קורונה בישראל

ראש הממשלה נתניהו: "נדרש סגר כללי נרחב - ישראל נמצאת בשעת חירום"

הודיע היום כי יבקש להטיל מיידית סגר כללי נרחב ולסגור ענפים רבים במשק: "יש להדק משמעותית את כל ההגבלות על הציבור, כולל הפגנות ותפילות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו. מתכוון להשבית את כל המגזר העסקי הפרטי. צילום: פלאש 90

נתניהו הודיע היום (ד') כי יבקש להטיל מיידית "סגר כללי נרחב" ולסגור ענפים רבים במשק. הוא קיים אמש והיום התייעצות עם כמה שרים, בסיומה הודיע ש"יבקש להדק משמעותית את כל ההגבלות על הציבור כולל הפגנות ותפילות". הדיון בקבינט הקורונה שהחל אמש יחודש היום ב-14:00.

נתניהו התבטא הבוקר: "ישראל נמצאת בשעת חירום בעקבות העלייה החדה בתחלואה". הכוונה שההחמרה המשמעותית תיכנס לתוקף אולי כבר ממחר ומכל מקום המטרה שזה יהיה עוד לפני יום הכיפורים. נדרשים לשם כך אישורים מהירים של מליאת הממשלה והכנסת.

בתוך כך מדווח אתר ערוץ 12 (N12) כי מספר מצומצם של שרים מנסה להגיע למתווה מוסכם בכל הנוגע להפגנות ולתפילות, אולם ייתכן שכל אלה יהיו לא רלוונטיים נוכח עמדת ראש הממשלה. הכוונה עתה היא להשבית את כל המגזר העסקי הפרטי ורק עסקים חיוניים יורשו לפעול.

היום התקיימו גם התייעצויות עם הרבנים הראשיים בדבר סגירת כל בתי הכנסת עוד לפני ערב כיפור, ביום ראשון הקרוב. כן יש רצון להשבית את נתב"ג לכל הטיסות היוצאות. הטיסות הנכנסות יימשכו כסדרן.

לפי הדיווח הודיע שר הביטחון, הנמצא בדרכו חזרה לישראל מפגישות בוושינגטון, שהוא תומך במתווה להגבלת מספר המשתתפים בהפגנות. ח"כ יאיר לפיד, יו"ר האופוזיציה תקף בחריפות את האפשרות שההפגנות יוגבלו וגינה את הקישור שנעשה בין הפגנות לתפילות.

פרופ' רוני גמזו אמר הבוקר בראיון ל"רדיו ירושלים" כי יש להגביל את התפילות בבתי הכנסת וגם את ההפגנות: "מבחינתי, מגבלות התנועה צריכות בנקודה הזמן הזאת להיות על כל דבר. גם לי לא נוח לראות את האלפים (בהפגנות). הייתי רוצה להגביל לעשרות או רק ל-200-100 תוך כיבוד הדמוקרטיה. אין התקהלות שאין בה סכנת הדבקה. כשמורידים את המסיכה וצועקים בהפגנה או בלהט ההפגנה המסיכה יורדת - ברור מה קורה".

עוד אמר כי "הסגר הפעם לא ייפתח כפי שהיה בפעם הקודמת - לא במערכת החינוך, לא בתחומי הפנאי ולא במסעדות. הכל יהיה מדוד, מדורג ואיטי. תלוי בשני פרמטרים: מקדם הדבקה נמוך וירידה יומית ברמת התחלואה בדגש על ירידה במספר החולים במצב קשה. רק אז אהיה רגוע".

התנועה לאיכות השלטון מיהרה להודיע היום כי תעתור לבג"ץ אם יוחלט להגביל את ההפגנות: "הגבלת אלו נראות כמו דרך להשתיק את המחאה והמפגינים נגד הממשלה".

נושאים קשורים:  בנימין נתניהו,  סגר,  פרופ' רוני גמזו,  קורונה,  חדשות,  בתי כנסת,  הפגנות,  תפילות,  יום כיפור
תגובות