• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

התנגדות לתכנית משרד הבריאות: פרמדיקים ייתנו חיסוני שפעת בבתי ספר

הסתדרות האחיות הודיעה כי אם המהלך יאושר בכוונתה להשבית שירותים בתחנות טיפת חלב ואת עבודת האחיות בבתי הספר

חיסון תלמידים בבתי ספר. צילום אילוסטרציה

חרף התנגדות נמרצת של הסתדרות האחיות וביקורת חריפה של איגוד רופאי בריאות הציבור, בכוונת משרד הבריאות לאפשר לפרמדיקים לבצע חיסונים נגד שפעת לתלמידי בתי ספר, במקומות שבהם קיים מחסור באחיות לביצוע החיסונים. הסתדרות האחיות כבר הודיעה כי אם המהלך יאושר בכוונתה להשבית שירותים בתחנות טיפת חלב ואת עבודת האחיות בבתי הספר.

בדיווח על כך הבוקר (א') של כתב "ישראל היום" רן רזניק נמסר כי במכתב למנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב הזהירו האחיות המחוזיות במשרד כי יישום תכנית הפרמדיקים עלול לפגוע בבריאות התלמידים ובאיכות הטיפול הרפואי שהם מקבלים. האחיות הדגישו את חשיבות ההסברה וההדרכה שיכולות לתת רק אחיות כדי להעלות את שיעור המתחסנים. על פי נתוני משרד הבריאות, כ-70%-50% מהתלמידים לא מחוסנים מפני שפעת בעוד שהמטרה לקראת כל חורף להגיע ל-90%.

אילנה כהן, יו"ר הסתדרות האחיות, צוטטה בדיווח: "תכנית משרד הבריאות תוריד את שירותי בריאות התלמיד למקום הכי נמוך שהוא יכול להיות. אם התכנית תופעל, נשבית את כל שירותי בריאות הציבור בישראל".

לדיווח המלא בישראל היום

נושאים קשורים:  חיסון נגד שפעת,  חיסונים,  הסתדרות האחיות,  חדשות,  פרמדיקים,  פרופ' נדב דוידוביץ',  אילנה כהן,  משרד הבריאות
תגובות
אנונימי/ת
31.03.2019, 14:03

"הזהירו האחיות המחוזיות במשרד כי יישום תכנית הפרמדיקים עלול לפגוע בבריאות התלמידים ובאיכות הטיפול הרפואי שהם מקבלים. האחיות הדגישו את חשיבות ההסברה וההדרכה שיכולות לתת רק אחיות כדי להעלות את שיעור המתחסנים."

כן בטח...
האחיות פשוט מתרעמות שפולשים לשטח שלהן ושחלילה מישהו יבין שאדם עם הכשרה הרבה יותר קצרה יכול לעשות בדיוק את אותה עבודה.
המכתב שלהן הוא זלזול באינטליגנציה