קורונה בישראל

עשרות מתמחים מחו נגד הכוונה לחזור לתורנויות של 26 שעות

פעולות המחאה צפויות להימשך בימים הקרובים לקראת הפגנת המתמחים המרכזית שתתקיים במוצ"ש בתל אביב

מחאת המתמחים נגד משמרות של 26 שעות. צילום: ארגון מרשם

עשרות מתמחים מחו אתמול והבוקר (ב') נגד הכוונה לחזור לתורנויות של 26 שעות. המתמחים בבתי החולים יוספטל באילת, בילינסון בפתח תקווה, רמב"ם בחיפה ואסותא באשדוד נשאו שלטים עליהם נכתב, בין היתר: "לא חוזרים ולא חוזרות ל-26 שעות", "מתים מעייפות", "רופא לא עבד" ועוד.

עם המעבר למתכונת חירום בבתי החולים עקב משבר הקורונה, צומצמה עבודת המתמחים ורובם עבדו בתורנות מקוצרת של 12 שעות במקום 26 שעות כבשגרה. עתה מוחים המתמחים נגד הכוונה לחזור לשגרת תורנויות ארוכות.

ד"ר ריי ביטון, יו"ר ארגון המתמחים "מרשם", מסרה: "קיצור התורנויות הוא קריטי לאיכות החיים שלנו ושל המטופלים. תורנויות של 26 שעות הן אסון למטפלים ולמטופלים. החודש האחרון הדגיש עבור כולנו כמה המאבק שלנו לקיצור התורנויות מוצדק ואנחנו נמשיך להיאבק עד שאף מתמחה לא יידרש לעבוד בתנאים לא אנושיים במשך 26 שעות רצוף ואף מטופל לא יצטרך לקבל טיפול מרופא שלא יכול להחזיק את עיניו פקוחות".

פעולות המחאה צפויות להימשך בימים הקרובים לקראת ההפגנה הגדולה שתתקיים במוצ"ש בכיכר הבימה בתל אביב.

נושאים קשורים:  מתמחים,  הפגנה,  קיצור תורנויות,  משמרות ארוכות,  ריי ביטון,  חדשות,  קורונה
תגובות
אנונימי/ת
04.05.2020, 20:16

מאבק כל כך צודק. אם הדבר היה תלוי רק במומחים הוותיקים המתמחים היו עדיין עובדים 36 שעות רצופות ויותר בתורנות. כל רופא בכיר צריך לתמוך בקיצור תורנויות המתמחים לטובת בריאותם וחיי המטופלים שלהם. הרפואה עוברת מעידן פטרנליסטי וכך צריך גם בגישה של הבכירים כלפי המתמחים. שכל רופא בכיר יסתכל במראה ויאמר שהלוואי והיו עושים כך גם למענו. זאת גם השעה שלכם להראות רצון איכפתיות ולתקן עוול היסטורי

אנונימי/ת
04.05.2020, 21:25

במהלך חודש אפריל הונהג בחלק מהמחלקות סידור עבודה 12/24, דהיינו 12 שעות עבודה ו-24 שעות מנוחה. נוכחות שבועית- בין 24 ל-36 שעות שבועיות, כאשר מחציתן בשעות הלילה.
יש לזכור שבתקופה זו המחלקות בבתי חולים כמעט התרוקנו, מרפאות חוץ נסגרו וניתוחים אלקטיביים בוטלו, כך שאפשר היה בהחלט להסתדר עם כח אדם מצומצם. כאשר נחזור (בקרוב, אני מקווה) לפעילות המלאה - הדבר כבר לא יהיה אפשרי. גם אם בדרך נס יכפילו את מספר התקנים (וגם ימצאו מספיק רופאים כדי לאייש אותם) - אי אפשר להתקדם בהתמחות כאשר הרופא בקושי נמצא בבית חולים. בחודש שעבר הפעילות האקדמית וצבירת ניסיון מעשי נפגעו מאוד.
אולי אפשר ליישם פתרון אשר קיים בחלק מהמדינות בחו"ל: רופא תורן מגיע למחלקה בשעה 16 ונשאר עד הבוקר, בלי לעבוד במשמרת בוקר לפני ואחרי. למעשה, מחברים 2 משמרות בוקר של 8 שעות לתורנות אחת באורך 16 שעות.
זהו פתרון נוח וקל יחסית ליישום, אבל צריך לזכור שהשכר יקטן, כי ערך יום עבודה בבוקר יופחת מהתשלום עבור תורנות.
(גילוי נאות: אני רופא בכיר, אבל זוכר היטב מה זה להירדם על ההגה בדרך הביתה אחרי 34-35 שעות רצופות)

