונקולוגית ב"הדסה" למנהל המרכז פרופ' רוטשטיין בפגישה סוערת שנערכה בשבוע שעבר, לפי הקלטות שפורסמו אמש בערוץ 2; אחת האחיות: "אני רועדת כשהרופאה מתבלבלת במדבקות כי היא לא יודעת את שמות הילדים"; "הדסה": "היו חבלי לידה וזה מובן"

המרכז הרפואי "הדסה" בעין כרם (צילום: אילוסטרציה)

ערוץ 2 פירסם אמש (א') הקלטות מפגישה דרמטית שקיימו בשבוע שעבר אחיות המחלקה להמטו-אונקולוגיה ילדים ב"הדסה" עין כרם עם מנהל המרכז הרפואי, פרופ' זאב רוטשטיין, שבו הן מתלוננות על רמת הרופאים החדשים שגויסו למחלקה וקובעות כי הילדים המטופלים בה נמצאים בסכנה. המרכז הרפואי מסר אתמול בתגובה, כי מאז הפגישה הדברים במחלקה השתנו.

"המצב במחלקה לאחר עזיבת 9 הרופאים מסכן את חיי הילדים המטופלים. הרופאים שנמצאים עתה במחלקה לא יודעים לתת את הטיפול הנכון. הרופאים שנמצאים כאן עכשיו לא יודעים לטפל בילדים שנמצאים כאן. זה שרופא לא יודע פרוטוקול של מחלה מסוימת, זו בעיה. הילד נמצא בסכנה!", נשמעה אחת האחיות מטיחה במנהל "הדסה".

בפגישה נכחו גם שלוש נציגות בכירות ממנהל הסיעוד במשרד הבריאות. אחת האחיות נשמעה מתלוננת באזני פרופ' רוטשטיין: "השבוע התקבלה ילדה עם גידול במוח אבל כרגע אין פה מומחה לגידולי מוח... איך קורה דבר שכזה? ואיך אני בתור בן אדם, שעד לפני שבוע חשבתי שאני בן אדם טוב, יכולה להסתכל לילדה הזו בעיניים ולהגיד לה - את תישארי פה. את מקבלת את הטיפול הטוב ביותר. איך?".

אחת האחיות אמרה במפגש: "אני רועדת כשאני נותנת כימותרפיה. אני רועדת כשהרופאה מתבלבלת במדבקות כי היא לא יודעת את השמות של הילדים. איך היא יכולה לדעת? הרי היום היא פה, מחר בא רופא אחר".

אחות אחרת תיארה את המצב כך: "כמה פעמים פוספסו אצלנו בדיקות מעבדה. ילדה כמעט הלכה הביתה עם מגנזיום גבוה וגלוקוז גבוה. זה נמנע רק בגלל שאנחנו בדקנו".

האחיות דיברו על תחושת התסכול השוררת במחלקה. הן סיפרו שחלקן כבר שקלו לעזוב: "אני ביקשתי לעבור למחלקה אחרת בהדסה", אמרה אחת. "אני רוצה לעבור מהר. זה גדול עליי האחריות הזאת. אני לא יכולה". לפי דיווחים אתמול אחות אחת כבר עברה מחלקה.

במהלך המפגש, כך דווח בערוץ 2, דרשו האחיות להפסיק לקלוט ילדים חדשים במחלקה בגלל המחסור ברופאים המיומנים בטיפול בילדים חולי סרטן. אחת מהן אמרה: "ביום שלישי מגיעה אלי ילדה עם מדולובלסטומה (גידול סרטני במוח). איך אני יכולה להסתכל לאמא שלה בעיניים, ולהגיד לה: אני מטפלת נכון בבת שלך. אני לא מסכימה עם זה!".

תגובת פרופ' רוטשטיין הייתה: "אלמד אישית את המקרה הזה ואתייעץ בנושא. במידת הצורך, אמר הילדה תועבר למקום אחר".

בדיווח נמסר עוד, כי האחיות כעסו על התנערות משרד הבריאות מהן. נציגת המשרד אמרה: "אתן צריכות להבין. יש לכן אוזן קשבת...", אך אחת האחיות קטעה אותה: "אני מתנצלת. אוזן קשבת לא מספיקה!". נציגת המשרד השיבה לה: "מקשיבים למה שאתם אומרים!". האחות הוסיפה: "האוזן הקשבת הזאת לא תעזור לנו בבית המשפט. האם אנחנו צריכים ללמד את הרופאים החדשים במחלקה, רפואה? נו באמת!"

פרופ' רוטשטיין הגיב על הדברים ואמר: "הפגישה עם האחיות שהוקלטה נערכה ביום חמישי שעבר, ימים אחדים בלבד אחרי שהמחלקה החלה לפעול עם הצוות החדש. היו חבלי לידה וזה מובן. היום הכול נראה אחרת. המחלקה פועלת היטב. חלק מטענות האחיות היו נכונות - וחלק לא. אנחנו לא מחזיקים בכוח באף אחת".

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי "הדסה",  משבר ב"הדסה",  פרופ' זאב רוטשטיין,  אתיקה
תגובות
אנונימי/ת
12.06.2017, 18:22

קודם כל יש להרחיק את פצצת האגו שואפת נקם בשם זאב רוטשטייין
אחרי כן הכל יסתדר

אנונימי/ת
12.06.2017, 20:07

והאחיות הן טלית שכולה תכלת?! מאיפה היהירות הזאת של אותה אחות שהצהירה " האם אנחנו צריכים ללמד את הרופאים החדשים במחלקה, רפואה? נו באמת!" גם אחות עלולה לטעות, אף בהכנת תרופה כמותרפית. גם לאחות חדשה במחלקה יש קשיי קליטה ועם כל הכבוד למומחה יש לא פחות ניסיון וידע לטיפול בילדים מאותה אחות יהירה ( שלבטח למדה פחות שנים בהשוואה להם).

אנונימי/ת
12.06.2017, 20:31

חבל שחבלי הלידה כרוכים על צווארם של חולי סרטן

אנונימי/ת
12.06.2017, 22:03

המערכת העיתונאית-והמערכת המשפטית חייבת לחקור את פשר הכניעה הטוטאלית של ליצמן לרוטשטיין.

אנונימי/ת
12.06.2017, 22:29

רופא לא נוטש חולים

14.06.2017, 08:40

צריך לזמן מייד את האחות המתלוננת לבירור מקצועי ואם תלונתה לא מוצדקת או שהיא מוגזמת לצורך ניהול מלחמה על גבם של רופאים יש לתבוע אותה לדין משמעתי ו/או אזרחי. צריך להפסיק את התופעה של אחיות המנהלות אג'נדה על גבם של רופאים כן מקצועיים וללא עוול בכפם.