מינויים

פרופ' דניאל אזולאי, מהמנתחים המובילים בתחום כירורגיית הכבד, מצטרף ל"שיבא"

פרופ' אזולאי ביצע השתלת כבד תחת מעטה חשאיות בראש המוסד לשעבר מאיר דגן במינסק; החלטתו להצטרף לשיבא מהווה לגביו צעד נוסף בדרך "לעשות עלייה" לישראל, מסר

ניתוח השתלה (אילוסטרציה)
לחברות הביטוח רשימות מוגבלות של מנתחים עם פריסה מוגבלת ומועדון חברים מצומצם (אילוסטרציה)

פרופ' דניאל אזולאי, שבין השאר ביצע את השתלת הכבד בראש המוסד לשעבר מאיר דגן, הצטרף למערך הכירורגי במרכז הרפואי "שיבא". פרופ' אזולאי הוא מהמנתחים המובילים בעולם בתחום ניתוחי כבד מורכבים והשתלות כבד. "הצטרפותו לשיבא", מסר בית החולים, "מהווה נדבך נוסף במיצוב המרכז הרפואי כמרכז של מצוינות כירורגי".

פרופ' אזולאי סיים את לימודי הרפואה שלו באוניברסיטת פריס ובמשך 22 שנה היה כירורג בכיר במרכז ההפטו-ביליארי שהקים פרופ' הנרי ביסמוט בבית החולים Paul Brousse. בשבע השנים האחרונות היה מנהל המחלקה לכירורגיה כללית, כבד, לבלב, דרכי המרה והשתלות כבד במרכז הרפואי Henri Mondor ב-Creteil שליד פריז.

עד היום ביצע יותר מ-1,500 השתלות כבד מן המת ומן החי ואלפי ניתוחי כבד-לבלב-מרה, חלקם מורכבים ביותר.

פרופ' אזולאי מעיד על עצמו כמי שאוהב במיוחד ללמד ולחלוק מניסיונו העשיר עם סטודנטים לרפואה. הוא חבר בחברות האירופיות לכירורגיה והשתלות כבד ופרסם עד כה יותר מ-400 מאמרים בספרות הרפואית המובילה. כמו כן, שימש עורך בעיתונים רפואיים חשובים בתחום הכירורגיה הכללית, הכבד וההשתלות, ביניהם Annals of Surgery, British Journal of Surgery, World Journal of Surgery.

ניסיונו העשיר בניתוחי כבד ולבלב כולל קירור הכבד תוך כדי הניתוח (In Situ Hypothermic Perfusion of the Liver), מעקפים כירורגים (surgical Shunts) ,כריתת כבד בגישה קדמית והשתלות כבד חלקיות (Split liver transplantation).

החלטתו להצטרף לשיבא מהווה לגביו צעד נוסף בדרך "לעשות עלייה" לישראל, מסר.

ההשתלה בדגן נעשתה באוקטובר 2012, תחת מעטה כבד של חשאיות. היא נחשפה רק כאשר נשיא בלארוס, אלכסנדר לוקשנקו, גילה זאת במסיבת עיתונאים. דגן עבר את הליך ההשתלה בבית חולים במינסק.

דגן היה אז בן 67. הוא חלה בסרטן כבד והיה זקוק להשתלה. לשם כך טס לארה"ב, אולם בבית החולים "סלואן קטרינג" שבניו יורק לא נמצא עבורו כבד מתאים.

בשובו לארץ, לאחר שבועיים בבית החולים במינסק, דווח בתקשורת הישראלית, כי דגן נאלץ לעבור את השתלת הכבד במדינה אחרת כיוון שלא יכול היה לקבל כבד בישראל. על פי נהלי המרכז הלאומי להשתלות, מסר אז עיתון "הארץ", ניתן להמתין להשתלת כבד רק עד גיל 65, ואילו דגן היה כאמור בן 67. בעשור האחרון לא אישרה ועדת החריגים של המרכז הלאומי להשתלות ביצוע השתלות כבד במבוגרים מעל גיל 65.

במהלך החיפוש אחר כבד להשתלה נבחנה האפשרות להטיס את דגן לארה"ב או למרכז רפואי בדרום אמריקה. לבסוף, באישור קופת החולים, נמצאה תרומת כבד מתאימה מאדם שמת בבלארוס.

פרופ' אזולאי הוזעק לבצע את ההשתלה. היא בוצעה תחת מעטה כבד של חשאיות ונמשכה עשר שעות.

"הייתי מאד גאה בכך שהזמינו אותי למבצע הרפואי החשוב הזה. קיבלתי על עצמי לבצע זאת ללא כל היסוס", סיפר פרופ' אזולאי כחודש לאחר מכן בשיחה לטלוויזיה הישראלית. "אני יהודי, אני מאד אוהב את הארץ הזאת ורציתי לעשות משהו לעמי", אמר. הוא הגדיר את המבצע "כמו סיפור של ג'יימס בונד – ג'יימס בונד רפואי". דגן הלך לעולמו ב-2016.

נושאים קשורים:  חדשות,  השתלות,  מינויים,  פרופ' דניאל אזולאי,  השתלת כבד,  מאיר דגן,  המרכז הרפואי "שיבא"
תגובות
אנונימי/ת
27.02.2018, 21:34

מאחל לו בהצלחה. השאלה אם אנחנו זוכרים את דר׳ יגאל קם? האם שכחה הקנאה הרעה?

27.02.2018, 22:57

Bienvenus Cher Compatriot
Esperons que votre arrivee ici soit poursuite par beaucoup d'autres membres des comminautees Juives en Europe
Veuillez addmettre mes meuilleurs voeux
Dr. Ido TAMARI

28.02.2018, 00:24

Je joins les meilleurs voeux

01.03.2018, 13:20

Merci, bien gentil
Avez vous plus a ajouter,Gad ?

שיהיה במזל טוב. השתלת כבד בחולים עם מחלה ממארת בשיטות קימות היא טעות מכיון שטיפול הכרחי בתכשירים אימונוסופרסיבים מאיצה את חזרת המחלה, כמו שגם קרה אצל סטיב ג״ובס שלצערי לא שמע לתכנית חליפית מבוססת על הקנית סבילות חיסונית יחודית specifc transplantation tolerance ששללחתי לו שיכולה היתה לאפשר השתלה בטוחה יותר ללא שימוש בתכשירים מדכאי מנגנון חיסון ובנוסף בהמשך, אימונוטרפיה יעילה כנגד שאריות תאים ממאירים מחוץ לכבד ואפשרות יחידה לריפוי הסרטן מחד ומניעה של תהליך דחית שתל כרנית.

28.02.2018, 11:00

Voila, une chance de collaboration scientifique Israelienne !

אנונימי/ת
04.03.2018, 02:05

אני סבור שלא ראוי להתגאות בביצוע השתלת כבד בחולה שהוקפץ בהוראת "הדיקטטור האחרון באירופה" לראש תור ההשתלות במדינתו על חשבון חולים שמבחינה רפואית גרידא היו צריכים לקבל עדיפות על פניו.