הפרעה אובססיבית קומפולסיבית

פעילות מוחית אופיינית אצל מטופלים עם OCD במהלך ביצוע משימה מנטלית

איזורים מסויימים במוח היו פעילים יותר בעת ביצוע משימה מנטלית אצל אנשים עם הפרעה אובבסיבית-קומפולסיבית בהתאם לדרגת התסמינים של אותם מטופלים

הדמיית MRI של המוח (צילום: אילוסטרציה)

מחקרים העוסקים בהדמיות נוירולוגיות הצביעו על שינויים במעגל הפרונטו-סטריאטלי והפרונטופריאטלים בהפרעה אובססיבית-קומפולסיבית (OCD) בעת ביצוע משימות שונות. למרות זאת, טרם תוארה הפעילות המוחית הקשורה להפעלה ויזואלית-מרחבית אצל אנשים עם OCD. החוקרים בחנו את הקשר בין הפעילות המוחית אצל מטופלים עם OCD לביצוע משימות ויזואליות-מרחביות באמצעות הדמיית fMRI.

החוקרים גייסו למחקר 17 מטופלים עם OCD ללא טיפול תרופתי, וכן קבוצת ביקורת. במהלך המחקר החוקרים השוו את הפעילות המוחית כפי שהודגמה בהדמיה בין שתי הקבוצות בעת ביצוע משימות מנטליות.

תוצאות המחקר הראו כי לא היו שינויים בין הקבוצות מבחינת ביצוע המשימות או הפעילות המוחית באיזור הפרונטו-פריאטלי כפי שהודגמה בהדמיה. אקטיבציה בקורטקס הימני-דורסאלי פרה-פרונטאלי אצל מטופלים עם OCD בעת ביצוע המשימה המנטלית הייתה קשורה לתוצאות שלהם בדירוג ה-Y-BOCS (או בשמו המלא Yale-Brown Obsessive-Compulsive Scale).

החוקרים סיכמו כי מחקר זה זיהה איזורים מסויימים במוח אשר היו קשורים ליחסי הגומלין בין חומרת התסמינים לתפקוד ויזואלי-מרחבי במהלך ביצוע משימה מנטלית אצל מטופלים עם OCD ללא טיפול תרופתי.

מקור:

Sanghoon Oh et. al (2021) Frontiers in Psychiatry DOI:https://doi.org/10.3389/fpsyt.2021.659121

נושאים קשורים:  הפרעה אובססיבית קומפולסיבית,  OCD,  פעילות מוחית,  מחקרים
תגובות