• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
COVID-19 בישראל

מבקר המדינה יבדוק את סוגיית העומס הכבד במחלקות הקורונה

דרש ממנהלי בתי החולים להעביר אליו נתונים השוואתיים על אשפוז חולי קורונה מול אשפוז ביתר המחלקות | יבחן את ההלימה בין נתוני האשפוז למועדים שבהם הממשלה המליצה על סגר

מחלקת קורונה ב"שמיר-אסף הרופא". צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

מבקר המדינה פנה בתחילת השבוע למנהלי בתי החולים בבקשה לספק לו מידע על ההבדלים בין אשפוז חולי קורונה לבין אשפוז ביתר המחלקות. זאת במסגרת בדיקה שהמבקר עורך בסוגיית "העומס הכבד על מחלקות הקורונה". כך דיווח הבוקר רן רזניק (ה') ב"ישראל היום". בדיווח נמסר כי הבדיקה נועד לברר את "תפקוד מערכת הבריאות במשבר".

במכתב לכל מנהלי בתי החולים ביקש משה יחיאל גינצברג, מנהל בכיר באגף לביקורת מערכת הבריאות במשרד מבקר המדינה, להעביר לידיו מידע בדבר הפערים שבין אשפוז חולי הקורונה במצב הבינוני-קשה והקריטי לבין חולים במחלקות האחרות המאושפזים עם מחלות חריפות וכרוניות. כמו ביקש כן להציג נתונים השוואתיים לגבי הטיפול בחולים אחרים במחלקות הפנימיות בתקופות המקבילות בשנה הקודמת להתפרצות המגיפה ובהשוואה לתקופות עם עומסים במחלקות הפנימיות עקב שפעת עונתית.

משרד מבקר המדינה מבקש נתונים השוואתיים גם לנושאים כמו ידע, ניסיון, תשומת לב הנדרשת לכל חולה, מיומנות, עומס רגשי על הצוותים וחששות להדבקה בנגיף הקורונה.

בין השאלות שמנהלי בתי החולים התבקשו להשיב עליהן: "מהו להערכתכם אחוז התפוסה המרבי במיטות הקורונה בבית החולים שלכם, בהתחשב במשאבים, הידע, הניסיון, העומס הרגשי, המיגון וכולי, שיאפשר מתן טיפול מיטבי לחולים הקשים?"; "מהו המנגנון והקשר שלכם עם משרד הבריאות - באיזה שלב אתם 'מרימים דגל אדום'?"; "האם משרד הבריאות בחן את ההיקפים בכל בית חולים ולאחריו הוא מציע לקיים את הסגר?"; "האם יש הלימה בין נתוני האשפוז אצלכם לבין המועדים שבהם משרד הבריאות המליץ והדרג המדיני החליט על הסגר?".

נושאים קשורים:  מחלקות קורונה,  מבקר המדינה,  סגר,  19-COVID,  עומס בבתי החולים,  חדשות
תגובות