אנונימי/ת
04.05.2020, 21:35

אכן-אבל למה לא לשלם עבור משמרת של יממה?יש כסף-למולך הביטחון ההתנחבלויות והפרזיטים שתורתם השתמטותם ואין כסף למערכת שמאפשרת לרוהמ להופיע באמלע הלילה לניצוח חירום או לארח פרזיטים באגפים שמפונים מחולים נזקקים או לתפוס מיטה יקרה בטיפול נמרץ לחודש עבור שכיב מרע שהוא במיקרה אביה של בעלת התארים--ואגב לקח להשלים טותם 15 שנה?
והזקנה תתפלש בעליבותה בפרוזדור

אנונימי/ת
04.05.2020, 21:31

ריי ביטון הצבועה-מה זה המרשם הקיקיוני הזה?להוציא עין להרי?פול גז בניוטרל?הלוחמת הדגולה אבירת זכויות הנדכאים שמתמחה בבית חולים פרטי?

04.05.2020, 22:16

מי אתה האנונימי הבוטה? סגנון זה אינו מתאים לאיש רפואה לכן יש להניח שאתה בוט.

04.05.2020, 22:14

אני תומך במאבק המתמחים, צריך בהחלט לשנות בדחיפות את שעות העבודה של המתמחים אשר יאפשרו התמחות נאותה לצד חיים וחיי משפחה שפויים. נכון זה ידרוש היערכות כלכלית מתאימה, וכן זה צריך להיות בראש רשימת העדיפויות של האוצר ומשרד הבריאות ואין צורך מאיתנו, ציבור הרופאים להתנצל או לוותר. זוהי בהחלט שעת כושר מתאימה לבצע את השינוי הצודק הזה.

אנונימי/ת
04.05.2020, 22:19

מתמחים צריכים לעבוד במשמרות כמו האחיות 8 שעות גם כך האחיות היום מומחיות ואין צורך ברופאים מומחים
מציע גם לדאוג למתמחים לפסיכולוג צמוד מנקה ומבשלת
יש לשפר את איכות חייהם של המתמחים הם ילמדו לצנטר לעשות ercp ולנתח ביוטיוב עם הילדים בגינה

אנונימי/ת
04.05.2020, 22:28

קומץ מבוטל של מתמחים שלא מייצגים חוץ מאת עצמם והמנכל שלהם אף אחד

אנונימי/ת
05.05.2020, 00:38

עם אנשים כמוך היינו עדיין עושים תורנויות של 36 שעות ויותר. תייצג/י את עצמך ותתרחק ממאבקים צודקים. אתה אולי תהנה מהפירות שחברייך למקצוע יילחמו עליהם בלעדיך

אנונימי/ת
05.05.2020, 09:03

איך בדיוק רופאה מתמחה ברפואה פנימית העוסקת גם ברפואה אסטתית מפרסמת את שעות פעילות המרפאה הפרטית שלה 9 עד 18:00
מתי בדיוק את עושה התמחות??
להתראיין לכתבה בזמן תורנות כשאת האחראית הבלעדית ל 44 מטופלים לא פשוטים במחלקה פנימית גם עם היכולות האדירות שלך המוצגות בכתבה-לא אחראי בלשון המעטה.
המאבק לא מוצדק.
לא ברור מדוע בחרתם במקצוע הרפואה
התמחות נמשכת בן 4 ל 7 שנים...
אין מחיר להתנסות הקלינית ואי אפשר לצבור אותה בשלט רחוק.
והאמת שהמאבק שלכם אפילו מבייש.
תאבקו בשלב זה על הגדלת תקנים מה שיפחית את כמות התורניות השבועיות
על שיפור בתנאי השכר
אולי בחלום אוטופי כשיהיו מספיק אנשים במחלקה תהיה תורנות פעם בשבוע ויהיו מספיק תורנים כדי למצוא שעתיים של שינה בתורנות

06.05.2020, 12:16

מתמחים יקרים
אלו מכם ואני מקווה שכולכם שישארו ברפואה ולא בעסקים/פוליטיקה (שלפי הכתבות נראה שחלק מתכוננים לכך) יסימו 5 שנות התמחות +/- ואח"כ יעבדו 40 שנים כרופאים.
שם צריך להיות המאמץ העיקרי.
הפיתרון לעומס המתמחים הוא הגדלת תקני ההתמחות ואז יש פחות תורנויות.
התורנות היא לא יעוד אלא הכרח.

06.05.2020, 17:09

צודקים!