• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

הממשלה אישרה יצוא קנאביס רפואי. ליצמן: "תרומה כלכלית למשק הישראלי"

ישראל נחשבת לחלוצה ולמובילה עולמית בתחום הקנאביס הרפואי שצפוי מעתה להכניס מיליארדי שקלים למשק

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב בביקורו בחוות גידול ובמפעל לייצור קנאביס בישראל. צילום: דוברות משרד הבריאות

הליך ייצוא לקנאביס רפואי אושר אתמול (א') על ידי הממשלה. זאת, בעקבות המלצות ועדה בין משרדית שכללה נציגים ממשרדי הבריאות והאוצר יחד עם בטחון הפנים, חוץ, תיירות, החקלאות ועוד, בראשות מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב ומנכ"ל משרד האוצר שי באב״ד. דו"ח של הוועדה העריך ב-2017 כי פתיחת השוק הישראלי לייצוא קנאביס רפואי יכניס למדינה בין מיליארד לארבעה מיליארד שקל בשנה.

לאחר תקופה ארוכה של דיונים מעמיקים ובחינה מדוקדקת, הוועדה המליצה לממשלה על הייצוא לאחר השלמת הליך המדיקליזציה שמקדם משרד הבריאות שעיקרו הפיכת הקנאביס הרפואי למוצר רפואי ככל מוצר אחר שאותו מקבלים המטופלים לפי התוויות ומינונים ורוכשים אותו בבתי המרקחת, בתנאים הקובעים סטנדרטים מוקפדים בהתאם לדרישות החוק.

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן אמר בתגובה: "תמכתי בייצוא הקנאביס הרפואי בשל התרומה הכלכלית למערכת ולמשק הישראלי ולאחר שהגענו לסיכום עם האוצר, להפניית חלק מהמשאבים לטובת מערכת הבריאות. מדובר בצעד דרמטי שאושר רק אחרי שעבר את כל התהליכים הקפדניים מצד גורמי המקצוע בישראל, בשיתוף מלא עם משרדי הממשלה הרלוונטיים".

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, ציין: "מדינת ישראל היא חלוצה עולמית בתחום הקנאביס הרפואי. בשנים האחרונות יצרנו מהלך של סטנדרטיזציה גבוהה של מוצרי הקנאביס לשימוש רפואי, ותורה שלמה ומלאה של התאמה בין חומרים פעילים לבין התוויות רפואיות. עשינו זאת עבור המטופלים הישראלים, שמתחילים לקבל כעת מוצרים באופן בטוח וברמה הגבוהה ביותר.

"כתוצאה מהמהלך שעשינו", ציין בר סימן טוב, "נוצרו בישראל, גם בממשלה, גם במערכת הבריאות וגם בתעשיה, ידע ומומחיות שאין בשום מקום אחר, וישראל יכולה להשתמש בהם ולייצא מוצרים ברמה גבוהה לעולם. אנחנו נשים את המטופל הישראלי במרכז ובעדיפות עליונה ונמשיך להבטיח שהוא יהיה הראשון לקבל את המוצרים המתאימים ביותר".

נושאים קשורים:  יצוא קנאביס רפואי,  מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן-טוב,  סגן שר הבריאות יעקב ליצמן,  חדשות,  קנאביס רפואי
תגובות
אנונימי/ת
28.01.2019, 13:45

יש להעביר את כל הרווחים מייצוא קנביס רפואי- 2 מיליארד שקל בשנה
למערכת הבריאות הגוססת .
לא רק "חלק" מהרווחים -- הבנת ליצמן ??

אנונימי/ת
28.01.2019, 20:31

צביעות ולמה בישראל מקבילים את השימוש?