דרמטיטיס אטופית

המשמעות הקלינית של זיהום פטרייתי בדרמטיטיס אטופית

במחקר זה נמצא כי קיימים דיווחים המראים שמלאסזיה, קנדידה ודרמטופיטים מסויימים יכולים להשפיע על התסמינים של דרמטיטיס אטופית

פטרייה, עובש (צילום: אילוסטרציה)
פטרייה, עובש (צילום: אילוסטרציה)

דרמטיטיס אטופית הינה אחת מדלקות העור השכיחות ביותר. היא מופיעה בעקבות השפעתם של גורמים רבים הכוללים גורמים גנטיים, פגמים במחסום העור, תגובות חיסוניות, רגישות לאלרגנים, השפעות סביבתיות וזיהומים.

זיהומים חיידקיים ונגיפיים נוכחים בשכיחות גבוהה בנגעים אקזמטיים של מטופלי דרמטיטיס אטופית ומחמירים את התסמינים.מחקרים שנעשו על זיהומים פטרייתיים בחולי דרמטיטיס אטופית מוגבלים על אף העובדה שקיימים דיווחים המראים שמלאסזיה, קנדידה, ודרמטופיטים מסויימים יכולים להשפיע על התסמינים של דרמטיטיס אטופית. יתר על כן, לעיתים ישנה התעלמות מזיהומים פטרייתיים מסויימים ויש צורך לשקול את אבחנתם, בייחוד בחולי דרמטיטיס אטופית שטופלו באופן כושל, מאחר ומאפיינים קליניים של זיהומים אלה יכולים לחקות נגעים אקזמטיים בדרמטיטיס אטופית.

במחקר זה, בדקו החוקרים את האפידמיולוגיה, הפתוגנזה, ההתייצגויות הקליניות, ואת המאפיינים הקליניים של זיהומים פטרייתיים אשר נוטים להתעלם מהם וקשורים לתסמינים של דרמטיטיס אטופית.

Staquis
Pfizer
RX
Not covered by the Health basket
Staquis

OINT.: 2.5, 30, 60, 100 g. Should be applied twice dly. to affected areas. The drug is for topical use only and not for ophthalm., oral, or intravag. use. Topical tmt. of mild- moder. atopic dermatit. in pts. 2 yrs. of age and older. C/I: Hypersens.

מקור: 

Arsa Thammahong et. al (2020) International Journal of Dermatology DOI: 10.1111/ijd.14941

נושאים קשורים:  דרמטיטיס אטופית,  זיהום פטרייתי,  תסמינים,  אטופיק דרמטיטיס,  מחקרים
תגובות