חדשות

עשרות אונקולוגים בכירים למשרד הבריאות: אפשרו לחולות סרטן מעזה לצאת לטיפולים בישראל

בין הפונים למתאם פעולות הממשלה בשטחים מנהלי מחלקות אונקולוגיות, שטוענים: "אין הצדקה לעכב חודשים ארוכים את בקשות החולות. ישראל פוגעת בבריאות חולות סרטן ברצועה"

נשים פלסטיניות במעבר ארז. צילום: פלאש 90

31 רופאים אונקולוגים בכירים ובהם מנהלי מחלקות בבתי חולים בישראל פנו היום (א') למשרד הבריאות ולמתאם פעולות הממשלה בשטחים, בקריאה לאפשר לפלסטיניות חולות סרטן מרצועת עזה לצאת לטיפולים רפואיים דחופים ומצילי חיים בישראל ובגדה המערבית.

בין החתומים על הפנייה מנהל היחידה להקרנות ב"בילינסון" פרופ' אייל פניג, ראשת המחלקה לסרטן השד ב"אסף הרופא" ד"ר אלה עברון, ראש המחלקה האונקולוגית ב"אסותא" חיפה ד"ר עבד אגברייה, האונקולוגית הבכירה פרופ' בלה קאופמן ורופאים נוספים מבתי החולים איכילוב, הדסה, שיבא ונהריה.

"הארץ" שדיווח על כך מסר כי הפנייה נעשתה "על רקע קשיים גוברים להעניק טיפול רציף לחולות הסרטן המתגוררות ברצועה, הנדרשות להגיע באופן קבוע לטיפולים, ובהחמרת המדיניות במתן היתרי היציאה מהרצועה, ישראל פוגעת בבריאות חולות סרטן".

עוד דווח כי בשנה האחרונה עוכב הטיפול הרפואי של לפחות 45 חולות סרטן מהרצועה. כך נמסר מ"רופאים לזכויות אדם". על פי הארגון, כמה מהטיפולים עוכבו חצי שנה או יותר. ישראל אישרה לנשים הללו לצאת מעזה לטיפולים רק בעקבות לחץ ציבורי.

עתה, כך דווח, מנהלת התיאום והקישור במעבר ארז מונעת מ-14 חולות סרטן לצאת מעזה. שבע נשים הן חולות סרטן שד, ארבע חולות בסרטן בלוטת התריס ושלוש אובחנו עם גידולים בעמוד השדרה, בריאות ובכליות.

בפניית הרופאים נאמר בין השאר, כך על פי הדיווח: "אין ספק שסיכויי ההחלמה והיכולת להקל על סבלם חולי סרטן גבוהים יותר ככל שהאבחון והטיפול ניתנים מוקדם יותר. גם אין כל ספק שעיכוב באבחון ובטיפול יכול להוביל להתקדמות המחלה ולמוות שהם ברי מניעה. אין הצדקה לעכב את בקשות החולות במשך חודשים ארוכים, כיוון שלכל עיכוב משמעויות הרות גורל על סיכויי החלמתן וחייהן".

מחר צפויה ועדת הכנסת לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי, בראשות ח"כ עאידה תומא-סולימאן, לקיים דיון במצבן הנשים בעזה, בצל הסגר על הרצועה. בין היתר יעסוק הדיון בקשייהן של חולות הסרטן. אלא שיו"ר הכנסת והח"כים נחמן שי ומרב בן ארי אמרו כי הדיון איננו אלא בפרובוקציה: "מדוע לא מתקיים דיון גם במצוקת הנשים ביישובי עוטף עזה?".

נושאים קשורים:  חולות סרטן מעזה,  מעבר ארז,  "רופאים לזכויות אדם",  מתאם פעולות הממשלה בשטחים,  חדשות,  טיפול לחולות סרטן
תגובות
אנונימי/ת
04.06.2018, 19:41

כדאי לצייד אותם עם עפיפונים,
רצוי עפיפוני תבערה

אנונימי/ת
04.06.2018, 20:46

הלוואי שאחד מהעפיפונים האלה ישרוף לך תת'חת

אנונימי/ת
04.06.2018, 21:04

לא לטפל באוכלוסיית האויב. שיקבלו טיפול בכל אחת ממדינות ערב.

10.06.2018, 14:06

צודק!

אנונימי/ת
05.06.2018, 08:07

עזה פוגעת בבריאות תושבי ישראל

אנונימי/ת
10.06.2018, 14:10

משום מה לא זכור לי שבכירים במערכת הבריאות ביקשו לאפשר את קבורת סגן הדר גולדין הי"ד