חדשות

"הדסה": מערכת חדשה לטיפול מרחוק בגמגום מופעלת ע"י המכון לאודיולוגיה

לדברי מנהלת המכון, ד"ר כהתיה אדלמן, המערכת חוסכת למטופלים את הצורך להגיע באופן יומיומי ל"הדסה" בשלושה השבועות הראשונים של הטיפול, אך מאפשרת ליווי צמוד של קלינאיי תקשורת

ד"ר כהתיה אדלמן (צילום: "הדסה")

המרכז הרפואי "הדסה" החל להפעיל טיפול מרחוק בבעיות גמגום באמצעות מערכת בשם "נובוטוק הדסה". הטיפול ניתן בידי קלינאי תקשורת ו"הדסה" מסרה, כי מדובר בצורת טיפול ראשונה מסוגה הניתנת בבית חולים. יתרונה הגדול, לדברי בית החולים, הוא שהמטופל לא צריך להגיע אליו.

"בשיטת הטיפול הזאת הצטבר כבר ניסיון רב. החידוש הטכנולוגי יכול לעזור ליותר אנשים ליהנות משיפור בשטף הדיבור שלהם לאורך זמן", מסרה ד"ר כהתיה אדלמן, מנהלת המכון לאודיולוגיה והפרעות תקשורת בהדסה.

"לפני שהתחלנו להשתמש במערכת החדשה", הוסיפה ד"ר אדלמן, "הטיפול נמשך 3 שבועות שבמהלכם המטופל הגיע יום-יום להדסה. הטיפול נמשך כל היום וכולל תרגול אינטנסיבי מול קלינאי התקשורת. לאחר מכן מתקיים ליווי במהלך שנה, שבו מגיעים לפגישות עם הקלינאי בתדירות ההולכת ופוחתת.

"שיתוף הפעולה החדש מאפשר לצוות קלינאי התקשורת שלנו לספק טיפול שוטף ומיטבי לציבור שלם המעוניין לטפל בגמגומו"

"הבסיס להתקדמות ולהפחתה בגמגום, לפי שיטה זו, הוא שינון ולמידה, תרגול ושימוש לאורך זמן. הבעיה העיקרית עד כה היה הקושי של האנשים להגיע פיזית לטיפול לאורך זמן כפי שנדרש.

"עתה, תודות למערכת החדשה, יכולים המטופלים לעבור את כל התהליך כשהם יושבים בביתם, מול מחשב או בכל מקום שנוח להם, לתרגל בזמן הנכון והמתאים להם - ולקבל משוב מקצועי צמוד וליווי.

"המערכת מבוססת על קשר מתמשך שבין המטופל למטפל. הקשר מתחיל באבחון מלא על מצבו של המטופל והתאמה אישית של פרוטוקול הטיפול הנדרש. רק בהמשך מתחיל התהליך המתמשך של ליווי צמוד ותרגולים מרחוק, ניתוח התוצאות ומשוב על ידי המערכת הממוחשבת עצמה וקלינאי התקשורת".

ד"ר אדלמן מדגישה, כי המטופל יכול לעבוד על המערכת בכל זמן שנוח לו, כאשר כל הנדרש הוא רק אוזניות עם מיקרופון. התוצאות של התרגול, קרי התקדמותו בתהליך, נמדדות ומתועדות. קלינאי התקשורת בהדסה מקבל את הנתונים, לרבות חיווי ויזואלי וקולי ומדדים טכניים, ומתקדמים עם המטופל בהתאם.

"שיתוף הפעולה החדש מאפשר לצוות קלינאי התקשורת שלנו לספק טיפול שוטף ומיטבי לציבור שלם המעוניין לטפל בגמגומו, מבוגרים ובוגרים מעל גיל 14 שחייהם מוגבלים כיום בהיבטים רבים. לנגד עיננו חוזרים אט אט להקלה משמעותית בגמגום וגם לדיבור שוטף מטופלים רבים, ונהנים משיפור באיכות חייהם. הם חוזרים לדבר מול אנשים זרים, לשוחח בטבעיות ואפילו לנאום מול קהל. רבים מהם לא עשו זאת מעולם", הוסיפה ד"ר אדלמן.

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי "הדסה",  גמגום,  בעיות דיבור,  ד"ר כהתיה אדלמן,  טיפול מרחוק,  רפואה מקוונת
תגובות