חדשות

שלושה מחקרים בסרטן השד זכו למענקי מחקר מהאגודה למלחמה בסרטן

בעשור האחרון הושקעו על ידי האגודה למלחמה בסרטן כ-40 מיליון שקל במימון עשרות מחקרים שנעשו על ידי חוקרים מישראל

מימין לשמאל: פרופ' אלי פיקרסקי, ד"ר נעמי שרויאר, מורן גולברי, מירי זיו ואורן רווח. צילום: אילן ספירא

שלוש חוקרות הסרטן - ד"ר אלה עברון מהמרכז הרפואי קפלן ברחובות, ד"ר אחינעם לב-שגיא מהמרכז הרפואי הדסה בהר הצופים וד"ר נעמי שרויאר מאוניברסיטת חיפה - התכבדו השבוע במענקי מחקר ותעודות הוקרה מטעם האגודה למלחמה בסרטן, כאשר כל שלושה מחקריהן עוסקים בסרטן השד. הן קיבלו את הציון "מיוחד". כן הוענקו ארבעה מענקים למחקרים מצטיינים נוספים מבין 42 מענקי המחקר לשנת 2019.

מחקרה של ד"ר עברון עסק בקרינה מונעת לשד נגדי לנשאיות מוטציה BRCA שמקבלות קרינה לשד החולה. מחקרה של ד"ר לב-שגיא עסק בטיפול חדשני לאטרופיה נרתיקית בחולות סרטן השד ומחקרה של ד"ר שרויאר בשיפור השתתפותן של נשים עם סרטן שד בפעילויות יומיומיות.

המענקים למחקרים המצטיינים ניתנו לד"ר אירית שפלר, מהמרכז הרפואי מאיר, על מחקרה במיקרו-וסיקלות מתאי סרטן הריאה המתווכים בהפעלת תאי הפיטום בסביבה הסרטנית; לד"ר יקיר רוטנברג מ"הדסה עין כרם" על מחקרו במתן כימותרפיה דרך האף כטיפול בגידול בקרומי המוח; לד"ר נעמי פודה שקד, מהמרכז הרפואי שיבא על עריכה גנטית כפלטפורמה לפגיעה מוכוונת מטרה לשם טיפול בגידול כליה בילדים ולפרופ' אריאל מוניץ מאוניברסיטת תל אביב על מחקרו בתפקידם של חלבוני הגרנולות של אאוזינופילים בסרטן המעי הגס.

הענקת מענקי המחקר התאפשרה הודות לתרומות שהגיעו מקבוצת חברות אסתי לאודר בישראל ורשת האופנה גולברי.

בעשור האחרון הושקעו על ידי האגודה למלחמה בסרטן כ-40 מיליון שקל במימון עשרות מחקרים שנעשו על ידי חוקרים מישראל. בראש ועדת המחקר של האגודה שקבעה אילו מחקרים ראויים למענקים עמד פרופ' אלי פיקרסקי מהאוניברסיטה העברית.

פרופ' אהרון צ'חנובר, חתן פרס נובל בכימיה (2004) ופרופ' זליג אשחר ממכון ויצמן נעזרו בתחילת דרכם במענקי מחקר מטעם האגודה למלחמה בסרטן. פרופ' צ'חנובר הוא כיום נשיא כבוד של האגודה.

מענקי המחקר השנתיים עוסקים בצד המדעי-בסיסי, הקליני, האפידמיולוגי וכן בהיבטים פסיכוסוציאליים של המחלה ובדפוס ההתמודדות בה על ידי החולה ומשפחתו.

נושאים קשורים:  פרופ' אהרון צ'חנובר,  ד"ר אחינעם לב-שגיא,  ד"ר נעמי שרויאר,  האגודה למלחמה בסרטן,  אסתי לאודר,  גולברי,  חדשות,  מחקרים,  פרופ' אלה עברון,  סרטן שד
תגובות