חדשות

מערכת אינפורמטיקה לתיאום בין מחלקתי בטיפול בסרטן השד פותחה ב"שערי צדק"

המערכת מאפשרת מעקב חכם, בקרת איכות, זיהוי מצבי צוואר בקבוק ושיפור התקשורת עם המטופלות בכל שלבי הטיפול

ד"ר משה כרמון, מנהל יחידת השד ב"שערי צדק". "גישה חדשה באינפורמטיקה רפואית"

מערכת ממוחשבת לאיסוף מידע לשם טיפול בסרטן השד פותחה על פי הנחיות רופאים ומטפלים משערי צדק ועל ידי חברת CR Medical ואף זכתה באחרונה בפרס חדשנות ישראלי בתחום הדיגיטל.

ד"ר משה כרמון, מנהל יחידת השד ב"שערי צדק", שהכניס את המערכת החדישה לשימוש, מסר ל"דוקטורס אונלי" כי המערכת מסייעת בתקשורת ובתיאום בין-מחלקתי ובזיהוי "צווארי בקבוק" ויש לה פונקציות נוספות כמו בקרת איכות ושיפור התקשורת עם המטופלות. היא מאפשרת לרופאים "מעקב חכם" ומתריעה בפני מצבים חריגים הדורשים התייחסות מיוחדת מצד הרופא המטפל.

בית החולים מעריך כי המערכת צפויה לשפר את הטיפול באחת ממחלות הסרטן השכיחות ביותר. היא נועדה לתת פתרון טיפולי ברמה מותאמת אישית כאשר נדרש גם תיאום בין המחלקות המעורבות בטיפול בסרטן השד: כירורגיה, רנטגן, ממוגרפיה, אונקולוגיה, פלסטיקה, הפריה חוץ גופית, יחידת השד וגנטיקה.

"הצורך בפיתוח מערכת מסוג זה", הסביר ד"ר כרמון, "נולד מתוך מציאות שבה המערכות הקיימות נותנות אמנם מענה מצוין לשם ניהול תיקי המטופלים והמחלקות רפואיות, אך אינן מותאמות ספציפית לרפואת השד. בנוסף לעלייה מתמדת במספר המטופלות ביחידתנו, עם התקדמות שיטות האבחון והטיפול, כמות המידע הרפואי המעורב בטיפול בכל מטופלת הולכת ועולה כל הזמן.

"המערכת החדשה", הדגיש ד"ר כרמון, "בנויה כך שהיא מציעה איסוף מידע שהוא רלוונטי לשלב העבודה בכל צומת של קבלת החלטות. במחלקה המטפלת בסרטן השד, כל אחת מן המטופלות נמצאת בשלב אחר של המחלה ומהלך הטיפול, ולכן יש צורך להתעדכן תדיר ולברר את התקדמות הטיפול, בכל עת. המערכת נותנת התרעות למניעת כשלים בטיפול ותמיכה בהחלטות רפואיות. היא גם מאפשרת בקרת איכות רציפה וכאמור יכולת לזהות צווארי בקבוק ברצף הבירור והטיפול שהחולה מקבלת.

"איכות הטיפול נקבעת לא רק על ידי רמת הפעילות בכל אחת מהמחלקות המעורבות אלא במידה רבה מאוד גם על ידי רמת התקשורת בין המחלקות והיחידות. אם אין תקשורת טובה בין מרכיבי המערכת, הטיפול לא יכול להיות אופטימלי.

"הפיתוח החדש", הוסיף ד"ר כרמון, "מבטא גישה חדשה באינפורמטיקה הרפואית, מאפשר קבלת מידע מלא ועדכני על כל מטופלת, לצד מעקב רציף ורב מחלקתי המשרת צוות גדול של רופאים וגורמים נוספים המעורבים בכל טיפול, בכל שלב שלו".

נושאים קשורים:  אינפורמטיקה רפואית,  שערי צדק,  ד"ר משה כרמון,  מנהל יחידת השד ב"שערי צדק",  חדשות,  טיפול בסרטן השד,  סרטן שד
תגובות
אנונימי/ת
23.07.2018, 23:22

הלוואי ויצליח ויועתק בכל בתי החולים.