חדשות

חולה המאושפז ב"שער מנשה" בעט בראשו של איש צוות וגרם לו זעזוע מוח

העובד ספג בעיטה בראש במהלך ניסיון להשתלט על מטופל אלים, ופונה לבית החולים כשהוא סובל מהקאות; מחר יושבת בית החולים לחצי שעה במחאה

ניידת מגן דוד אדום (צילום: אילוסטרציה)

עובד סיעוד בבית החולים הפסיכיאטרי "שער מנשה" הותקף אתמול (א') על-ידי חולה המאושפז במחלקה לביטחון מרבי. נגרמו לו חבלות קשות וחשד לזעזוע מוח. העובד פונה באמבולנס לחדר המיון בבית החולים "הלל יפה" בחדרה כשהוא מטושטש ומקיא, ועבר בדיקות מקיפות לרבות CT. כמחאה על האירוע יושבת מחר (ג') בית החולים לחצי שעה בתיאום ובאישור הסתדרות האחיות וארגון העובדים הרפואיים במערכת הבריאות.

מדוברות משרד הבריאות נמסר, כי התוקף הוא כבן 30, שהגיע ביום ד' בשבוע שעבר לאשפוז במחלקה לביטחון מרבי בבית החולים הפסיכיאטרי, לאחר שהפגין התנהגות אלימה ופגיעה פיזית קשה באחות בבית החולים הקודם שבו שהה - באר יעקב.

אתמול, בחדר האוכל, הוא תקף חולה אחר. שישה עובדים סיעודיים ביקשו לקשור את התוקף על מנת לתת לו טיפול מונע לעצירת התקף הזעם והאלימות. החולה הצליח להכות בצורה אלימה את אחד מעובדי הצוות ובעט בראשו. שאר אנשי הצוות הצליחו להשתלט על המתפרע ולהגביל אותו מכנית.

"משרד הבריאות מצר על הפגיעה באיש הצוות הסיעודי, לצד הערכה רבה לצוותי החטיבה לביטחון מרבי על ההתמודדות היומיומית עם מורכבות החולים המאושפזים בחטיבה. ייעשה כל מאמץ לשמירה על בטחון הצוותים והמטופלים בחטיבה", הגיב משרד הבריאות לאירוע.

באחרונה הוקמה על-ידי המשרד ועדה מקצועית מיוחדת שתבחן מחדש את הטיפול במאושפזים הנמצאים בבידוד ממושך בבית החולים הפסיכיאטרי שער מנשה ואחרים. בוועדה חברים מנהלי בתי חולים פסיכיאטריים, רופאים פסיכיאטרים ומטפלים נוספים. הם אמורים לבדוק דרכי התערבות חדשות למען החולים, הנחשבים למורכבים ביותר במערכת הפסיכיאטרית בישראל, ובאפשרות לסיום אשפוזם בבידוד והעברתם למחלקה או לבתי חולים אחרים.

לפני כעשרה ימים הגישה ועדה מיוחדת שעסקה בצמצום "ההגבלה המכנית" (קשירות), דו"ח בנושא הזה.

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, אמר אמש כי הוא תומך באופן מוחלט בצוות הרפואי של בית החולים שערי מנשה "העומד בקו הראשון של העשייה היום יומית במערכת הבריאות ועושה זאת בנחישות".

"יש פה", אמר, "מערכת שלמרות כל המתקפה שהיא חוותה ולמרות הקושי, יש בה אנשים נפלאים שרוצים להמשיך את העשייה ולפתור את הבעיות הקיימות".

"המשאבים שאנחנו מקצים לנושא הזה", הודה, "רחוקים מאוד מלהספיק, אבל נמשיך להקצות. החוסר נוצר על פני הרבה מאוד שנים במערכת בריאות הנפש והבעיות שקיימות בה קשות. הדו"ח האמיץ שממליץ לצמצם בקשירות והצוות המיוחד שמונה עתה מעידים על המשקל הרב שמשרד מייחס למערכת בריאות הנפש".

נושאים קשורים:  חדשות,  אלימות,  בית החולים הפסיכיאטרי "שער מנשה",  תקיפה,  משרד הבריאות,  הגבלה מכאנית,  קשירה,  חולים מבודדים
תגובות

מערכת אמביוולנטית ומבלבלת יוצרת בלבול וכאוס
1. לא ניתן לשלוט באופן הרצויי בחולים אלימים, אם אין כלים טיפוליים מתאימים .
2. כשאין מספיק כוח רפואי פארה רפואי ורופאים פסיכיאטרים .
התוצאה ברורה יש הרבה יותר קשירות.
בשל חוסר כוח אדם. יש צורך למנוע מסוכנות למטופל ולסובבים אותו. משתמשים באמצעי של קשירה . אין כאן אקט סדיסטי , גם לא חלק מעולם אפל שחור פסיכיאטרי ״מסומם״ מתרופות.
3. דעת הקהל אשר בהחלט מובילה ביותר ומושכת החלטות שאינן ברות ביצוע.
ה ״צהוב ״ החדש הוא ה כתום המתחדש של השחור הקיים ״, .
בואו נספר סיפורי צהובים על הפסיכיאטריה מאוד מעניין, מציצני, קיצוני ומפחיד אאאא.
כאשר קיימת בעיקר הכרות של צד אחד של המערכת קושרים בני אדם!!! ,
לא פלא של תרבות הישיבות ועדות האין סופיות ללא פתרון . כמו בכול תחום בישראל . , כך מזמן הפכנו הפסיכיאטריה להיות גורם פוליטי , קרי אנושי ,
כול חבר כנסת ישאף להיות המלאך המושיע .
כאשר מעמידים את הקושרים ״אנחנו״ ככלל כאויבי אדם ונתיני השטן.
4. הפתרונות מעשיים ודורשים כסף ולא ספירת מספר הפעמים של הקשורים .
קצבה לחדרים מוגנים היטב בכול מחלקה . לא יזיק גם במרפאה . יותר אנשי צוות ויותר רופאים .
מבטיחה לכולכם שהפלא ופלא אלימות קשירות וכול ה״אפל ״ הצהוב הזה יקטן באופן משמעותי .
כיום זה מחמיר במיוחד לאור ההתעסקות החד צדדית ללא פתרונות תקציביים .
גורמת לקונפליקטים והתוצאות אז יותר קשות ראה המקרה הנ״ל.
כאילו לא ברור ? לקופות , משרד הבריאות שתקציב מוגבר יאפשר איכות טיפולית גבוהה יותר ???????????? זה מפתיע ?

אנונימי/ת
21.06.2017, 22:40

בתור מי שעסק בטיפול בנפגעי נפש עשרות שנים, מקרוב, אני חושב שהמלצות הועדה מנותקות מהמציאות יובךץי ישימות בעתיד הנראה לעין. נראה לי.שהועדה הושפעה גם מהקמפיין הנבזי, המרושע והמטעה להחריד שנוהל ברשת ב'. זאת הייתה עיתונאות מם הסוג שיוצרת דעת קהל מסולפת, לא מאוזנת ולא מודעת, אך משפיעה על פוליטיקאים. חבל , כי מי שיסבלו הם גם המטופלים וגם המטפלים.