• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

משרד הבריאות: מהשבוע הבא יוכלו כ-100 רופאים לנפק מרשמי קנאביס רפואי

חלקם הגדול של הרופאים עבר בחודשים האחרונים קורסי הכשרה של המשרד בתחום השימוש בקנאביס רפואי, כחלק מהרפורמה שיזם השר ליצמן בנושא

משתתפי קורס ההכשרה לרישום קנאביס רפואי (צילום: משרד הבריאות)

משרד הבריאות מתחייב כי החל מהשבוע יוכלו כ-100 רופאים בישראל, שחלקם הגדול עבר בחודשים האחרונים קורסי הכשרה מיוחדים שהציע המשרד, לנפק מרשמים לקנאביס רפואי.

הגדלת מספר הרופאים היא חלק מהרפורמה בשימוש בקנאביס רפואי שיזם שר הבריאות יעקב ליצמן, שביצועה התעכב בחודשים האחרונים. ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, הביע התחייבות זו בדיון שנערך בוועדה למאבק בסמים של הכנסת.

לפי דיווח באתר Ynet, פרופ' גרוטו אמר, כי מאה הרופאים שיוכלו להנפיק רישיונות יקבלו גישה החל מהחודש הבא למערכת ממוחשבת ממשרד הבריאות, שתהיה מחוברת ליחידה לקנאביס רפואי (יק"ר) במשרד הבריאות. העבודה מול יחידה זו נחשבת ל"צוואר הבקבוק" לגבי אישורים לשימוש בקנאביס רפואי.

לדברי פרופ' גרוטו, "הרופאים יוכלו להזין בעצמם את נתוני המטופל ובכך ייחסך השלב בו הרופאים שולחים בפקס את טפסי המטופל והדיגיטציה של הטפסים". פרופ' גרוטו גם התחייב כי החל מהשבוע הבא יוכפל מספר הפקידות ביחידה לקנאביס רפואי במשרד הבריאות, מה שאמור לזרז את הטיפול בבקשות, שמספרן צפוי לעלות בשל העובדה כי רופאים רבים יותר יכולים לנפק אותן.

האתר דיווח, כי מנתונים שמסר בדיון בוועדה סמנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' ארנון אפק, ביחידה לקנאביס רפואי מתקבלות בכל רבעון 40 אלף פניות לחולים המבקשים הוצאת או חידוש רישיון למתן קנאביס רפואי. לפי ההערכות, כיום ישנם כ-5,000 מטפולים אשר ממתינים לתשובה לגבי אישור שימוש בקנאביס רפואי.

נושאים קשורים:  חדשות,  משרד הבריאות,  פרופ' איתמר גרוטו,  הוועדה למאבק בנגע הסמים,  קנאביס רפואי,  אישור שימוש,  רפורמה
תגובות