חדשות

מנהל המרכז הרפואי "זיו" מתח ביקורת על עיכוב תקציב לרפואה בצפון

ד"ר סלמן זרקא אמר בוועדת הבריאות של הכנסת כי התקציב ממשרד האוצר לקידום נושאי בריאות בגליל לא מגיע כמובטח ותושבי הגליל "משלמים על כך בבריאותם"

המרכז הרפואי זיו בצפת. (צילום: "זיו")

מנהל המרכז הרפואי "זיו" בצפת, ד"ר סלמאן זרקא, מתח ביקורת על כך שהתקציב ממשרד האוצר לקידום נושאי בריאות בגליל לא מגיע כמובטח. לדבריו, תושבי הגליל "משלמים על כך בבריאותם".

ד"ר זרקא אמר את הדברים השבוע במהלך "יום הגליל" שנערך בכנסת. בהמשך ציין, כי "השיח המתנהל בין בתי החולים בצפון לבין משרד הבריאות הוא בדרך כלל שיח טוב ומקצועי ונושאים רבים מתקדמים - אך בקצב איטי מדי".

הוא בירך על התכנית להקמת מרכז שיקום בבית החולים פורייה בטבריה "מאחר שאין כיום מרכז שיקום בכל אזור הגליל לתושבים המקום וגם לחיילים הנפצעים במהלך שירותם הצבאי, אך התשתית לכך איננה מספיקה ו'פורייה' חייב גם בכוח אדם מקצועי לשם תפעול מרכז השיקום".

עוד ציין ד"ר זרקא, כי בעוד חודש יפתח ב"זיו" מרכז ה-PET CT ו"גם בו יש צורך בתוספת תקנים לרופאים. קיימת חובה לתכנון רב שנתי ולסיוע בהבאת כוח אדם מקצועי והוספת תקנים להעסקת רופאים מומחים נוספים בבתי החולים בצפון, כמו גם תוספת מיטות ותקצוב רב יותר לפריפריה הצפונית בתחום הבריאות".

בדיון בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת דיווח פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, על הסקר שערך המשרד ושבו נרשם פער גדול בשירותי הבריאות בין מרכז הארץ לבין צפונה. "בצפון עדיין חסרות מיטות, אחיות ורופאים ותוחלת החיים בצפון הארץ קצרה יותר".

על כך הגיבה ח"כ יפעת שאשא ביטון: "במידה שלא תשתנה השיטה שבה מתוקצבים בתי החולים בצפון, לא ישתנה זמן ההמתנה של התושבים בתורים ארוכים לבדיקת רופא ולא יוכלו להשתפר שירותי הבריאות המוענקים לתושבי צפון הארץ, למרות המכשור המשוכלל שנרכש בבתי החולים".

ח"כ שולי מועלם הוסיפה: "במידה שרופאים שיעברו לעבוד בפריפריה לא יתוגמלו על כך באופן ראוי, יימשך המחסור בכוח אדם מקצועי בבתי החולים בצפון. כי לא יתכן שימשיך להתקיים הפער הזה בין שירותי הבריאות לבין תושבי המרכז. המצב הזה הוא בגדר חרפה".

בסיכום הדיון קראו הח"כים למשרד האוצר "לספק תשובות משכנעות לוועדה" בכל הנוגע לתקצוב ולצרכי החולים בצפון הארץ ובכלל זה להעמיד את התקצוב הראוי לעידוד רופאים לעבור לעבוד בבתי החולים בצפון".

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי "זיו",  ועדת הבריאות של הכנסת,  פריפריה,  צפון,  פרופ' סלמן זרקא
תגובות
אנונימי/ת
09.02.2018, 12:29

רק שלא יעשו לו זובור כמו למסעוד ברהום שהעז לומר דבר מה כנגד המשרד וזומן לשימוע

לאנונימי,
הפנה אצבע מאשימה למוסדות הר'י אשר זמן רב מידיי חוששים / מפחדים מזעמו/נקמנותו של הישות הנקראת סגן שר.
האצבע המאשימה צריכה להיות מופנית במיוחד כנגד האיגוד של מנהלי בתי החולים ה"רועדים" - האם אין לאיגוד העוז להכריז פומבית על משטר ההפחדה שהנהיגה אותה ישות ועל נכונותה להלחם בה ובישות הנקמנית הנ'ל?
היו ימים שלא כך היו פני הדברים...
פרופ' תיאו דב גולן.