• יו"ר החברה: פרופ' רן בליצר
  • משנה ליו"ר החברה: מלי קושא
  • גזברית: ד״ר לילך צולר
  • מזכיר: ד״ר מוטי חיימי
חדשות

המרכז הרפואי הדסה הצטרף לרשת הבינלאומית למחקר רפואי TriNetX

ההסכם בין "הדסה" ל-TriNetX נועד לשיתוף פעולה הדוק יותר עם תעשיית הפרמצבטיקה, עם חברות לניהול מחקרים קליניים (CROs) ומרכזי מחקר אחרים

פרופ' זאב רוטשטיין, מנהל "הדסה". "להקים שלוחה של בית החולים כמעצמה רפואית באיחוד האמירויות". צילום: הדס פרוש, פלאש 90

המרכז הרפואי הדסה הודיע אתמול (א') על הצטרפותו לרשת המחקר הרפואי הגלובלית TriNetX, "במטרה להרחיב את הפעילות בניסויים הקליניים ולסייע לחברות הפרמצבטיות לשפר את תכנון הפרוטוקול ואת תהליך הישימות".

TriNetX מציגה עצמה כרשת שמטרתה לייעל את המחקרים הקליניים. בפעילותה משולבת נגישות בזמן אמת לנתונים קליניים לבין מערכות אנליטיות "כדי לענות במהירות על שאלות מחקריות מורכבות".

פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל "הדסה", אמר: "הרופאים והחוקרים בבית החולים מייצגים בגאווה רבה את ההישגים המשמעותיים התורמים לקידום רפואת העתיד. בדרך זו הם משפרים את סיכויי המטופלים ליהנות מבריאות טובה ומאיכות חיים. השותפות החדשה תוביל להישגים חדשים ומרשימים".

"הדסה", הוסיף רוטשטיין, "המרכז הרפואי הגדול בירושלים, מעניק השכלה וניסיון קליני לחמישה בתי ספר למקצועות הרפואה, בשיתוף פעולה עם האוניברסיטה העברית בירושלים. הרופאים והחוקרים של הדסה זכו להכרה בינלאומית בזכות מחקריהם והצלחה בטכנולוגיות ביו-רפואיות חדשנית לטיפולים ואבחונים. ב'הדסה' מתקיימים למעלה ממחצית המחקרים הנערכים בבתי החולים בישראל".

קרן מוסיה, מנהלת היחידה לניסויים למחקרים הקליניים ב"הדסה", אמרה: "ההסכם בין הדסה ל-TriNetX נועד לשיתוף פעולה הדוק יותר עם תעשיית הפרמצבטיקה, עם חברות לניהול מחקרים קליניים (CROs) ומרכזי מחקר אחרים. הצטרפותנו לרשת תאפשר לנו לשפר יעילותנו, תעניק לחוקרים ולרופאים נגישות לכלים אנליטיים מתקדמים ותגביר את הנראוּת של 'הדסה' בעיני חברות הפרמצבטיקה המעניקות חסויות למחקרים, כך שנוכל למשוך אלינו ניסויים מחקרים חדשים".

הפלטפורמה מבוססת הענן של הרשת מעניקה נגישות לפי הצורך לסטטיסטיקה של נתונים קליניים ומספקת מערכת יכולות אנליטיות אינטואיטיביות, מה שמאפשר לחוקרים לתכנן פרוטוקולים מוצלחים, לשפר את התכנון ובחירת האתרים בגוף שאליהם יכוונו התרופות. ברשת כיום חברים ארגונים מובילים בשירותי הבריאות וחברות תרופות ב-15 מדינות והיא מייצגת יותר מ-100 מיליון מטופלים.

נושאים קשורים:  TriNetX,  מחקרים קליניים,  חברות הפרמצבטיקה,  חדשות,  פרופ' זאב רוטשטיין,  המרכז הרפואי "הדסה"
תגובות