קורונה בישראל

החל השלב הראשון באיוש תקנים לרופאים שיסייעו במאבק בקורונה

בפעימה הראשונה יתמחו וישובצו 250 רופאים מתוך 400 במקצועות שיסייעו בהתמודדות עם נגיף הקורונה | בהר"י מברכים על המהלך של משרד הבריאות אך מדגישים: "תוספת כוח אדם זו אינה עונה על כל הצרכים"

"מי שמטפל בחולים הללו הם צוותי המיון, הפנימיות וטיפול נמרץ. הצוות הזה לא קיבל ולא מקבל, לא לקח ולא ייקח כספי שר"פ. אלה הרופאים, האחיות וטכנאי ההנשמה שלא דופקים שעות כדי לצאת מוקדם לקיצורי תורים, לססיות ולמרפאות פרטיות". צילום: יוסי זליגר/ פלאש 90

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, הודיע אמש (ד') במכתב ליו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, שהחל שלב השיבוץ והאיוש הראשון של 250 תקנים מידיים לרופאים ולרופאות - כחלק מהפעימה הראשונה ובהמשך לדרישה ולסיכומים מול ההסתדרות הרפואית בדבר תוספת של 400 תקנים. רופאים אלה יוכלו להתחיל בהתמחות וישובצו במקצועות שיסייעו בהתמודדות עם נגיף הקורונה.

פרופ' לוי ציין ש"מערכת הבריאות זקוקה לתוספת כוח אדם רפואי כאוויר לנשימה. זו התחלה טובה ואנו מצפים לתקנים הנוספים כדי לאפשר להכשיר רופאים נוספים שיצטרפו למאבק במגיפת הקורונה".

פרופ' חגי בירך את פרופ' לוי ואת שר הבריאות יולי אדלשטיין "שנענו לדרישותינו והכירו בצורך העמוק בתוספת תקנים, עליו התרענו עוד לפני התפרצות הקורונה. עם זאת, יש להדגיש כי התוספת המדוברת איננה עונה על כל הצרכים".

פרופ' חגי הוסיף: "על מנת לתת מענה הולם הן להתמודדות עם הקורונה והן לאתגרים הרבים של מערכת הבריאות בבתי החולים ובקהילה, יש להיערך בהתאם על ידי הגדלת מספרם של בוגרי הרפואה ועל ידי תוספת תקנים ראויה. הדבר נחוץ הן כדי לשפר את איכות הרפואה והן כדי ליישם רפורמות חשובות בכל הנוגע לרווחתם של הצוותים הרפואיים. ראינו בשבועות האחרונים את צרפת ואת בריטניה עושות בדיוק את זה. אין סיבה שלא נראה אותו מהלך גם בישראל".

נושאים קשורים:  פרופ' חזי לוי,  משרד הבריאות,  כוח אדם רפואי,  פרופ' ציון חגי,  הר"י,  יולי אדלשטיין
תגובות