סרטן שד

תרופות מכוונת לסרטן שד חיובי ל-HER2 במטופלים עם תפקוד לב ירוד

מחקר בטיחות זה, שעודנו נמשך, בדק את התפקוד הלבבי של מטופלים שקיבלו תרופות מכוונת לסרטן שד חיובי ל-HER2, עם תפקוד לבבי ירוד קיים

לב אנושי (צילום: אילוסטרציה)

טיפולים ממוקדי HER2 קשורים לרעילות לבבית אשר היא בדרך כלל אסימפטומטית והפיכה. במחקר זה נבדקה הבטיחות הלבבית של מטופלים עם תפקוד לב ירוד אשר קיבלו טיפול ממוקד HER2 לסרטן השד. המחקר אסף נתונים אודות משתתפים בניסוי SAFE-HEaRt, במעקב חציוני של 3.5 שנים.

30 מטופלים עם סרטן שד חיובי ל-HER2 בשלב I-IV שקיבלו trastuzumab עם או בלי pertuzumab, או ado-trastuzumab emtansine (T-DM1), ועם מקטע פליטת חדר שמאל (LEVF-left ventricular ejection fraction) 40-49% ללא תסמינים - התחילו בשימוש בתרופות מגנות לב, כאשר התוצא העיקרי שנבדק היה השלמת טיפול ממוקד ב-HER2 ללא אירועים לבביים (CE) או החמרה ללא תסמינים ב-LVEF.

המעקב החציוני עד יוני 2020 עמד על כ-42 חודשים. המחקר עמד בתוצא העיקרי שלו בשלב זה כש-27 מטופלים (90%) סיימו טיפולים נגד HER2 ממוקדים ללא בעיות לב. מבין 23 המטופלים הניתנים להערכה ב-f / u לטווח ארוך, 14 חלו בסרטן שד בשלב מוקדם, ו-9 חלו במחלה גרורתית, מתוכם 8 המשיכו בטיפולים ממוקדי HER2. מטופל אחד פיתח אי ספיקת לב סימפטומטית ללא שינוי ב-LVEF. לא היו מקרי מוות לבביים. ממוצע ה-LVEF השתפר ל-52.1% לעומת 44.9% בתחילת המחקר, כולל מטופלים שנשארו בטיפול ממוקד HER2 ואלה שקיבלו anthracyclines לפני כן.

מעקב ארוך טווח אחר מחקר SAFE-HEaRt ממשיך לספק נתוני בטיחות בשימוש ממוקד HER2 במטופלים עם תפקוד לב ירוד. ההתפתחות המאוחרת של בעיה לבבית היא נדירה והמשך טיפול אונקולוגי ולבבי רב תחומי במטופלים חיוני לשיפור תוצאי המטופלים.

מקור:

Kjoury K. Et al. (2021) Breast Cancer Research and Treatment: published online

נושאים קשורים:  סרטן שד,  טרסטוזומאב,  אי ספיקת לב,  מקטע פליטה,  HER2,  מחקרים
תגובות