חדשות

"רמב"ם": כנס מיוחד לרופאי משפחה בנושא מחלות כבד יתקיים מחרתיים (ד')

לדברי מנהלת המרכז למחלות כבד ב"רמב"ם" ד"ר אלה ויצמן, הכנס שיתקיים במלון "דן כרמל" בחיפה, נועד ליצור שפה משותפת עם רופאי משפחה ולהדגיש את חשיבות איתור חולי הפטיטיס בהם ניתן לטפל

המרכז הרפואי "רמב"ם" (צילום: משה שי / "פלאש 90")

המרכז הרפואי "רמב"ם" בחיפה יזם כנס מיוחד לרופאי משפחה בתחום מחלות הכבד. הכנס יתקיים השבוע, ביום רביעי ה-14 ביוני, במלון "דן כרמל".
לקראת הכנס, שבו יוצגו החידושים העדכניים ביותר בנוגע למחלות כבד, ערך "דוקטורס אונלי" שיחה עם מנהלת המרכז למחלות כבד ב"רמב"ם", ד"ר אלה ויצמן.

ד"ר ויצמן למדה רפואה בקייב, אוקראינה, ומיד עם סיום לימודיה עלתה לישראל, כאן החלה בשלב העבודה המעשית כרופאה והתמחתה במחלות כבד. לתפקידה כמנהלת המרכז למחלות כבד ב"רמב"ם" נכנסה ד"ר ויצמן בספטמבר האחרון, עם פרישתו לגמלאות של פרופ' יעקב ברוך.

"בחיפה, בקריות ובישובים אחרים בצפון יש ריכוז גדול של חולים במחלות כבד, וגם חולים הנמנים על קבוצות סיכון - במיוחד מקרב עולי בריה"מ לשעבר"

"כל הדוברים בכנס, למעט שני אורחים, יהיו רופאים-מומחים מתחומים שונים ברפואת הכבד ב'רמב"ם'", סיפרה ד"ר ויצמן, "שני האורחים שלנו הם פרופ' אלי צוקרמן, מנהל יחידת הכבד במרכז הרפואי 'כרמל' ויו"ר החברה הישראלית לחקר הכבד, ופרופ' אורן שבולת מנהל מכון הגסטרו במרכז הרפואי 'תל-אביב איכילוב'".

לדבריה, "נציג לפני קהל היעד - רופאי משפחה - את החידושים האחרונים שהבאנו מהכנס הבינלאומי הגדול אותו אירגנה החברה האירופית לחקר הכבד. הכנס התקיים באפריל באמסטרדם והגיעו אליו רופאים-מומחים מכל העולם".

ד"ר ויצמן אמרה, כי אחת ממטרות הכנס לרופאי המשפחה היא "לאתר כמה שיותר חולי הפטיטיס C". "זה הדגש", אמרה, "משום שיש רבים מהם שאינם יודעים בכלל שהם חולים. יש ביניהם הנמנים על קבוצות הסיכון – ואנחנו חושבים שעל רופאי משפחה, אליהם פונים החולים לראשונה, להיות יותר מודעים למחלות הכבד - להכיר אותן, לזהות אותן ובהמשך להפנות אלינו למרכז למחלות כבד ב'רמב"ם' לקבלת הטיפול הדרוש".

היא הוסיפה: "בחיפה, בקריות ובישובים אחרים בצפון יש ריכוז גדול של חולים במחלות כבד, וגם חולים הנמנים על קבוצות סיכון - במיוחד מקרב עולי בריה"מ לשעבר וחבר המדינות.

"הכנס יעסוק בהפטיטיס C ו-B, יצביע על הדרכים החדשות למגר את סוג המחלה הראשון ולהשיג החלמה בסוג השני; נציג לרופאים תוצאות מניסוי בתרופות שנכנסו לסל השנה; גם נעסוק בכבד שומני – דרכי הטיפול והתרופות החדישות שמסתמנות כבר באופק. נייחד דיון על סרטן כבד".

עם כניסתה לתפקיד הציבה לעצמה ד"ר ויצמן יעד: "החזון שלי הוא שהמחלקה שהתמניתי לנהלה תרכז תחת קורת גג אחת כמה שיותר שירותי רפואה בתחום הכבד. כיום הנושא הזה מעט מבוזר. בכוונתי לתת דגש באבחון וטיפול בהפטיטיס C ובסרטן כבד. לרכז את החולים אצלנו, לקיים תיאום במקום בין הרופאים השונים ולהביא אלינו את כל שיטות הטיפול החדישות ביותר".

"באזור שלנו יש גם הרבה חולי HIV עם הפטיטיס C", אמרה, "כלומר: אנשים עם שתי מחלות. 'רמב"ם' הוא בית החולים היחיד בכל צפון הארץ שבו חולים אלו מטופלים. גם כאן רובם מיוצאי בריה"מ-לשעבר. הם חלו בזיהום המשולב בעקבות שימוש בהזרקת סמים".

לדבריה, "נושא חשוב אחר הוא ניתוחי כבד. יש ב'רמב"ם' כירורג לכבד, אבל אני שואפת שהעבודה עמו תיעשה במשולב עם רופאי המחלקה ומשום כך היא כבר מוגדרת כ'מרכז'. יש בו ארבעה רופאי כבד כמו בכל אחד ממרכזי הכבד האחרים בארץ. המטרה גם לשלב בצוות מומחי רדיולוגיה פולשנית".

"בכנס נצביע על כך שבאופק הקרוב כבר נמצאות תרופות חדשניות וגם אבחון לא פולשני. הצגת כל הנושאים הללו לרופאי משפחה נועדה לכך שהם יבינו את 'השפה המקצועית' שלנו – ואנחנו נבין טוב יותר את 'השפה' שלהם. אני רואה בכך חשיבות רבה מאד", הוסיפה ד"ר ויצמן.

תכנית הכנס

נושאים קשורים:  חדשות,  ראיון,  ד"ר אלה ויצמן,  מחלות כבד,  הפטיטיס,  המרכז הרפואי "רמב"ם"
תגובות
אנונימי/ת
13.06.2017, 06:30

הכנס במלון דן כרמל ולא במלון דן פנורמה כפי שמופיע בכתבה.
ניתן לראות זאת בתוכנית הכנס שמצורפת.