חדשות

ד"ר שני פאלוך-שמעון מונתה לנהל את יחידת השד במרכז הרפואי "שערי צדק"

בין השאר, תוביל ד"ר פאלוך-שמעון שירות חדש לטיפול בנשים צעירות שאובחנו עם המחלה, שיכלול ליווי על ידי מתאמת אישית

בית החולים שערי צדק בירושלים (מקור: ויקיפדיה)

ד"ר שני פאלוך-שמעון מונתה לנהל את יחידת השד במרכז הרפואי "שערי צדק". בין השאר, תוביל ד"ר פאלוך-שמעון שירות חדש לטיפול בנשים צעירות שאובחנו עם המחלה, שיכלול ליווי על ידי מתאמת אישית ויפעל בשיתוף פעולה עם היחידות האחרות בבית החולים - גנטיקה, שימור פריון, דימות השד וכירורגיה של השד.

"הכוונה שלנו היא לבנות פלטפורמה מחקרית בכל אחד מן התחומים הקשורים בטיפול בנשים עם סרטן שד", הדגישה ד"ר פאלוך-שמעון בקרוב, מסרה, יצטרף המרכז הרפואי לקהילת אפליקציית BELONG, המאפשרת תמיכה קבוצתית וייעוץ מקצועי למטופלים אונקולוגים, בליווי מתאמת מטעם בית החולים.

ד"ר שני פאלוך-שמעון (צילום: "שערי צדק")

ד"ר פאלוך-שמעון היא ילידת אוסטרליה. היא סיימה בהצטיינות את לימודי הרפואה באוניברסיטת מונאש במלבורן והשלימה תואר שני באפידמיולוגיה בבית הספר לרפואת הציבור (London School of Hygiene & Tropical Medicine, University of London).

בשנת 2002 עלתה לישראל והשלימה התמחות באונקולוגיה במרכז הרפואי ""שיבא - שם הקימה שירות ראשון ויחיד מסוגו לנשים צעירות שאובחנו עם סרטן השד.

"מטופלות צעירות, החל משנות העשרים ועד שנות הארבעים לחייהן, נמצאות בשיא תקופת הפוריות, חיי משפחה, הזוגיות, והקריירה", הסבירה אתמול ד"ר פאלוך-שמעון, "מלבד התופעות הנלוות למחלת הסרטן בקרב נשים בכל הגילאים - כמו פגיעה בנשיות, במיניות ובתדמית העצמית – אצל שיעור גבוה ביניהן קיים סיכון מוגבר להימצאות של מוטציה גנטית.

"הרווקות ביניהן נאלצות להציף בשלב מוקדם של הקשר הזוגי את סוגית התורשה ושימור הפריון, ולעיתים חוות, בשלב מוקדם מאוד, את תופעות 'גיל המעבר' בגלל הטיפולים".

ד"ר פאלוך-שמעון היתה שותפה בכתיבת עשרות מאמרים שפורסמו בכתבי עת רפואיים יוקרתיים בתחום הזה. היא גם בוגרת "תכנית תלפיות" למנהיגות ומצוינות ברפואה בשיבא וחברה בוועדה הבינלאומית לקביעת קווים מנחים לטיפול בסרטן שד גרורתי. במסגרת זו הובילה, בשנה השנייה ברציפות, את כתיבת הקווים המנחים של האיגוד האירופי לטיפול בסרטן השד בצעירות. היא כתבה את ההנחיות לרופאים בנושאי מניעה וגילוי מוקדם של סרטן השד על רקע תורשתי.

בנוסף, משמשת ד"ר פאלוך-שמעון מנחה לסטודנטים ומרצה בבית הספר לרפואה באוניברסיטת תל אביב ובבית ספר לאונקולוגיה של האיגוד האירופי, יועצת לאגודה למלחמה בסרטן בישראל וחברה באיגודים מקצועיים רבים, בהם: האיגוד הישראלי לאונקולוגיה ורדיותרפיה קלינית (ISCORT); החברה האמריקאית לחקר הסרטן (ASCO) והחברה האירופית לחקר הסרטן (ESMO).

כמו כן היא חברה בוועדה המארגנת לכנס הבינלאומי הראשון העוסק בחקר נושאים הנוגעים להריון שאחרי הופעת סרטן שד (שייערך בקרוב ב"שערי צדק"). היא עתידה להתחיל ב"שערי צדק" גם מחקר בינלאומי נוסף, על מניעת סרטן שד בקרב נשים בריאות עם מוטציה בגן-BRCA1.

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי "שערי צדק",  ד"ר שני פאלוך-שמעון,  מינויים,  סרטן שד,  מחקר,  מעקב,  ליווי אישי
תגובות