חדשות

שילוב של צמח הבוסווליה ורדיותרפיה דיכא התפתחות תאי סרטן מוח

חוקרים מ"איכילוב" מצאו כי טיפול המשלב קרינה וצמח אירוודי מעכב גדילת תאי סרטן מסוג גליאובלסטומה

ד"ר שחר לב ארי, מנהל המרכז לרפואה משולבת משלימה לחולי סרטן ב"איכילוב"

טיפול משולב של קרינה עם נטילת צמח אירוודי בשם בוסווליה (AKBA) עיכב משמעותית את תהליך הגדילה של תאי סרטן מסוג גליאובלסטומה, בהשוואה להשפעת הטיפול בקרינה בלבד. המחקר בנושא, שבוצע בתנאי מעבדה בתאי סרטן אנושיים אולם לא בבני אדם, נעשה במרכז הרפואי איכילוב ופורסם באחרונה ב-PLoS One.

עוד נמצא במחקר כי הטיפול המשולב דיכא את צמיחת הגידול, הוביל למות תאי הסרטן והראה פעילות אנטי-דלקתית. כמו כן, השילוב של בוסווליה (AKBA) עם רדיותרפיה עיכב את גורמי השיעתוק המעורבים בעמידות התאים הסרטניים לקרינה ובחיותם של תאי הסרטן האלימים.

צוות המחקר כלל חוקרים מהמרכז לרפואה משלימה וממכון הקרינה במערך האונקולוגי ב"איכילוב", תל אביב. מוביל המחקר, ד"ר שחר לב ארי, מנהל המרכז לרפואה משולבת משלימה לחולי סרטן והמעבדה לחקר צמחי רפואה לטיפול ומניעת סרטן ב"איכילוב", הסביר: "סרטן מסוג גליאובלסטומה (GBM) הוא הנפוץ והתוקפני ביותר בין גליאומות ממאירות (סרטן במוח).

"הטיפול הנוכחי כרוך בהתערבות כירורגית ולאחריה הקרנות וכימותרפיה. אלא שלמרות ההתקדמות שחלה בטיפול בחולים אלה, עדיין שיעורי ההישרדות שלהם נמוכים מאוד. הם נובעים בין היתר מיכולתם של גידולים אלה לרכוש עמידות לטיפול ובמיוחד לקרינה. אחד המנגנונים התורמים להתפתחות הגידול הוא הפעלת משפחה של גורמי שיעתוק, בעלי תפקיד מרכזי בוויסות התגובות החיסוניות והדלקתיות.

"המחקר הנוכחי בחן את ההשפעה של טיפול משולב של בוסווליה (AKBA) עם קרינה על גידולי גליאובלסוטמה, הן בשורות תאים והן בחיות מעבדה. הצמח האירוודי בוסווליה (AKBA) מוכר כבעל פעילות ציטוטוקסית חזקה כנגד סוגים שונים של גידולים, כולל גליאובלסטומה. אחד המנגנונים העומדים מאחורי הפעילות האנטי-סרטנית שלו הוא יכולתו לווסת את הנתיב של גורמי השיעתוק. תוצאות המחקר מוכיחות לדעתנו כי בוסווליה, כמובן יחד עם קרינה, עשוי לשמש גישה חדשנית לטיפול חולי גליאובלסטומה".

במחקר השתתפו עוד הרופאים והחוקרים: ספורה קונטי, עקיבא וקסלר, ליאת אדרי-בוטצר, ליטל קליך-פילוסוף, פרופ' בנימין קורן, נתן שטראוס, ירון מאיר, אלכס שטבסקי, סילביה מרמור וגידי עירון.

נושאים קשורים:  גליאובלסטומה,  בוסווליה,  רדיותרפיה,  ד"ר שחר לב ארי,  רפואה משלימה,  חדשות,  המרכז הרפואי איכילוב-תל אביב
תגובות
אנונימי/ת
12.10.2018, 13:44

האם לצמח הנ"ל שמוש קליני כלשהו בחולי סרטן?
האם בכלל נעשות עליו עבודות קליניות בפאזות שונות או שתכונותיו הינן רק בעבודות מעבדה?
היה כדאי לשמוע קצת יותר מאותם חוקרים ניכבדים מאיכילוב.