מגזין

פרופיל רפואי: ד"ר סימונה גלסברג, מנהלת היחידה לגידולים נוירואנדוקרינים ב"הדסה"

לצד גאוותה על היותה רופאה ישראלית ועל ההכרה הבינלאומית שקיבלה היחידה שאותה היא מנהלת, אומרת המומחית לאונקולוגיה אנדוקרינית: "הייתי מוסיפה הרבה יותר כסף למחקר"

"תמיד חלמתי להגיע לארץ ישראל, להרגיש שאני בארץ שלי, והצלחתי להגשים את החלום רק בסוף לימודי הרפואה ברומניה, בשנת 1994. הרגשתי גאווה גדולה להיות ישראלית ולהציג את ישראל בפורומים שונים בעולם", מספרת ד"ר סימונה גלסברג, מנהלת היחידה לגידולים נוירואנדוקרינים במחלקה לאנדוקרינולוגיה ומטבוליזם ב"הדסה".

ד"ר גלסברג מגיעה מדי בוקר מביתה בקריית אונו אל העבודה בית החולים בירושלים. היא בת 49, נשואה ואם לשלושה ילדים. את לימודי הרפואה עשתה באוניברסיטה ללימודי רפואה בעיר יאסי, רומניה. את הסטאז', התמחות ברפואה פנימית ותת התמחות באנדוקרינולוגיה, עשתה בבית החולים בילינסון בפתח תקווה ואת התמחות-על בגידולים נוירואנדוקרינים ואונקולוגיה אנדוקרינית בבית החולים Saint Bartholomew's Hospital בלונדון.

"נולדתי וגדלתי בעיר בצפון רומניה במשפחה יהודית שהדבר החשוב ביותר היה תמיד ההשכלה של הילדים. התקבלתי ללימודי הרפואה מיד לאחר סיום התיכון ובתום בחינות קשות, ובתור יהודיה ועוד בזמן המשטר הקומוניסטי של הרודן צ'אוצ'סקו - זאת היתה הצלחה אדירה".

תחומי העניין שלה נפרשים מגידולים נוירואנדוקרינים של מערכת העיכול והריאות, גידולים נוירואנדוקרינים של בלוטת התריס ושל יתרת הכליה, דרך תסמונות משפחתיות גנטיות שמכילות גידולים נוירואנדוקרינים (MEN, VHL ועוד), קרצינומה אדרנלית, ועד מחקר בסיסי בתחום גידולים נוירואנדוקרינים. "המטרה", היא אומרת, "למצוא דרכים להילחם נגד עמידות לטיפול, למצוא אמצעי אבחנה ומעקב חדשים על בסיס מקור DNA של גידול בדם או ברקמת הגידול, להתאים טיפול וגישה ספציפיים לחולה ספציפי, לשפר את איכות החיים של החולים שאני מטפלת בהם, תוך גישה הומנית ואמפטית אל המטופלים ומשפחותיהם וקידום עמותת חולים ארצית בתחום".

ההישג הגדול ביותר שלה, כך היא מעידה, הוא "קבלת הכרה של היחידה לגידולים נוירואנדוקרינים בהדסה תחת ניהולי כמרכז מצוינות אירופאי, היחיד בארץ ובמזרח התיכון, לטיפול בגידולים נוירואנדוקרינים מטעם האיגוד המוביל בתחום בעולם, ה-ENETSי– European Neuroendocrine Tumor Society.

מדוע בחרת בתחום הזה?

"האהבה שלי לרפואה מקורה באהבה הגדולה והשליחות שאני חשה כלפי בני האדם, באמונה שחיי אדם הם ערך עליון, באמפטיה וברצון העז לעזור, למנוע סבל ולהראות את האור והיופי מסביבנו.

"תמיד אני אומרת לחולים שלי, כשהם יושבים מולי בזמן פגישה, שאין קו שמפריד בין שני צידי השולחן, שאנחנו יחד. אין דבר יותר מפחיד, מבהיל ונוראי מבשורה של מחלה – כל שכן מחלה קשה. בעיניי, הקשר שנוצר בין הרופא לבין המטופל, האמון, הביחד, התקווה, הם ערך עליון בהצלחת כל טיפול ובהתמודדות החולה ושל האנשים הקרובים לו עם המחלה".

