ניטור טלפוני ביתי

ניטור טלפוני ביתי שיפר את רישום הכאב במטופלים עם סרטן

חוקרים סבורים כי ניטור טלפוני ביתי משפר את זיהוי הכאב וניהולו בחולי סרטן

15.04.2020, 11:51
טלפונים חכמים (צילום: אילוסטרציה)

ידוע כי על מנת לטפל בכאב באופן מספק בחולי סרטן, חשוב לנטר ולהעריך את רמת הכאב שלהם באופן סדיר. על אף כי סולם הכאב המספרי נמצא בשימוש נרחב בבתי חולים בהולנד, כאב עדיין לא נרשם באופן שיטתי במהלך ייעוץ מרפאתי. מטרת החוקרים הייתה להעריך האם ניטור טלפוני ביתי מעלה את תיעוד הכאב ברשומות רפואיות של מטופלים עם סרטן שאינם מאושפזים.

החוקרים הכלילו חולי סרטן בקבוצת ההתערבות, כאשר ביקרו במרפאת חוץ. הנבדקים נהנו  משירות בו קיבלו הודעה קצרה עם יכולת מענה אינטראקטיבית בטלפון הסלולרי שלהם, 3 פעמים בשבוע, המבקשת מהם לדרג את רמת הכאב שלהם. כאשר הדירוג בסולם הכאב היה 5 ומעלה, אחות אונקולוגית מיוחדת התאימה את הטיפול בכאב לאותו מטופל, כאשר היה בכך צורך. החוקרים השוו את התוצאים לקבוצת ביקורת שלא קיבלה ניטור טלפוני שכזה. בשתי הקבוצות, בחנו החוקרים את הרשומות הרפואיות ואספו נתונים על הכאב ועל מתן תרופות משככות.

החוקרים מצאו כי בכל קבוצה, הרשומות הרפואיות של 54 מטופלים נבחנו ב-3 ביקורים עוקבים במרפאת חוץ. בקבוצת הביקורת, נוכחות כאב או היעדרו תועדו ב-60 ביקורים (37%). בקבוצת ההתערבות, נוכחות הכאב או היעדרו דווחו ב-83 ביקורים (51.2%). עוד נמצא כי נבדקים מקבוצת ההתערבות קיבלו מרשם למשככי כאבים בתדירות גבוהה יותר משמעותית (36 מתוך 54 מטופלים (66.6%)), בהשוואה לקבוצת הביקורת (18 מתוך 54 מטופלים (33.3%), < 0.01).

החוקרים הגיעו למסקנה כי ניטור טלפני ביתי עבור חולי סרטן משפר משמעותית את תיעוד הכאב וקבלת מרשמים למשככי כאבים, בהסתמך על הרשומות הרפואיות של מרפאות החוץ. הם סבורים כי ניטור טלפוני ביתי עוזר להעלות את המודעות לכאב ולשפר את ניהולו.

מקור: 

Knegtmans, M. F. et al. (2019). Pain Practice; 20 (2); 122-128. https://doi.org/10.1111/papr.12830

נושאים קשורים:  ניטור טלפוני ביתי,  כאב,  משככי כאבים,  חולי סרטן,  מחקרים
תגובות