חדשות

רופא בכיר ב"רמב"ם" הורשע בבית דין למשמעת בהתנהגות בלתי הולמת כלפי אחיות

פרופ' עימאד מחול, לפי דיווח ב"ידיעות אחרונות" בסוף השבוע, הורשע במסגרת הסדר טיעון שבו גם הודה והתנצל; הוא עזב את בית החולים בספטמבר ; העונש: נזיפה חמורה ופסילה ממילוי כל תפקיד במשרד הבריאות למשך שנה.

המרכז הרפואי "רמב"ם" (צילום: משה שי / "פלאש 90")

בית הדין למשמעת של עובדי המדינה הרשיע בהתנהגות בלתי הולמת רופא בכיר, פרופ' עימאד מחול, שהיה עד התפטרותו בתחילת ספטמבר מנהל יחידת היילודים במרכז הרפואי "רמב"ם". "ידיעות אחרונות", שדיווח על כך ביום שישי, מסר כי בית הדין קבע שפרופ' מחול (60) "יצר סביבת עבודה עוינת לאחיות שעבדו עמו ופגע בזכויותיה של אחות שאותה בדק מבלי לקבל את הסכמתה".

על-פי הדיווח הודה פרופ' מחול בהתנהגות בלתי הולמת. "כמה עובדות ואחיות שהיו כפופות אליו, התלוננו שנהג להחמיא להן באופן שהסב להן אי נוחות. אחות אחת התלוננה שבמהלך בדיקה רפואית שערך לה כינה אותה 'חתיכה' וביצע בדיקת דופק בעורקי המפשעה שלה בלי לבקש רשותה", נכתב בדיווח.

כאמור, פרופ' מחול פרש בספטמבר בעקבות התלונות שהוגשו נגדו. בהסדר טיעון בבית הדין למשמעת הודה והתנצל. הוא גם שלח מכתב התנצלות לאחות שהתלוננה. העונש שהוטל עליו: נזיפה חמורה ופסילה ממילוי כל תפקיד במשרד הבריאות למשך שנה.

פרקליטו, עו"ד אלבר נחאס, ציין את תרומתו של הרופא לבית החולים ולמטופלים במשך 30 שנה ב"רמב"ם" וטען שהעריך את האחיות שעבדו לצדו. עם זאת סיפר, כך על פי הדיווח, שלפני כעשר שנים חלה פרופ' מחלול בפרקינסון וכי התרופה שנטל, במינון גבוה השפיעה על התנהגותו.

בית הדין ציין בהחלטתו לקבל את הסדר הטיעון את העובדה ש"אין להתעלם מהמצוינות שגילה הרופא בתחום מקצועו ומתרומתו לחולים וכן מהחרטה המלאה שהביע".

נושאים קשורים:  חדשות,  נזיפה,  בית דין משמעתי,  הטרדה,  התנהגות בלתי-הולמת,  המרכז הרפואי "רמב"ם"
תגובות
אנונימי/ת
14.11.2017, 06:30

עצוב

אנונימי/ת
17.11.2017, 13:21

הפוך גוטה, הפוך...
לא עצוב,
מעודד ומשמח!
גם "פרופסור"/"מנהל", אינו חסין במקרה שיבצע עברה בתחום ההטרדה המינית.