EMI2

ביטוי של EMI2 מהווה מדד פרוגנוסטי לא טוב במטופלים עם סרטן שד

חוקרים סבורים כי EMI2 יכול להוות מטרה טיפולית בסרטן שד

MRI של רקמת שד (צילום: אילוסטרציה)

ידוע כי EMI2י(Early mitotic inhibitor 2) שהוא מעכב APC/Cי(antigen-presenting cells) המבוקר על ידי Plx1י(Xenopus Polo-like kinase), הינו חיוני לפעילות פקטור CSFי (cytostatic factor). ידוע גם כי הוא שייך שתת קבוצה FBXO של משפחת החלבונים F-box. מטרת החוקרים הייתה לבחון את החשיבות הקלינית והפתולוגית של EMI2 בסרטן שד.

החוקרים השתמשו בשיטת אימונו-היסטוכימיה, על מנת להעריך את הביטוי של EMI2 ברקמות סרטן שד ולאחר מכן את הקשר בין הביטוי שלו לפקטורים קליניים ופתולוגיים. כמו כן, העריכו את הקשר בין EMI2 לשרידות המטופל, באמצעות עקומות קפלן-מאייר.

החוקרים מצאו כי מתוך 192 מטופלים, ל-105 (54.7%) היה ביטוי מוגבר של EMI2, שהיה קשור באופן מובהק לשרידות ללא מחלה ושרידות כוללת קצרות יותר, בחולי סרטן שד. עוד נמצא כי הביטוי של EMI2 היה קשור באופן מובהק לדרגת ההתמיינות של הגידול (= 0.006), ממדי הגידול (< 0.001), וההתפשטות לבלוטות לימפה (= 0.008). עם זאת, לא נמצא קשר מובהק בין הסטאטוס של EMI2 לביו-מרקרים אחרים כולל ERי(estrogen receptor),יPRי(progesterone receptor) ו-HER2י(human epidermal growth factor receptor 2). החוקרים חשפו כי ביטוי מוגבר של EMI2 מהווה גורם סיכון (יחס סיכונים של 3.93) לסרטן שד וביטוי יתר שלו בסרטן שד מנבא סיכון גבוה יותר לגרורות ושרידות גרועה.

החוקרים הגיעו למסקנה כי EMI2 יכול להוות מטרה טיפולית בסרטן שד.

מקור: 

Vadhan, A. et al. (2020). The Kaohsiung Journal of Medical Sciences. https://doi.org/10.1002/kjm2.12208

נושאים קשורים:  EMI2,  מחקרים,  סרטן שד
תגובות