ספרי בבקשה על מקרה בלתי נשכח בחיים המקצועיים?

"בתחום שלי יש לי המון מקרים שאני זוכרת אותם. לצערי, מקצתם לא בחיים אך הם תמיד נמצאים איתי ומלווים אותי, כל אחד עם הסיפור שלו או שלה.

"לעתים אני מוצאת את עצמי מקבלת תמונות מארצות רחוקות ממטופלים שלי שמטיילים שם. הרבה פעמים מטופלים משתפים אותי בדברים אישיים, בשמחות או בדברים פחות שמחים. לאחרונה, במסגרת כנס רופאים, מטופל שלי דיבר על החיים שלו עם המחלה וסיפר שהמחלה הביאה לו גם שמחה. אני זוכרת שהוא אמר, 'כמה אני שמח כשיש לי יום רגיל בעבודה ואני חוזר בערב הביתה, שומע מוזיקה באוטו ומאושר שאין שום דבר חדש'. זה כל כך ריגש אותי שביומיום הכל כך עמוס והתובעני שלי, לא לשכוח ולזכור תמיד להיות שמח על מה שיש".

מהו המוטו שלך בעבודה היומיומית?

"אהבת אדם, אמפטיה, צניעות, מקצועיות, קולגיאליות".

אם לא היית רופאה...?

"הייתי פסנתרנית. אהבתי לנגן בפסנתר ושקלתי ברצינות קריירה מוזיקלית, אבל החלום להיות רופאה, שמשמעותו לעזור לאנשים, היה חזק יותר".

מה את אוהבת לעשות בשעות הפנאי?

"אני אוהבת מאוד לצייר. אין לי הרבה זמן לזה אך לפעמים אני מרגישה שזה ממש בוער מבפנים ואז אני פשוט לוקחת לי יום שלם ומציירת, הרבה פעמים עם צבעים עזים. זה יוצא ספונטני על הבד וזה משחרר אצלי את הנשמה, מעשיר אותי ומביא לעולמי אור ותקווה".

לסיום, מה היית משנה במערכת הבריאות?

"הייתי מוסיפה תקנים - אנחנו עובדים בחוסר כוח אדם, שעות ארוכות ונוספות ללא תגמול הולם. כמו כן, הייתי מוסיפה הרבה יותר כסף למחקר בתחום הגידולים הנוירואנדוקרינים".

נושאים קשורים:  מגזין,  חדשות,  ד"ר סימונה גלסברג,  גידולים אנדוקריניים,  המרכז הרפואי "הדסה"
תגובות
23.08.2019, 10:59

רופאה ואישיות מדהימה, כל הכבוד, בהצלחה!!!

23.08.2019, 11:43

סוג של עילוי, יחידה במינה, השילוב האולטימטיבי של הומניות, ענווה, מקצועיות ופתיחות. אנחנו אסירי תודה לה.

23.08.2019, 12:34

רופאה מצויינת ואדם נפלא.
כל הכבוד סימונה !!!

23.08.2019, 13:17

אשה ורופאה גדולה מהחייםן

24.08.2019, 14:48

רופאה נדירה ביכולת שלה לשלב בין רגישות ואמפתיה עמוקה למטופל, לבין ידע רב, ממקצועיות והשקעה בתחום המחקר, וחינוך הדור הצעיר,
כל הכבוד!!!

אנונימי/ת
26.08.2019, 12:07

לאן הגענו אם גם בהדסה הגדולה והמפוארת חסרים תקנים.
להזכיר לכולם "שבשפלה" כמו שאומרים ההדסיים המצב מבחינת תקנים הרבה יותר גרוע.
ובמיוחד בבתי החולים הקטנים והפריפרים יותר.

אנונימי/ת
26.08.2019, 17:51

היא שכחה שפרופסור רוטשטיין העיף צוות נהדר של אונקולוגים מומחים ממחלקת אונקולוגיה ילדים.......האומללים לא שכחו......

אנונימי/ת
27.08.2019, 00:45

צ'אושסקו - סקוריטטה ועכשיו רוטשטיין זה באמת רצף טבעי של עריצות ורשע