תוכן שיווקי

5 עובדות על אקסיבן

ייצור ברמת דיוק בדומה לתרופה, צורות מתן תרופתיות שאינן בעישון, מגוון מינונים, עלון לרופא ותוכנית תמיכה למטופלים

אקסיבן, הקנאביס הרפואי מבית רפא, משווק כבר למעלה משנה בבתי המרקחת המורשים. בימים אלו, מרחיבה רפא את סדרת מוצרי אקסיבן, עם ריכוז חדש של T5/C5. מינון זה יאפשר טיטרציה איטית עבור מטופלים שעתידים לקבל מינון מוגדל של T10/C10 או T10/C2, ויתאים גם למטופלים המוגדרים כירודים וזקוקים לריכוז נמוך.

5 עובדות על אקסיבן שכדאי לדעת:

  1. מבית חברת תרופות

אקסיבן (Axiban) מבית רפא הוא הקנאביס הרפואי הראשון בישראל ששווק על ידי חברת תרופות. רפא היא אחת מחברות התרופות המובילות בארץ, המחויבת לבריאות לקוחותיה למעלה מ-80 שנה. החברה מייצרת ומשווקת מעל 100 תרופות ומוצרים טיפוליים ומובילה בתחומי בריאות רבים, דוגמת הטיפול בכאב, טיפול אונקולוגי תומך, גסטרואנטרולוגיה ועוד.

  1. ייצור ברמת דיוק בדומה לתרופה

THC ו-CBD הם הקנאבינואידים הנחקרים ביותר בצמח הקנאביס. משרד הבריאות הגדיר את הריכוזים והיחסים של רכיבים אלו כמאושרים לשיווק תחת התקןIMC Medical Grade. בנוסף, הוגדרו גם טווחי הסטייה המותרים לכל אחד מרכיבים אלו בכל מוצר. בעוד טווחי הסטייה המותרים יכולים להגיע ל-80%, ומאפשרים חפיפה בין מוצר אחד למשנהו, אקסיבן מיוצר ברמת דיוק גבוהה בדומה לתרופה, ומכיל ריכוזים קבועים ומדויקים של THC ו-CBD. הייחודיות של אקסיבן בשוק בקנאביס הרפואי היא בתהליכי ייצור מחמירים בדומה לתרופות, עם טווח סטייה של 5% בלבד. זאת במטרה להבטיח איכות והשגת מינון ידוע ועקבי החיוני לאפקטיביות הטיפול. מינון מדויק זה מעניק לצוות הרפואי את הביטחון בתכולת המוצר, תורם ליציבות הטיפול ומשפר משמעותית את ניהול התהליך הטיפולי על ידי הרופא.

  1. צורת מתן תרופתית – לא בעישון

אקסיבן משווק אך ורק בצורות מתן תרופתיות שאינן בעישון. צורות מתן אלו מוכרות לחולים, ומאפשרות שליטה גבוהה בדיוק הרכיבים הפעילים לשמירה על רצף טיפולי. זאת לעומת עישון של תפרחות קנאביס. אקסיבן זמין כיום כטיפות תת לשוניות, ובמהלך השנה יתווספו לסדרה גם טבליות תת לשוניות, מוצר לשאיפה ופתילות רקטליות. יתרונות המתן התת לשוני הם תחילת פעילות מהירה יותר ממתן פומי ומשך השפעה ארוך יותר לעומת צורות מתן בשאיפה. בנייר העמדה שפרסמה הפדרציה האירופאית לכאב (EFIC) בנוגע לטיפול בקנאביס רפואי, מונחים הרופאים להמליץ למטופלים לא לעשן קנאביס, זאת בשל נזקים משניים שנוצרים מפעולת העישון. בנוסף, כיוון שמעל ל-80% מהאוכלוסייה הבוגרת אינה מעשנת באופן קבוע, מעניקה צורת המתן התרופתית של אקסיבן את האפשרות למטופלים שאינם יכולים או מעוניינים לעשן, את הזכות לטיפול בקנאביס רפואי באופן עקבי ומדויק, ללא הצורך בעישון.

  1. תוכנית תמיכה וליווי ייחודית למטופלים

רפא מעניקה תכנית תמיכה כוללת במטופלים – ללא תשלום, המסייעת להקל על הצוות הרפואי בתקופת המעקב אחר מטופל. תכנית התמיכה כוללת הדרכה בבית המטופל וליווי צמוד בדרך לאיזון הטיפולי, ומתבצעת על ידי צוות אחיות ורוקחים מוסמכים. התכנית מסייעת למטופלים להקפיד על שימוש נכון, הכולל את אופן הנטילה והנחיות טיטרציה, כללי בטיחות וצמצום תופעות לוואי. התוכנית מיועדת לכל חולה חדש המטופל באקסיבן ופונה ביוזמתו לתיאום הדרכה בטלפון *2720 בימים א'-ה' בין השעון 9:00-16:00.

  1. פורמולציה ייחודית

אקסיבן מבוסס על מיצוי מלא של תפרחות קנאביס בפורמולציה ייחודית בשמן MCTי(Medium Chain Triglycerides). שמן MCT מכיל למעלה מ-95% חומצה קפרילית (8C-) וקפרית (C-10) ומקורו בשמן קוקוס ו/או שמן גרעיני דקל. השמן נספג במחזור הדם במהירות רבה יותר משמן LCT (דוגמת שמן זית), כיוון שאינו מצריך נוכחות מיצי מרה או ליפאז (אנזים הלבלב) לצורך ספיגה. בזכות מנגנון הספיגה והפירוק היעילים שלו, משמש שמן MCT בחולים עם בעיות במערכת הספיגה, מחלות מעי או מחלות מטבוליות, הזנת פגים ועוד. בשל כך, השימוש בפורמולציה על בסיס שמן MCT עשויה לשפר את ספיגת הרכיבים הפעילים בגוף. בנוסף, שמן MCT הינו חסר טעם, דבר שייטיב עם מטופלים שנמנעו משימוש בפורמולות על בסיס שמן זית, בשל טעמו.

נושאים קשורים:  אקסיבן