קורונה בישראל

Google העניקה לאוניברסיטת תל אביב מענק מחקר למאבק בקורונה

המענק יתמוך בפיתוח כלי בינה מלאכותית לתכנון ובחינת השפעת הצעדים הננקטים כנגד המגיפה. תוצאות המחקר ישמשו את מקבלי ההחלטות לקביעת המדיניות לבלימת המגיפה

מגיפת הקורונה העולמית. אילוסטרציה

אוניברסיטת תל אביב תקבל מענק נדיב במיוחד מקרן Google.org שתכליתה לתמוך ברעיונות מבוססי כמויות דאטה ענקיות ושימוש בטכנולוגיה של בינה מלאכותית AI לצורך מחקרים שונים הקשורים בהתמודדות עם נגיף הקורונה. האוניברסיטה התחתרה במוסדות אקדמיים שונים לצורך קבלת המענק. לא נמסרו פרטים על סכום המענק.

"גוגל" הודיעה כי מדובר "באחד משורה של מהלכים במסגרת תרומתה למיגור המגיפה ברמה העולמית ובחיבור לתכנית למינוף מחקרים בתחום ה-AI לטובת הקהילה".

בין העומדים בראש התכנית פרופ' יוסי מטיאס, סגן נשיא Google העולמית ומנכ״ל מרכז המחקר והפיתוח שלה בישראל. המרכז הישראלי ידוע כ"שחקן משמעותי במאמצי החברה הקשורים בהתמודדות עם הקורונה ובמאמצים נוספים לשמירה על בטחונה ובטיחותה של אוכלוסיית העולם במצבי משבר ואסונות טבע אחרים - שטפונות, רעידות אדמה ושריפות ענק", נמסר.

ממענק המחקר ייהנה המרכז לבינה מלאכותית ומדעי הנתונים באוניברסיטת תל אביב. צוותו עושה שימוש בטכניקות של בינה מלאכותית ושיטות סטטיסטיות מתקדמות. הנתונים מגיעים, בין השאר, ממשרדי הממשלה השונים, לרבות משרד הבריאות והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. הצוות מתכוון לבנות מודל מדויק ברזולוציה גבוהה על התפשטות המגיפה ולבחון שיטות שונות המשתמשות במודל הזה לתכנון ובדיקת ההשפעה של צעדים שמבצעת מערכת הבריאות לבלימת המגיפה.

במחקר הבינתחומי משולבים חוקרים מבית הספר לבריאות הציבור, המחלקה לסטטיסטיקה, מדעי המחשב והנדסת חשמל, מכון גרטנר ואפידמיולוגים.

פרופ' מאיר פדר, ראש המרכז לבינה מלאכותית ומדעי הנתונים באוניברסיטת תל אביב, אמר: "אנחנו גאים על כך שחברת Google החליטה להעניק לנו מענק משמעותי לפיתוח המחקר בנושא הקורונה בישראל. המענק יתמוך בפיתוח כלים לתכנון ובחינת ההשפעה של הצעדים השונים שננקטים כנגד המגיפה. הם יהיו מבוססים על בינה מלאכותית ולמידה מחיזוקים (Reinforcement Learning). תוצאות המחקר ישמשו את מקבלי ההחלטות לקביעת המדיניות לבלימת המגיפה".

נושאים קשורים:  פרופ' מאיר פדר,  גוגל,  Google,  קורונה,  אוניברסיטת תל אביב,  בינה מלאכותית,  חדשות
תגובות