• יו"ר החברה: פרופ' רן בליצר
  • משנה ליו"ר החברה: מלי קושא
  • גזברית: ד״ר לילך צולר
  • מזכיר: ד״ר מוטי חיימי
חדשות

מרכז חדשני להדפסת תאים, רקמות ואיברים נחנך בטכניון

במרכז לביו-הדפסה תלת מימדית פועלת מדפסת חדשנית המדפיסה פיגומים תלת מימדיים ואת התאים שיגדלו עליהם לכדי רקמה

תוצר של המדפסת החדשנית המדפיסה פיגומים תלת מימדיים ואת התאים שיגדלו עליהם לכדי רקמה. צילום: ניצן זוהר, הטכניון

מרכז חדשני להדפסת תאים, רקמות ואיברים הוקם בפקולטה להנדסה ביו-רפואית בטכניון. דיקנית הפקולטה, פרופ' שולמית לבנברג, העומדת בראש המרכז, אמרה כי "המרכז החדש פתוח לכל החוקרים בטכניון ויוביל את תחום הנדסת הרקמות בטכניון למחוזות חדשים".

תחום הנדסת הרקמות עבר התפתחות מסחררת בעשורים האחרונים, והטכניון לקח חלק משמעותי במהפכה זו. בטכניון מפותחות רקמות מלאכותיות מורכבות ומדויקות המשפרות משמעותית את תהליך הקליטה באיבר המטרה. זאת, בין השאר, באמצעות יצירת רקמות המכילות מערכת מפותחת של כלי דם המתחברים במהירות לכלי הדם של המטופל.

המרכז לביו-הדפסה תלת מימדית להדפסת תאים וביו-חומרים יעניק דחיפה משמעותית לתחום הנדסת הרקמות בטכניון. במרכז פועלת מדפסת חדשנית המדפיסה פיגומים תלת מימדיים ואת התאים שיגדלו עליהם לכדי רקמה. המדפסת מתרגמת את המידע המתקבל מסריקות ה-CT של המטופל הספציפי לכדי רקמה תלת מימדית המותאמת לאזור הפציעה.

פרופ' שולמית לבנברג מסבירה על עבודת המדפסת: 

המדפסת רלוונטית לכל תחומי הרפואה הרגנרטיבית ומאפשרת הדפסה של רקמות שונות ושילוב מערכות לשחרור מבוקר.

למדפסת כמה ראשים, המאפשרים יצירת רקמה מודפסת המורכבת מחומרים שונים. היא מצוידת במנועים מדויקים הנעים במהירות משתנה ובדיוק של 0.001 מ"מ, ובמצלמה מובנית המשפרת את דיוק מחט ההדפסה. המערכת מתאימה למגוון רחב של חומרי גלם כגון הידרוג'לים, חומרים תרמופלסטיים ומשחות, תוך שליטה מדויקת בטמפרטורות ובקרינה (בטווחים של 70-0 מעלות, 250-30 מעלות וקרינת אולטרה-סגול). את ההדפסה אפשר לבצע ישירות לתוך צלחת גידול.

נושאים קשורים:  פרופ' שולמית לבנברג,  הדפסת רקמות,  הטכניון,  חדשות,  המרכז לביו-הדפסה תלת מימדית
תגובות
29.03.2019, 12:16

נפלא!

אנונימי/ת
30.03.2019, 01:01

מרכזי מחקר אלו דומים למכוני מחקר בבתי חולים מכון וייצמן ארגונים ציבוריים ממשלתייםהמקבלים מאות מליוני שקלים למחקר שהמחקר מבשיל לתוצאות של תרופה פטנט החוקרים הדוקטורים הפרופסורים גונבים את פירות המחקר מייסדים חברה בעמ ומתעשרים מיסוג המדינה עד היום הגנבים האלה לא נענשו על היזה והשוד הזה

אנונימי/ת
31.03.2019, 09:02

המימון לא תמיד מגיע מהמדינה (פעמים רבות מגיע מספונסרים או קרנות סיכון). הדוקטור / פרופסור לא גונב שום דבר, אלא מקבל רק אחוז מסוים מהרווח.
אין כאן שום שוד ושום דבר לא חוקי. אנחנו צריכים רק לשמוח שיש יזמות כאלה.
ניכר שאתה מדבר מתוך צרות עין באנשים מוכשרים ממך.