קורונה עולמי

ה-CDC בדק ומצא: מחלת הקורונה קטלנית פי חמישה משפעת

קורונה מול שפעת: נתונים מדאיגים מדו"ח השוואתי לגבי תמותה ואשפוז בטיפול נמרץ בקרב מאושפזים בגיל ממוצע 70 בארה"ב

מונשם ביחידה לטיפול נמרץ. צילום: אילוסטרציה

הדו"ח השבועי של ה-CDC, המרכז האמריקאי לבקרת מלות ומניעתן, על תחלואה ותמותה שפורסם שלשום (ג') הציג ניתוח נתונים השוואתי בין מאושפזים מבוגרים בגלל קורונה לבין מאושפזים בגיל דומה עקב שפעת.

לפי ממצאים אלה, מחלת הקורונה קטלנית כדי פי חמישה משפעת עבור מי שמגיע לאשפוז. כמו כן, לחולי קורונה סיכון גבוה יותר לפתח לפחות 17 סיבוכים קשים, בהשוואה למאושפזים משפעת. אלה כוללים דלקת ריאות חריפה - ARDS, כשל נשימתי והופעת קרישי דם. עם זאת, מאחר שניתוח הממצאים התמקד רק בהשוואה בין מאושפזים בגילאים גבוהים, לא ניתן לבצע השוואה ישירה לגבי כלל שיעורי התמותה משתי המחלות.

בדו"ח של ה-CDC נמסרו הפרטים הבאים: נעשתה השוואה בין 4,000 מאושפזים בגיל ממוצע 70 שהגיעו בגלל קורונה לבתי חולים של רשת ותיקי הצבא של ארה"ב בין 1 במארס ל-31 במאי השנה. מולם השוו 5,400 מאושפזים בגיל ממוצע של 69 שהגיעו לבתי החולים בין 1 באוקטובר 2018 ל-1 בפברואר 2020 עם שפעת.

21% מחולי הקורונה שאושפזו נפטרו, לעומת 4% מחולי השפעת. הסיכון להגיע לטיפול נמרץ של מאושפזי קורונה אלה היה יותר מפי שניים לעומת מאושפזים בגלל שפעת והראשונים שהו פי שלושה יותר זמן ביחידות לטיפול נמרץ. 1% מחולי שפעת בגילאים אלה מגיע לאשפוז, לעומת 20% חולים עם קורונה. כך על פי הערכת ה-WHO וה-CDC ולפי תמונת המצב בשנים 2020-2019.

נושאים קשורים:  CDC,  קורונה,  שפעת,  תמותה,  טיפול נמרץ,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
28.11.2020, 23:09

תתקנו את הכותרת, פי 5 מעל גיל 70, אין בזה כל חדש (אפילו ביחס למידע מקוריאה במרץ)